Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:20


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Hvad mener du er bedste ang langtidsopbevaring af urt +10 år
Henkogningsglas - mørkt, tørt og køligt 50%  50%  [ 3 ]
Lufttæt beholder eller vacum - og i fryseren 50%  50%  [ 3 ]
Henkogningsglas eller anden lufttæt beholder - og i køleskabet 0%  0%  [ 0 ]
Bruger en anden metode og uddyber i tråden. 0%  0%  [ 0 ]
Afgivne stemmer : 6
Forfatter besked
Indlæg: 22 aug 2019 21:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jun 2019 01:00
Indlæg: 7
Langtidsopbevaring af urt.
Plus +10 år


Er det overhovedet muligt uden, at det går voldsomt ud over indholdet af THC og alle de andre cannabinoider?.
Syntes godt nok, at der er mange, som siger både for&imod.
Også her på siden er der delte meninger.
Nogen mener man kan opbevare det 100år i fryseren uden at urten mister THC.
Nogen siger, at det ikke er godt, at Vakumpakke sin urt?
Andre sværger til det..
Andre mener henkogningsglas (mørkt, tørt og køligt) er ultimativ måde at opbevare det på..
Mens andre siger, at det skal vacumpakkes OG i fryseren bagefter?
Eller er det stadig som, at diskutere religion.
Nu har man haft årtier til, at undersøge det, så nogen burde kunne komme med noget konkret god viden som er til at forholde sig til.
Eller er det stadig uvis hvad der er bedst??
sidder der evt nogen her på siden, som har været i gamet i mange år og som har en god viden på området, så kom gerne med input om hvad i mener skulle være den bedste “langtidsopbevaringsmetode”...
Kan læse jeg ikke er den eneste, som gerne vil vide noget om det.
hvis nogen har et link til nogen rigtig gode undersøgelser af langtidsopbevaring, så send gerne link her i tråden.. eller hvis jeg måske har overset et topic her på siden så send det også gerne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2019 08:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg har ikke nogen kilder der bakker det op. Men gennem min tid på det her board synes jeg at have læst mig til at konsensus er at varme, fugt og lys er THCs fjender. Det vil sige at du skal have et koldt, tørt og mørkt rum. Din fryser og et henkogningsglas burde leve op til disse kriterier. Umiddelbart kan jeg ikke se hvordan vakumpak skulle skade din urt. Det er selvfølgelig vigtigt at urten er tørret ordentligt inden du vakumpakker. Her kan du f.eks. læse lidt op på curring. https://www.growweedeasy.com/drying-curing. De kan være derfor du har læst at man ikke skal vakumpakke, fordi så er det jo lidt svært at holde fugtigheden oppe uden at der går mug i det. Men curring er jo en proces der kun skal foregå over nogen måneder, når den er færdig smager din urt som den skal og burde være så tør at der ikke kan gå mug i den.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2019 15:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jun 2019 01:00
Indlæg: 7
Hector.
Tak for din feedback og info:-)
Min urt har lagt på henkogningsglasglas siden oktober sidste år
og er curet så godt som muligt.
Og står mørkt, tørt og ved stuetemperatur.
Men kan ved at placere dem andet steds få en temperatur på ca 15 grader..
Ellers skal jeg smide det i fryseren eller køleskab..
Hvad ville du vælge ?:-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2019 17:00 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg ville personligt aldrig have så meget weed at jeg var i risikozonen for at det kunne blive for gammelt. Så til mit behov lyder 15 grader som overkill. Men hvis du har store mængder så kan det være smart. Men altså fryser er jo endnu bedre.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2019 16:04 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Noget af det mest potente skunk jeg har røget, havde ligget i en kælder i 10 år kun pakket ind i en avis

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2019 18:21 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
En af mine venner havde en værktøjs kasse sorteret med årgange og diverse strains, som blev taget frem til helt særlige lejligheder - indtil den røg til forbrændingen i forbindelse med et hjemmebesøg rip kvalitets røg.
Moralen af denne sag er “den som gemmer til natten gemmer til katten”!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2019 12:18 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Jeg ville vakkuumpakke det, og putte poserne i en lystæt beholder og så i fryseren. Vær opmærksom på ikke at ryste det efter nedfrysning, da trikomerne i så fald knækker af og ligger sig i poserne i stedet for på urten. Pak gerne i flere beholdere, så du kan tage lidt op ad gangen uden at forstyrre resten med rystelser og skift i temperatur og fugtighed. Lad det tø op før du gør mere ved det.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team