Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:12


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 nov 2020 18:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 dec 2018 22:58
Indlæg: 5
Kære Psych

Jeg nyder ofte en pind i min lejlighed efter fyraften/weekenden, men sagen er nu den, at jeg er begyndt af få klager fra overboen. Hun er kommet ned et par gange nu og banket meget hårdt på min dør for at fortælle mig der "stinker" af hash, og at det siver op til dem. Sidste gang forklarede hun mig, at jeg havde givet deres barn ashtma af passiv hashrygning, hvilket jeg nu ikke helt køber.

Alligevel synes jeg godt jeg kan gøre mit, for at sikre det gode naboskab og reducere hashlugten. Jeg ryger altid med vinduer åbne, men sagen er den at jeg bor ud til en stor trafikeret vej, så det er ikke muligt at ryge ud af vinduet uden at være til offenligt skue, og har desværre ingen altan.

Har i nogle gode råd/fif til at reducere duften - og/eller været i en lignende situation som har et godt indspark?

Dbh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2020 18:53 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Jeg er selv lidt i samme situation. Der er ikke nogen der decideret har brokket sig, men i en amfetaminkoger overhørte jeg den nye person på grunden stå og sige til min underbo at "den sære lugt" kom oppe fra mig fordi jeg røg skunk. Han havde ikke selv umiddelbart et problem med det, men hans kæreste kan åbenbart ikke klare lugten. Udover det så har de også et barn og det samme har min underbo. (Bor i overetagen af et hus, hvor der så er en baggård til, med et lille hus mere, hvor ham den nye bor).
Så jeg prøver generelt at holde min rygning til når de ikke er hjemme, eller ikke lige befinder sig ude i baggården. Har heller ikke lyst til at sidde og ryge så der stinker af weed, mens deres børn fx er udenfor.

Jeg holder mig generelt altid til at ryge under min emhætte og så lufter jeg ud lidt efter jeg har røget.

Ved godt sæsonen ikke er til det rigtigt, men mit bedste bud er at finde et lækkert sted udenfor i nærheden. Ellers må du prøve at ryge under emhætten og se om det hjælper.
Forstår også godt at din overbo er træt af at deres barn skal gå i lugten af dit hash, det ville jeg heller ikke selv være fan af.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2020 21:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Du kan reducere lugten af hash ved at skifte over til skunk.

Selv tak.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2020 22:41 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Hindbaerroulade skrev:
Du kan reducere lugten af hash ved at skifte over til skunk.

Selv tak.


Det stinker så bare lige dobbelt så meget, lol.

OP: ud og gå en tur, på med en lydbog.. Meget andet er der umiddelbart ikke at gøre for os i lejligheder.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2020 22:42 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Eller lav det til kager og spis dig skæv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2020 22:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Fso skrev:
Eller lav det til kager og spis dig skæv


Det har jeg virkelig overvejet i lang tid. Ville bare skulle have styr på præcise styrke pr. kage og være klar på at være mere baske end normalt+i lidt længere tid.
Det ville være så nice ikke at få cigaretter, men lige pt virker det som løsningen hvor rusen er kortest.. Which I need right now, og gør man ikke det, så ærligt, prøv med kage.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2020 23:25 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Eventuelt prøv at vape, synes ikke det lugter så meget

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2020 23:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 22:54
Indlæg: 221
Vaperiser er også et bud, men kræver nok at du går over til skunk eller koncentrater :)
Det lugter meget mildere end afbrænding imo!

Håber du finder en løsning, nabostridigheder sucks..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2020 23:43 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Hvis det er i opgangen det lugter, er det vel bare st sørge for, at der er tæt rundt om døren, så røgen ikke siver ud - men kan jo godt blive bøvlet, hvis der altid er røg=)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2020 13:52 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Som de andre siger: Find et sted at ryge udenfor, eller gå over til at bruge en vaporizer. Her er et tredje forslag: Du kan maskere lugten ved at brænde røgelse af.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2020 14:06 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Enspænderen skrev:
Som de andre siger: Find et sted at ryge udenfor, eller gå over til at bruge en vaporizer. Her er et tredje forslag: Du kan maskere lugten ved at brænde røgelse af.

Jeg her nogle gange brugt pizza tricket. Hvis fx svigermor lige hurtigt skulle forbi og der lugtede af hash, så har jeg skyndt mig at smide en pizza i ovnen så hele hjemmet dufter dejligt af det når folk kommer forbi

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2020 14:23 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Rens luften med aktivt kul. Den mest lavpraktiske løsning jeg har set, var at fylde aktivt kul i et rør, der er lukket med stof i begge ender. Derpå pustes udsugningsrøgen igennem røret, og renses af det aktive kul. Det fungerer nok bedre til bong end joints, men må også afhjælpe problemet her. En anden løsnings kunne være at bruge samme type setup som hampdyrkere har gjort længe, med et egentligt aktivt kulfilter sat på en udsugning. Udsugningen kunne sagtens være en emhætte eller badeværelsesventilator, som filteret monteres på, og som røgen så pustes hen til, så den suges igennem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2020 15:27 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Desværre også et problem jeg selv er stødt ind i (er jeg ret sikker på?...). Virkelig irriterende når man passer sin egen butik, mens man stadig på en led er til last over for sine omgivelser. Har ligeledes hørt at skunk / koncentrater på vape stinker mindre, men synes ikke helt det er "nok", især i en lejlighed der er skidt indrettet ifht at holde stank inde ved sig selv.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2020 15:30 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Bismann skrev:
Rens luften med aktivt kul. Den mest lavpraktiske løsning jeg har set, var at fylde aktivt kul i et rør, der er lukket med stof i begge ender. Derpå pustes udsugningsrøgen igennem røret, og renses af det aktive kul. Det fungerer nok bedre til bong end joints, men må også afhjælpe problemet her. En anden løsnings kunne være at bruge samme type setup som hampdyrkere har gjort længe, med et egentligt aktivt kulfilter sat på en udsugning. Udsugningen kunne sagtens være en emhætte eller badeværelsesventilator, som filteret monteres på, og som røgen så pustes hen til, så den suges igennem.


https://www.youtube.com/watch?v=Kz19-z7ERe0

its a smokeless bong!!

man kunne vel, hvis man er virkeligt seriøs om sit weed forbrug, bruge et grotelt som rygeboks?

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2020 17:16 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
:lol: :hjerte:
Så er der dømt rygekabine. Men man skal nok have udsugningen dialet godt ind, før det er til at være i den. Men ja kanalventilator med aktivt kulfilter på i begge ender, hvor luften både suges og pustes igennem, burde kunne tage det værste. :lol:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2020 17:25 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Bismann skrev:
:lol: :hjerte:
Så er der dømt rygekabine. Men man skal nok have udsugningen dialet godt ind, før det er til at være i den. Men ja kanalventilator med aktivt kulfilter på i begge ender, hvor luften både suges og pustes igennem, burde kunne tage det værste. :lol:

Spar på udluftningen og så er rygekabinen med indbygget hotbox :lol:

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2020 18:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 okt 2019 09:03
Indlæg: 34
Geografisk sted: Jutland
Nogle rimelige gode råd herinde :D

Hvis i bager kager, så skal der bruges en ordenligt ovn. Min bolig stinker af tjums de næste 14 dage efter (eller til vægge og gulve bliver vasket).

_________________
Young bee... Buzz Buzz


Senest rettet af zero 13 nov 2020 16:21, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2020 19:04 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Det kommer jo også an på, hvor meget du lige vaper. Hvis du bare sidder og skamsuger i en time, så ja, så vil det da nok stinke. Men imo synes jeg aldrig det har lugtet ligeså meget at tage et par sug i en vape, som det gør når man kværner en hel joint

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2020 21:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Buttkraken skrev:
Det kommer jo også an på, hvor meget du lige vaper. Hvis du bare sidder og skamsuger i en time, så ja, så vil det da nok stinke. Men imo synes jeg aldrig det har lugtet ligeså meget at tage et par sug i en vape, som det gør når man kværner en hel joint


Jeg er sgu enig med Buttkraken dér - min kone ryger ikke, og da jeg gik fra joints til vape slap jeg for altid at skulle ud på altanen, for nu kunne hun meget bedre holde det ud.

Lugten bliver heller ikke hængende på samme måde.

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2020 21:17 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
alene mængden af røg gør en kæmpe forskel imo

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team