Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:23


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 jan 2021 20:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 nov 2019 22:19
Indlæg: 25
Jeg har forsøgt at søge lidt her på siden og er godt klar over at der findes masser af information på nettet omkring de primære meskalindindholdende kaktus. Men jeg spørger alligevel:

De 3 hovedsagelige/primære kaktus arter, i rækkefølge af formodet potens:

1. Peyote (Lophophora williamsii)
2. Peruvian Torch (Trichocereus Peruvianus)
3. San Pedro (Trichocereus pachanoi)

Hvilken type meskalin kaktus er at foretrække med hensyn til:

1. Hvordan man får mest "bang-for-the-buck". Altså hvilken type kaktus får man mest virkning og mængde af aktivt stof i forhold til den "typiske"/gennemsnitlige pris?
2. Hvad er de primære forskelle med hensyn til de(t) psykoaktiv(e) stoffer og hvilken form for effekt får man ved brug af disse hver især, hvis man da eventuelt sammenligner dem med hinanden?
3. Hvilken type har "størst" historie, eller snarere, er brugt mest i shamanistisk kultur og traditionelle ceremonier og ritualer?
4. Hvilken type foretrækker du og hvorfor - vær venlig at uddybe!

Jeg håber at disse spørgsmål og min nysgerrighed retfærdiggører dette opslag. Skriv endeligt gerne omkring andre interessante og relevante ting at vide vedrørende brug af disse kaktusser og også specielt hvad de har af betydning for dig - måske nogle tanker man har gjort sig omkring de mere underliggende og specifikke, men kognitive fænomener der gør sig gældende under selve trippet!

Skål, kære vise og unikke Psykonauter! - Sanktus Laurentius


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2021 21:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 nov 2019 22:19
Indlæg: 25
Songtoad1 skrev:
Jeg har forsøgt at søge lidt her på siden og er godt klar over at der findes masser af information på nettet omkring de primære meskalindindholdende kaktus. Men jeg spørger alligevel:

De 3 hovedsagelige/primære kaktus arter, i rækkefølge af formodet potens:

1. Peyote (Lophophora williamsii)
2. Peruvian Torch (Trichocereus Peruvianus)
3. San Pedro (Trichocereus pachanoi)

Hvilken type meskalin kaktus er at foretrække med hensyn til:

1. Hvordan man får mest "bang-for-the-buck". Altså hvilken type kaktus får man mest virkning og mængde af aktivt stof i forhold til den "typiske"/gennemsnitlige pris?
2. Hvad er de primære forskelle med hensyn til de(t) psykoaktiv(e) stoffer og hvilken form for effekt får man ved brug af disse hver især, hvis man da eventuelt sammenligner dem med hinanden?
3. Hvilken type har "størst" historie, eller snarere, er brugt mest i shamanistisk kultur og traditionelle ceremonier og ritualer?
4. Hvilken type foretrækker du og hvorfor - vær venlig at uddybe!

Jeg håber at disse spørgsmål og min nysgerrighed retfærdiggører dette opslag. Skriv endeligt gerne omkring andre interessante og relevante ting at vide vedrørende brug af disse kaktusser og også specielt hvad de har af betydning for dig - måske nogle tanker man har gjort sig omkring de mere underliggende og specifikke, men kognitive fænomener der gør sig gældende under selve trippet!

Skål, kære vise og unikke Psykonauter! - Sanktus Laurentius


Edit: Vil lige sige at jeg spørger fordi jeg muligvist er interesseret i at bestille noget kaktusmateriale, men er dog stadigvæk ikke helt sikker på hvilken jeg bør vælge...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2021 23:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 jan 2020 13:17
Indlæg: 50
Songtoad1 skrev:
Songtoad1 skrev:
Jeg har forsøgt at søge lidt her på siden og er godt klar over at der findes masser af information på nettet omkring de primære meskalindindholdende kaktus. Men jeg spørger alligevel:

De 3 hovedsagelige/primære kaktus arter, i rækkefølge af formodet potens:

1. Peyote (Lophophora williamsii)
2. Peruvian Torch (Trichocereus Peruvianus)
3. San Pedro (Trichocereus pachanoi)

Hvilken type meskalin kaktus er at foretrække med hensyn til:

1. Hvordan man får mest "bang-for-the-buck". Altså hvilken type kaktus får man mest virkning og mængde af aktivt stof i forhold til den "typiske"/gennemsnitlige pris?
2. Hvad er de primære forskelle med hensyn til de(t) psykoaktiv(e) stoffer og hvilken form for effekt får man ved brug af disse hver især, hvis man da eventuelt sammenligner dem med hinanden?
3. Hvilken type har "størst" historie, eller snarere, er brugt mest i shamanistisk kultur og traditionelle ceremonier og ritualer?
4. Hvilken type foretrækker du og hvorfor - vær venlig at uddybe!

Jeg håber at disse spørgsmål og min nysgerrighed retfærdiggører dette opslag. Skriv endeligt gerne omkring andre interessante og relevante ting at vide vedrørende brug af disse kaktusser og også specielt hvad de har af betydning for dig - måske nogle tanker man har gjort sig omkring de mere underliggende og specifikke, men kognitive fænomener der gør sig gældende under selve trippet!

Skål, kære vise og unikke Psykonauter! - Sanktus Laurentius


Edit: Vil lige sige at jeg spørger fordi jeg muligvist er interesseret i at bestille noget kaktusmateriale, men er dog stadigvæk ikke helt sikker på hvilken jeg bør vælge...


bare for at give dig lidt info igen så skal jeg svare på det jeg kan :peace:
Peyote (Lophophora williamsii) som er i elefantfods familien har været brugt af mexicanere/indianerne gennem mange år hunredere og de bruges kun til ceremonier i dag bruges de dog knapt så meget da det er ved at være en truet vil art men de bruges dog stadigt

Peruvian Torch (Trichocereus Peruvianus) San Pedro (Trichocereus pachanoi) disse bruges idag og har bevis for at blive brugt tilbage da den spanske flåde ankom til de forskellige lande de brugte disse kaktusser og der fra kom san pedro navnet til som er spansk det andet navn som de færreste kender er huachuma som høre til peru om det bruges andre steder ved jeg ikke. da den spanske flåde gik i land var de med til de ceremonier og sagde de holdt nøgle til himlen der fra kommer navnet San pedro til. hvor langt huachma har historeie tilbage i tiden ved jeg ikke men i alt fald godt 200 år formodentligt mere.

når det er sagt er ingen af arterne lovlige at indpotere da de indenholder meskalin men frøende er dog. havde jeg muglighed ville jeg prøve både hauchuma og peyote.
det meget normalt at kaste op med begge dele

håber det hjælper lidt med noget info osv og god rejse :peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 apr 2021 16:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 nov 2019 22:19
Indlæg: 25
Tak for svaret! Det er interessant det med hvor navnet stammer fra og hvordan kaktussen har eksisteret langt tilbage i tiden, men stadigvæk ikke særligt brugt. I hvert fald i forhold til hvor gavnlig en effekt det kan have på psyken, hvis da, selvfølgeligt brugt fornuftigt!

Har faktisk prøvet en god portion kaktus-suppe, hvor der dengang var tale om Peruvian Torch. Jeg tror kun at jeg spiste omkrin g80-100 gram af det, men havde en meget specielt trip og mange forskellige kreative og filosofiske tanker! Hvis jeg engang får mulighed for at få fat på noget Peyote, vil jeg helt klart gribe chancen! Jeg synes at det er helt klart at foretrække over både LSD, LSA og DMT - men det er vel en smagssag!

Gode trip til alle derude! Mvh, Laus :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team