Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:40


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 mar 2021 12:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
Jeg har langt om længe besluttet, at købe en vaporizer til pot og skunk. Jeg ryger sjældent hash, så hvis den kun kan håndtere tørret urt, er det fint.

Jeg havde i første omgang kig på en Mighty fra Storz & Bickel. Den har jeg prøvet at ryge på en del gange, og den virker rigtig godt. Men den er lidt stor, jeg kunne godt tænke mig noget lidt mere transportabelt. Derfor har jeg også kigget lidt på en Pax3. Jeg har ikke prøvet den, men den får gode anmeldelser rundt omkring. De er dog begge en smule pebrede, synes jeg (ca 200 euro) og jeg kan se, at der også er virkelig mange vaporizere på markedet i prisklassen 60-100 euro. Mit spørgsmål er, om der nogle herinde der har gode erfaringer med lidt billigere modeller?

Jeg har søgt herinde, men de tråde jeg fandt var alle et par år gamle, og jeg forestiller mig, at der allerede er sket en del på vaporizermarkedet?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2021 13:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Som ejer af en mighty, er den virkelig virkelig suveræn imo. Der findes også den mindre version som du sikkert allerede ved, Crafty. Ellers har jeg læst, dog ikke prøvet, godt om Dynavap og Arizer produkterne :)

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2021 14:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
Læbepomaden skrev:
Som ejer af en mighty, er den virkelig virkelig suveræn imo. Der findes også den mindre version som du sikkert allerede ved, Crafty. Ellers har jeg læst, dog ikke prøvet, godt om Dynavap og Arizer produkterne :)


Tak for input! Crafty har jeg også kigget på, men den er stadig lidt større, end jeg gider tage med i byen, og så tænkte jeg, at skulle det være, kunne jeg ligeså godt købe Mighty. Jeg kigger lige på de to andre forslag også, tak.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2021 14:09 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Jeg har prøvet en pax, enten 1 eller 2 - men den var meget handy og virkede rigtig godt - vil godt anbefale den til en seriøs damper som en godt køb til at have med i lommen.. Har selv en volcano, men den er slet ikke handy overhovedet.. Til lommen har jeg en Ald Amaze 1, den er ret god til prisen.. =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2021 14:56 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg er stadig godt tilfreds med min Flowermate: www.magicvaporizers.dk/flowermate-v5-0s-pro.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2021 18:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Jeg har en Xmas Starry V2, og den har jeg været glad for. Jeg er dog for nylig gået over til en bordmodel(konvektion) som jeg synes bedre om, men til at have i lommen er Xmas Starry perfekt.

V3 koster EUR80 i vaposhop ink fragt

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2021 10:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
Tak for jeres svar og anbefalinger. Efter megen grublen, har jeg just bestilt en Pax3.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2021 12:56 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Dén tror jeg du bliver glad for!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2021 14:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
Bismann skrev:
Dén tror jeg du bliver glad for!


Tak, det håber jeg også. Jeg besluttede alligevel, at det nok kunne betale sig, at købe en i den lidt dyrere ende. Vi er trods alt to der ryger dagligt herhjemme, så den får kørt nogle ture på en uge jo......


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2021 14:00 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2010 19:34
Indlæg: 16
Hej Bull Lee

Jeg har en Arizer Solo 2, som er købt hos et dansk firma.

Er utrolig glad for den, vil dog anbefale at have en større en, når du er derhjemme og damper.

Der har jeg også en fra Arizer en bordmodel med lang slange, som køler dampen ned og giver en bedre smag, efter min mening. Den kan også rumme mere end de transportable.

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2023 20:38 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2008 13:13
Indlæg: 703
Min gamle hippie far har kvittet tobakken efter 60 års rygning. Men frygter lidt at hans potrygning kan få ham i fælden igen. Derfor kunne jeg godt tænke mig at forære ham en vaporizer.
Den skal være brugervenlig (uden app's og for mange indstillinger)
og så skal den virke. Gammel hund er svær at lære nye kunster, så jeg tror kun jeg har eet forsøg.
Mobilitet er ikke så meget et issue, da han mest går derhjemme og nisser den når han smoker...
Han ryger kun grønt hjemmedyrk. Så det er ikke super potent, så kammeret skal kunne rumme lidt tænker jeg.
Hvad har i gode erfaringer med?
Pax3 som bull lee endte med, virker lidt for fancy, mobil og app'ificeret til ham tænker jeg...

_________________
”What hashish gives with one hand it takes away with the other: that is to say,
it gives you power of imagination and takes away the ability to profit by it”

(Baudelaire 1860).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 apr 2023 07:14 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Jeg er glad for min vulcano og den opfylder dine krav - den er lidt pebret, men hvis man er dedikeret til potten, er den alle pengene værd!=)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 apr 2023 10:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2008 13:13
Indlæg: 703
HopIFjordeN skrev:
Jeg er glad for min vulcano og den opfylder dine krav - den er lidt pebret, men hvis man er dedikeret til potten, er den alle pengene værd!=)


Jeg hører hvad du siger. Men synes godt nok 3-4000 kroner er en slat… Måske er det slet ikke ham.
Bruger du poser?
Jeg tror godt han vil have en han trods alt kan bruge i lænestolen, foran pejsen og på terassen i haven :)

_________________
”What hashish gives with one hand it takes away with the other: that is to say,
it gives you power of imagination and takes away the ability to profit by it”

(Baudelaire 1860).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 apr 2023 08:50 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Jeg bruger poser ja - jeg har den første udgave der ikke har digitalt display, den tror jeg kan findes for omkring 2000kr nu til dags. Hvis du bor nær Djursland, må du gerne komme og låne den så kan han prøve den=)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2023 19:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2008 13:13
Indlæg: 703
Det blev lidt sent jeg så det. Tusind tak for tilbudet virkelig flinkt at dig :)

Status er at han kvittede nikotin i 3-4måneder, men faldt i igen på grund af.... joints.

Derfor var min teori rigtig, Han skal have en vaporizer for at komme i mål med nikotinafvænningen.
Jeg er endt med at købe en Dynavap m-plus til ham. Han er virkelig glad for den.
Den ramte rent; design, taktilitet og brug.
Jeg gav ham et langt foredrag med grafer om thc, cbd, terpener osv..
Han nyder virkelig den håndholdte tilgang, og at det er lidt håndværk forbundet med det.
Meget lig det han sætter pris på som mangeårige nikotin piberyger.
Han slutter dog sine vapesessions af med af ryge hele hovedet for at få et skud kulilte. Han siger det bare lige er et overgangsfænomen. Nu må vi se.

Kort sagt - han elsker dynavap'en og vil aldrig gå tilbage. Det er så fedt.

_________________
”What hashish gives with one hand it takes away with the other: that is to say,
it gives you power of imagination and takes away the ability to profit by it”

(Baudelaire 1860).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2023 20:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2004 19:48
Indlæg: 568
Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Altered States skrev:
Hej Bull Lee

Jeg har en Arizer Solo 2, som er købt hos et dansk firma.

Er utrolig glad for den, vil dog anbefale at have en større en, når du er derhjemme og damper.

Der har jeg også en fra Arizer en bordmodel med lang slange, som køler dampen ned og giver en bedre smag, efter min mening. Den kan også rumme mere end de transportable.

Mvh.


Arizer Solo 2 er en overlegen vape. Dampen er super kølig på det lange rør, og massere af kontrol over temperatur. Og den er virkelig nem at holde ren og vedligeholde.

PAX er udemærket. Den er meget intuitiv og simpel at betjene, men jeg synes den går på kompromis med dampkvalitet for et "lækkert" design. Og designet gør også at den er sådan lidt træls at gøre ren.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2023 21:21 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Pax har det elegante og stealthy design, det er det, der er attraktivt ved den. Men de går på kompromis med dampkvalitet som du siger. Det tog mig lidt tid at finde ud af, hvordan jeg fik et ordentligt high ud af den. Jeg har både en pax 3 og en s&b crafty, og sidstnævnte er langt overlegen. Det eneste utiltrækkende ved s&b’s håndholdte vapes er at suge på plastikmundstykket. Min løsning blev en adapter så jeg kan skifte mundstykket ud med en glas stem, der egentlig er beregnet til dynavap.

Jeg ønsker mig en ballvape eller en volcano …


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team