Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:43


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 jan 2022 18:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 apr 2021 15:01
Indlæg: 2
Efter rona kan jeg hverken smage eller dufte det store - men har lige købt 50g. Det er ret tørt og helt tydeligt groet hjemme. Men jeg er lige bange for om der kan være mug eller svamp i..? Synes ikke det ser super spændene ud, måske nogle eksperter kan give deres vurdering?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2022 18:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
så skal vi have et billede. du kan altid forsøge at cure det mere

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2022 16:44 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Ja et billede ville hjælpe på det, men hvis det er helt tørt, kan det være svært at se.

Men spaffeh, man kan da ikke curre videre på færdigtørret pot, og særligt ikke hvis det er muggent.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2022 17:26 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Hvis nu vi ser bort fra mug delen og har noget pot der er tørret for hurtigt til at smagen blir go ku man ik bare gi det lidt vand og starte der fra igen?
Eller har jeg misforstået det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2022 20:13 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Ikke rigtig nej. Skal curringen fungere ordentligt, så skal det være en delvist kompostering, hvor microbielt liv varmer budsne indefra, og langsomt tvinger vandet fra midten til overrladen af budnse, hvorved der sker en nedbrydning af klorofyl. Det er den proces, der skaber den sødmefulde, lidt rådne duft er i glassene undervejs i curringen.
Det opnår man ikke, ved at rehydrere færdigtørret pot, men derimod får man en stor risiko for mug. Klorofylet vil nedbrydes over tid uanset, men man får ikke samme hurtige nedbrydning som ved curring. Derudover kan man selvfølgelig watercurre, men det er egentlig ikke curring, men derimod en anden teknik til at fjerne klorofylet, hvor man udnytter at klorofyl er meget vandopløselig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2022 20:57 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Tak for uddybning Bismann!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2022 22:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Bismann skrev:
Ja et billede ville hjælpe på det, men hvis det er helt tørt, kan det være svært at se.

Men spaffeh, man kan da ikke curre videre på færdigtørret pot, og særligt ikke hvis det er muggent.


klart, det jo kun hvis det ikke er færdigtørret. mener jeg godt man kan, har i hvert fald forbedret en smule skunk fra staden før med held.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team