Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:55


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 jan 2022 20:25 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jan 2022 20:12
Indlæg: 12
Hey, relativ ny ryger her (siden december 2021). Er begyndt at ryge tjald for at prøve og holde styr på mit angst, og har generelt set en rigtig positiv virking.
Købte i forgårs, nogle klumper af en dealer min ven bruger, som han har brugt i årevis da min egen dealer ikke var tilgængelig.

Det hash jeg fik, ser fuldstændig normalt ud, problemet er bare det har en super super syrlig lugt, og smagen når man ryger er faktisk også ret syrlig, selv sådan man kan smage en syrlig eftersmag efter man har røget. Spurgte min ven, og han synes det virker mærkeligt da han synes hans ikk' har en syrlig lugt. Det var ret off-putting men røg alligevel 2-3 pinde igennem dagen første dag jeg fik det.

Men i nat røg jeg en pind, og efter 30 min ca fik jeg det ret dårligt, summen i kroppen, generelt ubehag, angst, rendte rundt i cirkler i mit køkken i sådan 20 min. før jeg endelig kunne slappe af igen.

Kan det være fordi mit tjald er dårligt? Eller fik jeg tilfældigvis bare et dårligt high, på samme tid med tjalden har en syrlig lugt og smag?

Håber nogen kan hjælpe mig her...

_________________
go' ryger :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2022 21:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 22:54
Indlæg: 221
Lyder som noget dårligt/mystisk tjald med den lugt og smag du beskriver, jeg ville smide det ud - livet er for kort til den slags, lyder som et mindre tab :)
Om der er sammenhæng eller om det er en tilfældighed med din dårlige skævert, det får du aldrig et sikkert svar på, der er så mange parametre der spiller ind på sådanne oplevelser udover hashens kvalitet.

Og btw, pas lidt på med weed og selvmedicinering mod angst og andre mentale issues, det kan give seriøst bagslag for nogle individer - vær opmærksom på hvordan det påvirker dig og i hvilken retning du udvikler dig, især ved dagligt brug.

Ønsker dig alt held og lykke og håber du finder en god vej fremad, hvor angsten ikke spænder for meget ben for dig :)

Her er en rigtig god tråd om angst herinde, du sikkert vil finde interessant:
https://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=18&t=6850


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2022 21:09 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jan 2022 20:12
Indlæg: 12
Hey tak for dit svar, efterlader lige 2 billeder jeg tog af det som jeg sendte til min ven:
https://imgur.com/a/qMT2287 - https://imgur.com/a/G9x2SsC

Overvejer at købe sådan en EZ Test, for at tjekke om det er syntetisk eller om der kunne være noget andet nasty lort i.
Det mystiske er bare at min kammerat har købt af den dealer i årevis uden at have oplevet noget, men ja livet er for kort til at tage chancer, så rør det nok ikke igen før jeg har fået testet det...
Eller så køber jeg bare fra min egen dealer når der er mulighed igen.

Generelt har jeg kun oplevet positivt med tjald mod min angst, det hjælper mig utrolig meget med at koble fra om aften, har gået det seneste år med 2-3 timers søvn fordi jeg ligger hver eneste aften med tankerne der racer derudaf.
Så det ville være træls at opgive det igen, men hvad synes du ud fra billederne? Eller nogen andre der falder over tråden her.

_________________
go' ryger :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2022 21:27 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Købte fornyeligt noget hash - lemon haze mener jeg det hed.
Fin skunk hash lugtede surt og smagte os lidt der af.
Du er rimelig ny ryger de symptomer du beskriver ku godt lyde lidt af overdosering.
Hvor meget putter du i en j?
Du røg en hel hvilket imo sagtens ka være for meget både mht thc men også nikotin hvis du ik ryger normalt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2022 21:32 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jan 2022 20:12
Indlæg: 12
Fso, hey. Jeg ryger dagligt smøger, jeg er 19 og har røget dagligt siden jeg var 16 (ja i know pisse usundt men whatever). Jeg har ingen vægt så ved ikke præcis hvor meget klump jeg propper i en pind, men et lille lag henover tobakken.
En god del, men ikke overdrevet meget. Min ven har røget tjald hver dag i en 3 år nu, jeg propper måske halvdelen af hvad han propper i.

Har faktisk hver dag siden jeg startet røget 2 om dagen i gennemsnit, faktisk ok meget i forhold til hvad en begynder måske ville (det ved jeg så ikk med et fact)
Bor med min familie, de ret chill med jeg ryger tjald nu. Lod min far lugte (han har røget en god del tjald i hans liv), han synes det lugter stærk, lidt off men han mener ikk det fejler noget.
Lod ogs min mor lugte, hun er helt enig i det er super syrligt. Min far mener jeg har fået et niko-ræs, fordi jeg måske ikk har ristet ordentligt, men det var vitterligt en 45 min efter jeg havde røget, jeg fik de negative symptomer.

_________________
go' ryger :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2022 21:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 22:54
Indlæg: 221
Synes ikke udseendet ser mistænkeligt ud - kunne da være interessant at teste det :)
Kan også være at det er blevet dårligt af fugt, hvis det har været gravet ned/gemt udenfor. - i dont know.

Måske ham dealeren bare har hustlet dig fordi du ikke er en af hans faste kunder.

I forhold til hash og mental sundhed - så er det ikke sikkert at det er problematisk for dig, det er bare værd at være opmærksom på :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2022 21:47 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Anskaf dig en decimal vægt det er sku rart og ha styr på sine doseringer.
I forhold til syntetisk hash så kommer virkningen ret hurtigt.
Angst ville jeg ik vælge og behandle med thc men den er jo fucking svær.
Lave dosis benzo 1-2 gange i ugen max, hvis det er udløst af episoder i dagligdagen.
Når konens ptsd udløser angst anfald får hun 1/4 0,5 mg rivotril det virker for hende også forbyggende hvis vi skal noget hvor ptsd’en blir trigget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2022 21:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 422
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
EZ test er ubrugelig til at teste alt organisk, hvis du seriøs omkring at test for syntetisk cannabinoider skal du gøre din research grundig evt på https://www.reddit.com/r/ReagentTesting/

Lugt er bestemt ingen indikator på SC, muligvis har de, peppet det lidt op, med noget citrus lugt..
Har høj tolerance og kan også nogen gange få et head high af "lys hash" der ingen/lille CBD har, der gør mig angst og paranoia, det ikke SC, det bare en "sativa" strain, der utraditionel er blevet brugt.

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2022 22:21 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jan 2022 20:12
Indlæg: 12
Steve Holt! skrev:
EZ test er ubrugelig til at teste alt organisk, hvis du seriøs omkring at test for syntetisk cannabinoider skal du gøre din research grundig evt på https://www.reddit.com/r/ReagentTesting/

Lugt er bestemt ingen indikator på SC, muligvis har de, peppet det lidt op, med noget citrus lugt..
Har høj tolerance og kan også nogen gange få et head high af "lys hash" der ingen/lille CBD har, der gør mig angst og paranoia, det ikke SC, det bare en "sativa" strain, der utraditionel er blevet brugt.


Steve, din besked giver mig lidt mere chill på. Så du tænker godt jeg kan ryge af det uden at være bange for jeg inhalere noget farligt, nasty lort?

_________________
go' ryger :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2022 00:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 422
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Tobi7647 skrev:
Steve Holt! skrev:
EZ test er ubrugelig til at teste alt organisk, hvis du seriøs omkring at test for syntetisk cannabinoider skal du gøre din research grundig evt på https://www.reddit.com/r/ReagentTesting/

Lugt er bestemt ingen indikator på SC, muligvis har de, peppet det lidt op, med noget citrus lugt..
Har høj tolerance og kan også nogen gange få et head high af "lys hash" der ingen/lille CBD har, der gør mig angst og paranoia, det ikke SC, det bare en "sativa" strain, der utraditionel er blevet brugt.


Steve, din besked giver mig lidt mere chill på. Så du tænker godt jeg kan ryge af det uden at være bange for jeg inhalere noget farligt, nasty lort?


Ved ikke hvor skadeligt evt tilføjet lugt kan være på langt sigt, men har i hvert fald aldrig oplevet nogen bivirkninger, af hash jeg har haft mistænkt for at have tilføjet lugt, kun at det evt er lidt mere kras at ryge.

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2022 00:30 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jan 2022 20:12
Indlæg: 12
Steve Holt! skrev:
Tobi7647 skrev:
Steve Holt! skrev:
EZ test er ubrugelig til at teste alt organisk, hvis du seriøs omkring at test for syntetisk cannabinoider skal du gøre din research grundig evt på https://www.reddit.com/r/ReagentTesting/

Lugt er bestemt ingen indikator på SC, muligvis har de, peppet det lidt op, med noget citrus lugt..
Har høj tolerance og kan også nogen gange få et head high af "lys hash" der ingen/lille CBD har, der gør mig angst og paranoia, det ikke SC, det bare en "sativa" strain, der utraditionel er blevet brugt.


Steve, din besked giver mig lidt mere chill på. Så du tænker godt jeg kan ryge af det uden at være bange for jeg inhalere noget farligt, nasty lort?


Ved ikke hvor skadeligt evt tilføjet lugt kan være på langt sigt, men har i hvert fald aldrig oplevet nogen bivirkninger, af hash jeg har haft mistænkt for at have tilføjet lugt, kun at det evt er lidt mere kras at ryge.


Okay må jo prøve mig lidt frem med mindre dosering, ellers få skaffet mig noget nyt hvis jeg stadig får dårlig oplevelse, ka være jeg ryger en inden jeg går i seng i nat og prøver at se, ved ikke helt endnu, om jeg tør hvis jeg sku få samme oplevelse.

_________________
go' ryger :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2024 05:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 mar 2016 20:36
Indlæg: 7
Min ven har lige fået noget lign. som lugter meget sært og det ser ud ligesom det du har på billederne.
På lille lorte mikroskop ligner det hash. Men det har en underlig konsistens. Klistrer ikke som hash normalt gør. Minder meget om HHC.
Min ven fik det også fra en han siger han har kendt i flere år. Han fik at vide det er 'kashmir blomst'- tager det aldrig seriøst når jeg hører det for 'kashmir' eller 'blomst' kan være hvad som helst. Han fik også at vide det er 'gæret'. Har aldrig nogensinde hørt om 'gæret hash'.
Jeg tror det er noget bs


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team