Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 15:29


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 jun 2022 19:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 nov 2013 22:51
Indlæg: 7
Hejsa, jeg fandt en buket tørrede opiumsvalmuer i en af mine forældres nye hus og tænkte at jeg ville lave et træk på dem for sjov. Jeg har kun lavet et enkelt træk før for mange år siden og det brændte jeg på.. :roll:
Jeg kan læse at de fleste bruger stadig grønne toppe når de trækker, det gjorde jeg selv første gang også, men kan også læse at nogle tørrer, pulveriserer og bruger dem i the, så derfor tænkte jeg at der måske var noget at hente selvom de var tørret.

Jeg lavede trækket med vand op til 70 grader og en smule citronsyre, jeg fulgte en guide herinde som jeg også brugte sidst jeg forsøgte mig med ekstrakt af råopium, men eftersom jeg brændte det på dengang kan jeg ikke sammenligne konsistensen - i mit nyeste forsøg er jeg endt op med en vingummi, fedtet konsistens i en meget mørk cola farve. Jeg har givet det adskillige timer i ovnen efterfølgende uden at jeg kunne fordampe meget mere vand, skal jeg prøve i et vandbad eksempelvis? Tør ikke rigtig give klumpen mere direkte i gryde eftersom det var sådan jeg brændte det på sidst :x

Og så det vigtigste spørgsmål: er der overhovedet chance for noget "godt" tilbage i denne klump når toppene har været tørre i hvad jeg forventer er rimelig lang tid, eller er klumpen et resultat af alt mulig andet der er blevet trukket ud af toppene?

Jeg prøvede også at ryge en joint med ca et tændstikhoved men fik mest af alt bare hovedpine, dette kan dog skyldes andre ting samme dag også, så vil ikke beskylde jointen for den del ud fra én erfaring.
Men eftersom konsistensen stadig virker til at have vand i så tænker jeg at jeg kan have fået en meget lille dosis og derfor nok har fået hovedpine af noget andet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jun 2022 06:23 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Råopium bliver ikke trukket/ekstraheret fra valmuen, men derimod ligges der et lille snit i den levende, så siver saften langsomt ud af snittet, dette samles sammen når det er tørret lidt ind og blevet mørkt.
Du må ikke undervurdere valmuehoveders potens! Te trukket på bare 5 hoveder, giver mig en ret stærk rus, noget der vil svare til 15-20mg morfin. Der er en her fra boardet der mistede livet efter han indtog teen fra 20 hoveder. Opium er vandopløseligt, så du kan sikkert gøre noget med vand ja, men jeg har aldrig prøvet andet end at snitte i dem for råopium, men jeg foretrækker klart at tørre hovederne og brygge te. Tror din klump indeholder alt muligt, men også opium. Opium kan være svært at ryge og har, efter min erfaring, ikke sin plads i en joint. En opiumspibe er lavet så man smører et metalhoved med ren råopium, så varmes hovedet over en flamme, mens der langsomt suges i et langt rør.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jun 2022 09:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 nov 2013 22:51
Indlæg: 7
Der er tilsyneladende en del herinde der laver "træk" på planten eftersom der findes flere guides herinde til det. Er dog stadig glad for din input.

Jeg fulgte selv den der bliver fundet i dette link: viewtopic.php?t=29132.

Jeg ved godt at det er stærke sager, hvorfor jeg holdte mig til tommelfinger reglen med et tændstikshoved som igen er noget jeg har læst flere steder herinde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jun 2022 13:21 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2745
Nu er det heller ik sikkert det er opiumsvalmuer - folk gemmer ofte valmuhover fra de Alm store for at kunne genså - det er en god måned over såtid i år men har du flere hovedet tilbage så så næste år og rids for opium når du ved hva du har det giver lidt mening.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jun 2022 16:18 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Problemet med at ekstrahere på den måde, er at du ikke får råopium ud af det, men et opiumsholdigt produkt, der ikke er meget ved at have og ikke umagen værd, hvis produktet ikke er særlig rygbart.. kan godt huske en tråd du linker til og har også selv skrevet i den kan jeg se.. der er i hvert fald en årsag til at jeg ikke forsøgte mig med metoden igen. Men hvis du får nogle nye erfaringer, så fortæl det endelig videre!=)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jun 2022 19:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 nov 2013 22:51
Indlæg: 7
Fso skrev:
Nu er det heller ik sikkert det er opiumsvalmuer - folk gemmer ofte valmuhover fra de Alm store for at kunne genså - det er en god måned over såtid i år men har du flere hovedet tilbage så så næste år og rids for opium når du ved hva du har det giver lidt mening.

Jeg har gemt frø fra hovederne, men tror hellere jeg vil bruge nogle andre frø jeg har som jeg ved er P. Somniferum. Men er det ikke rimelig sikkert at disse også er nå de havde grålige aflejringer udenpå de store og flotte hoveder og ingen nævneværdige hår på stammerne?

HopIFjordeN skrev:
Problemet med at ekstrahere på den måde, er at du ikke får råopium ud af det, men et opiumsholdigt produkt, der ikke er meget ved at have og ikke umagen værd, hvis produktet ikke er særlig rygbart.. kan godt huske en tråd du linker til og har også selv skrevet i den kan jeg se.. der er i hvert fald en årsag til at jeg ikke forsøgte mig med metoden igen. Men hvis du får nogle nye erfaringer, så fortæl det endelig videre!=)

Spændende, jeg troede den var mere udbredt da jeg kunne finde flere tråde hvor folk brugte denne fremgangsmåde, jeg kommer nok til at kigge efter måder at rense dette produkt til et renere produkt, med hvad end jeg nu kan læse mig frem til af andre metoder at ekstrahere opium på. Der må være en måde jeg kan trække det brugbare ud af denne klump på tænker jeg, kommer nok til at forsøge mig med lidt forskellige ting i min jagt på den dog. Jeg er dog nysgerrig, hvad konsistens endte dit forsøg med at blive? Blev den mere hash agtig i konsistensen eller også vingummi agtig? :D

Edit: jeg skimmede lige tråden og fandt ud af at du ikke inddampede dit, så se bare bort fra mit sidste spørgsmål :shock:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2022 06:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Det eneste forsøg jeg har gjort i den retning, er mange år siden, hvor jeg begik en masse fejl i uvidenhed, hvor jeg sikkert kogte! alt opium i smadder, men slutproduktet husker jeg som en sort, upotent klump med nærmest glasagtig konsistens og slet ikke som en klump opium fra Afghanistan. Udbyttet var meget (for) stort. Men måske jeg prøver igen i år med en mindre mængde, for nu er jeg da blevet lidt nysgerrig. =)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team