Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:57


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 jan 2023 17:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2018 15:06
Indlæg: 67
Hej,

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe.
Jeg spørger kun til Prince Rød og Prince Rich.

Hvilken af de 2 mærker indeholder mest Nikotin? Prince Rød eller Prince Rich?
Hvilke af de 2 mærker synes folk herinde, smager og/eller er kraftigst?

Jeg spørger fordi alle tilsætningsstofferne kan være mere eller mindre forskellige, og derfor betyde at den med mindst nikotin er den kraftigste. Det samme kan gælde hvis de har samme nikotin indhold.

Jeg kan huske at den gang, det i DK, var tilladt at skrive det på pakningerne, der stod der 0,9mg Nikotin på Rød Prince pakkerne.

Jeg har googlet dette spørgsmål i en evighed, men det er umuligt at finde svaret.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2023 20:06 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Det er noget med, at indholdet i selve tobakken er ens i de forskellige varianter, men at der er forskel på, hvor meget falsk luft filteret lukker ind - det vil sige, at hvis du river filteret af, har du den samme styrke i begge smøger.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2023 22:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2021 23:50
Indlæg: 99
Vi var et par stykker herinde fra der prøvede at skrive til house of prince for nogle år siden, og de ved det ikke engang selv eller gider ikke ud med det. Det er mig en gåde at der åbenbart ingen som helst kontrol er med hvad de kommer i, eller at de har fået lov til slet ikke at udtale sig om det overhovedet.

Ja, det gamle indhold der blev skrevet på pakkerne er målt efter filteret så det kan du ikke bruge. Umiddelbart må der være lidt nikotin i filterløse smøger.

Øh, de skal dog skrive hvor mange kræftfremkaldende stoffer der er i, men står der ikke det samme på samtlige pakker?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2023 13:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2018 15:06
Indlæg: 67
HopIFjordeN skrev:
Det er noget med, at indholdet i selve tobakken er ens i de forskellige varianter, men at der er forskel på, hvor meget falsk luft filteret lukker ind - det vil sige, at hvis du river filteret af, har du den samme styrke i begge smøger.


Tak for svaret :-)
Jeg prøvede at rive filtret af, og de var næsten ens, som du skriver. Det gælder dog, at de elendige Prince Rich er mere løst pakket med tobak, og siger puf når man ryger dem, og væk var de smøger. Så selv om indholdet i tobakken er ens, så er mængden det ikke. Jeg har vejet dem på en mg-vægt, og Prince Rød vejer mere.

Hvis man skodder en Prince Rich, så har de grådige bæster, sammensat den sådan, at du mister en betydelig mængde tobak, modsat Prince Rød, som nemt kan skoddes.

Årsagen til mine spørgsmål, er at jeg hænger på Prince Rich i et godt stykke tid, fordi noget familie har købt dem til mig, da de var i Sverige.
Med filter på, så skal jeg ryge 2 Prince skod Rich, for at få samme glæde, som en ½ Prince Rød giver mig. Det er bare til advarsel for andre.


Senest rettet af Bamsefar2 09 jan 2023 14:13, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2023 14:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2018 15:06
Indlæg: 67
fkn taxamike skrev:
Vi var et par stykker herinde fra der prøvede at skrive til house of prince for nogle år siden, og de ved det ikke engang selv eller gider ikke ud med det. Det er mig en gåde at der åbenbart ingen som helst kontrol er med hvad de kommer i, eller at de har fået lov til slet ikke at udtale sig om det overhovedet.

Ja, det gamle indhold der blev skrevet på pakkerne er målt efter filteret så det kan du ikke bruge. Umiddelbart må der være lidt nikotin i filterløse smøger.

Øh, de skal dog skrive hvor mange kræftfremkaldende stoffer der er i, men står der ikke det samme på samtlige pakker?


Tak for svarene :-)

Godt initiativ at ringe til de grådige dyr. Jeg forstår simpelthen ikke, at lovgivningen har gjort, at man ikke længere aner hvilke mærker, der er de svageste og kraftigste. Det resulterer logisk nok i, at unge der vil prøve at ryge en cigaret eller flere, kan ende med, uvidende at købe de kraftigste cigaretter. Det er den sikre opskrift på at få nye unge rygere. Hjulpet på vej af lovgivningen.

Jeg har aldrig set, at der står skrevet, hvor mange kræftfremkaldende stoffer en pakke cigaretter indeholder. De kalder det garanteret for "patent-hemmeligheder", og så kommer de uden om at oplyse disse ting. Det er mindst lige så vigtigt, at få oplyst alle de stoffer, som gør folk mere afhængige. Eks. Nitrit som fører nikotinen lynhurtigt til hjernen, og giver et kæmpe kick. Og sikkert rigtig mange andre stoffer, der alle skal gøre folk så afhængige, at det kan blive næsten umuligt at stoppe.

Nej, det gamle indhold i cigaretterne, var baseret på både filtret, men også papiret. Fordi man også lavede mikroskopiske huller i papiret, så cigaretten derved blev "svagere". Selvfølgelig er der en masse nikotin i cigaretter uden filter. Grøn Cecil betragtes som de kraftigste, men det er ikke længere til at vide, fordi vi ikke får noget at sammenligne med.

Ud over at "min smag" fortæller mig, at Prince Rich er noget usselt lort, på alle tænkelige måder, så kunne jeg godt tænke mig, at det var et krav, at producenter som House of Prince, oplyser Nikotinindholdet i deres forskellige mærker. Underordnet om de tal er baseret på et mere eller mindre utæt filter og papir. For så har man noget at gå ud fra, hvis man ryger cigaretterne normalt.

Når det handler om Nikotin, og kun Nikotin, så kan jeg ikke forstå, hvorfor det gamle system med huller i filtret og måske længden samt papiret, ikke længere kan bruges. For nu er alternativet, at vi ikke får nogen oplysninger. Så måske skal man rette henvendelse til folketinget frem for fabrikanterne, og spørge hvorfor vi nu, står tilbage uden nogen oplysninger overhovedet? Men så kommer der nok bare tåbelige svar, som at det nemmeste er at stoppe med at ryge.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team