Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 01:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: DMT
Junior medlem

Geografisk sted: Varde
jeg er ganske erfaren med mindexpanding stoffer og jeg har jeg lige opdaget DMT og er intraseret og har læst en del om det herind. hvad er fx. MAO. inhibitation og hvilke af de forskelige urter er best. :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

MAO inhibation vil sige inhibering af et enzym ved navn MAO (Mono-Amino-Oxidase) der bl.a. nedbryder serotonin i hjernen. Præcis hvilken funktion MAO har med DMT ved jeg ikke, men jeg ved dog at for at få et ordentligt trip ud af DMT skal du indtage MAOI for at dette enzym ikke er aktivt. Det kan f.eks. være Perganum Harmala eller B. Caapi, der begge er urter der som regel koges og indtages en 30-45 min. før indtagelse af den egentlige DMT drik. Samlet kaldes bryggen for Ayahuasca.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Her og hér og lidt hér og nok også hér... ville nok også anbefale det her og det her.

Det her kan du helt sikkert også benytte.

Btw.. burde dette her topic ikke være i Visionære Planter?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Nu skal det lige siges, at der IKKE er et enzym, der hedder monoaminooxidase... Det er en enzymgruppe.

MAO bruges feks også til nedbrydning af tyrosin og phenylalanin, derfor burde disse stoffer undgåes ved brug af MAOi. Med mindre at MAOi kun virker på nogle specifikke MAOs, ex dem der nedbryder tyramin...

Er der nogle biokemikere, der kan udbygge dette, evt præcist me dhvilke enzymer, der inhiberes? Min biokemibog er ikke grundig nok på det punkt...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Jo måske.. men det er ikke mig..

DMT står for N,N -dimethltryptamin
og
MAOi står for Mono-Amino-Oxidase

Følgende planter indeholder DMT og nogle indeholder også 5-MeO-DMT:

Psychotria viridis
Mimosa hostilis
Anadenathera colubrina
Virola calophylla
Chagro panga
kan ikke huske flere nu..

Følgende MAOi-planter indeholder Harmalin og Harmin

Banisteriopsis Caapi
Perganum Harmala
Passion-blomsten (denne plante har dog kun et svagt indhold)

Til et super godt Ayahuasca oplevelse vil jeg anbefale:

Banisteriopsis caapi som MAOi (dette drikkes efter indkogning) (20-75g.)
sammen med Psychotria viridis (30-60g.) eller Mimosa Hostilis (6-15g.) dette drikkes indkogt ca. en halv time efter MAOi indtagelsen..

husk at faste minimum 12 timer før og efter indtagelsen af MAOi

DMT skulle sommetider minde om en oplevelse som Psilocybin

håber jeg kunne hjælpe!
Hilsen Cope

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
jeg river den lige rundt så...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Okay, lad os lige få helt styr på dette her. Ali har postet nogle gode links(i særdeleshed det sidste link i hans post er godt!), men der er blevet skrevet en masse ufuldstændige forklaringer, som måske kan være misvisende. Derfor vil jeg lige prøve at forklare sammenhængen mellem DMT, MAO og MAO-hæmmere.

Altså:

MAO(Mono-Amino-Oxidase) er som nævnt tidligere en bestemt slags enzymer, som kroppen bruger til at nedbryde blandt andet tryptaminer, men også en mængde andre ting.

DMT er et tryptamin, og det nedbrydes så effektivt af MAO at det ikke under normale omstændigheder vil være aktivt, hvis man indtager det oralt. Derfor er det nødvendigt at dæmme op for nedbrydningen, og dette gøres med MAO-hæmmere, der som navnet antyder sætter MAO ud af spillet. Normalt bruger man planter som indeholder harmin og harmalin til dette formål, jeg har faktisk aldrig hørt om nogen der har brugt andet, og det er der heller ingen grund til. Harmin og harmalin er testet gennem årtusinder af sydamerikanske indianere, og virker perfekt til formålet.

MAO er involveret i en hel del processer i kroppen, bl.a. i forbindelse med fordøjelsen af visse aminosyrer. Hvis man indtager nogle af disse, kan man blive meget syg. Derfor bør man altid følge forskrifterne for hvilke fødeemner det kan tilrådes, og i særdeleshed frarådes, at indtage. Disse forskrifter kan findes ved hjælp af bl.a. Ali's links længere oppe i tråden.

Og ja, jeg tror også den hører hjemme i planteforumet(hvor er psykedelika-forumet?;)), så jeg flytter den lige.(Nå, det nåede jeg ikke, Fennerdrengen kom mig i forkøbet)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Varde
tak alle sammen det var meg oplysene. det er der for jeg spørg jeg har selfølgelig prøvet at søge på ordet før jeg spurte men det jeg fandt var meget usammenhænglig.
jeres svar var skide gode og kontante så mange tak

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Lige en lille krølle:

Man skelner mellem MAO og MAOi. MAO er, som en del har skrevet Mono Amin Oxidase-enzymerne, mens MAOi er Mono Amin Oxidase inhibitors. I naturen findes de bl.a. i en række planter som fx. Banisteriopsis Caapi, Peganum Harmala og Passiflora incarnata. Stoffet Harmalin blev første gang isoleret i starten af 1900-tallet fra et stykke hjembragt B. caapi. Stoffet blev navngivet Telepatin, pga shamaners beskrivelse af planten som telepatifremmende. Senere, da det oxo blev fundet i den persiske stepperude (Perganum Harmala) blev det opkaldt herefter i stedet. Det gamle navn mentes for usagligt.

I den forbindelse er det pudsigt at bemærke at Harmalin findes i den menneskelige pinealkirtel, som ligger bag panden, lige over øjnene. I den østligt-hinduistiske tro er chakralæren, dvs læren om æsoteriske energiknudepunkter rundt omkring på kroppen meget udbredt. Ifølge denne teori ligger det 6. chakra lige ud for pinealkirtlen og her menes et velfungerende 6. chakra at virke telepativt og intuitivt. Det er besynderligt at denne paralel kan drages mellem to kulturer, som tilsyneladende aldrig har haft noget at gøre med hinanden. Endvidere, har harmalinmålinger på mennesker vist de største reultater på gamle indiske yogier, som har tilbragt det meste af deres liv med daglig meditation.

Udover harmalin er der oxo blevet isoleret en række andre beta-carboliner fra planter, heriblandt harmin, hamalol og tetrahydroharmin

/karma!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
En anden god og let tilgængelig plante i den danske flora, som indeholder DMT er phalaris arundinaceae, eller på godt dansk: rørgræs. Har ikke selv prøvet den, men har en god klump indtørret plantesaft liggende, som venter på at blive røget. Hvis du ryger DMT, kan du springe MAOi over, for så går stoffet direkte over i blodet uden om fordøjelsen. :P
Den eneste grund til at jeg ikke har røget den endnu, er at jeg hørte at får, som spiser rørgræs, får varrig hjerneskade. :shock: Deres receptorer i hjernen er anderledes end vores, og derfor går det galt for dem. Men andre pattedyr skulle vist nok kunne tåle det. Er der nogen som har prøvet rørgræs?

:D Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

like to!!!
tror jeg

kan det ikke have samme skadelige virkning på mennesker?

HIlsen COpe

/

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hold da kæft

nu har jeg researchet i to timer om det der rørgræs (red canary grass)!
Jeg kunne ikke finde nogle steder hvor der stod noget om at de indeholdt DMT :(
Kan det passe at det er de der strå agtige, tykke, høje, græs-strå som gror over alt på marker om sommeren?
Det lyder ellers fint, det med at der gror DMT i Danmark!!!!!!!
Men de skadelige virkninger skal jeg lige læse lidt på :roll:

-Hey Fanny! hvordan lavede du det der indtørrede plantesaft?

Hilsen Cope

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Jeg fandt lige nogle adresser om rørgræs og DMT. (Søgte på google under "phalaris arundinacea DMT")
Prøv denne her: http://leda.lycaeum.org/?ID=351
Eller denne her:
http://nepenthes.lycaeum.org/Plants/Pha ... nacea.html

Håber du kunne bruge det!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hvordan finder man ud af om det er skadeligt for mennesker på samme måde som får??

Det er jo super hvis det ikke er skadeligt på mennesker på samme måde som på får!

Jeg bor tyve meter fra en mark der er ca. 4000 m2 stor og her gror de der græs strå over hele marken..

Then am in paradise!

/hilsen Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Faktisk mener jeg at det er Steen Larri's der har lavet hjemmesiden!!??

/uha

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

lige meget nu.. har fundet den

http://home8.inet.tele.dk/larri/

tror nok de fleste kender den..

Hilsen Cope

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Rørgræs gror ikke bare på en almindelig græsmark. Den ligner nærmest et siv, ala tagrør -ihverfald på bladene, selvom akset er mere græsagtigt. Man finder rørgræs i selskab med tagrør omkring søer og vandløb. Gerne ved små skovsøer, og den kan også gro i skygge. De rørgræs som gror i skygge danner mere DMT, og dem som har været skåret ned et par gange danner også mere, for at beskytte sig imod "græsning".

Jeg ved ikke om det lykkes mig at sætte billedet ind af græsset.
Det plejer at mislykkes for mig.:roll:
Hilsen Fanny
Billede

Titel:
Insane psychedelia user!

HAPS

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]