Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
MELATONIN
and MARIJUANA

Effects of THC on Melatonin Secretion in Man

Marijuana can be Anti-Addictive

Melatonin and Dreams Taken from: MELATONIN: Your Body's Natural Wonder Drug,

Russel J. Reiter, Ph.D., Jo Robinson;©1995 Bantam Books:198-199

Of all the known ways to stimulate melatonin production, none is more dramatic than smoking marijuana. Marijuana stimulates production of a prostaglandin called PGE2, which may relate to its ability to stimulate melatonin production. Italian researchers discovered that when eight men smoked a cigarette containing the active ingredient in marijuana, THC (tetrahydrocannabinol), they had dramatically higher melatonin levels twenty minutes later. After two hours, their melatonin levels were 4,000 percent higher than at baseline!(11)

The fact that smoking marijuana is accompanied by a dramatic increase in melatonin production may explain some of the drug's positive effects. A 1995 article in The Journal of the American Medical Association reported that the hallucinogen is being used to counteract the toxicity of chemotherapy, treat migraines, reduce intraocular pressure, minimize pain, treat menstrual cramps, and moderate wasting syndrome in AIDS patients.(12) Melatonin has been shown to ameliorate each and every one of these conditions.

Smoking marijuana as a vehicle to increase melatonin production, however, may not be a good idea. The increase is so marked that it is not likely to be beneficial, especially if one smokes marijuana during the daytime, when melatonin levels are normally so low that they are just above the level of detection. Causing such a dramatic surge in melatonin levels in the daytime could phase-shift your circadian rhythms or interfere with your health in other as yet unknown ways.

References

11. Lissoni, P., Resentini, M., and Fraschini, F. "Effects of Tetrahydrocannabinol on Melatonin Secretion in Man." Hormone and Metabolic Research 1986; 77-78. At baseline, the mean value of their melatonin levels was 21.3 pg/ml. Two hours later, it was 904 pg/ml.

12. Grinspoon, L., and Bakaler, J.B. "Marihuana as Medicine." Joural of the American Medical Association 1995; 273(23): 1875-76.

Medlem

Geografisk sted: Verden
Astral skrev:
Causing such a dramatic surge in melatonin levels in the daytime could phase-shift your circadian rhythms or interfere with your health in other as yet unknown ways.

At ryge tjald om dagen fucker din døgnrytme op, what else is new?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hmm ... Får mig til at tænke, jeg brugte melatonin til at få min døgnrytme på plads efter at have røget hash i lang tid - er det så sundt at tage mere, nu når det går (giveligt) 4000% højere op end normalt? Hvordan skulle ens døgnrytme svare på sådan et højt niveau? Den ville vel fucke totalt op, men givetvis bliver man bare mere og mere træt efter at have røget ...

3mg. melatonin skulle være den normale dose, hvor meget ville THC give til dette ...

Titel:
jeg syns det lyder lidt vilt .vis det skulle få Melatonin op .jeg vil godt tro det de første år.men de sidste mange år hvor jeg har ryge har jeg haft mega svært ved og sove...
men i nat hade jeg da de første ville drømme efter og være begynde på Melatonin

mvh trold

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
woodydrn skrev:
Hmm ... Får mig til at tænke, jeg brugte melatonin til at få min døgnrytme på plads efter at have røget hash i lang tid - er det så sundt at tage mere, nu når det går (giveligt) 4000% højere op end normalt? Hvordan skulle ens døgnrytme svare på sådan et højt niveau? Den ville vel fucke totalt op, men givetvis bliver man bare mere og mere træt efter at have røget ...

3mg. melatonin skulle være den normale dose, hvor meget ville THC give til dette ...

Jeg tror ikke at der sker noget ved at du tager Melatonin tilskud samtidig med at du ryger hash, men måske er det så bare nødvendigt med en stører mængde Melatonin når du holder pause, jeg ville nok umidelbart selv holde mig til kun at tage Melatonin i perioder hvor du holder pause for at det skal virke bedre, men jeg tror ikke at det er farligt.

Citat:
jeg syns det lyder lidt vilt .vis det skulle få Melatonin op .jeg vil godt tro det de første år.men de sidste mange år hvor jeg har ryge har jeg haft mega svært ved og sove...
men i nat hade jeg da de første ville drømme efter og være begynde på Melatonin

mvh trold

Jeg tror at det bliver ved med at få Melatonin op, men jeg tror bare at mængden af Melatonin efterhånden vil fordele sig på det meste af dagen, sådan at når man har brug for en ekstra mængde Melatonin til at falde i søvn så er der ikke til det, fordi at kroppen allerede i mange timer har produceret en helt masse, sådan at ens søvnrytme bliver forstyret, jeg har også meget lettere ved at falde i søvn hvis jeg har røget, hvilket jeg tager som et tegn på at jeg har tilvænnet mig en stører mægnde Melatonin og derfor behøver ekstra for at falde i søvn.

Håber du får nogen fortsat fede drømme... :)

Jeg drømmer også helt vildt meget når jeg ikke har røget nogen dage

Jeg tror også at Melatonin fjerner noget af trangen til at ryge, fordi man jo er van til et væsentligt højere Melatonin niveau når man ryger og så når man stopper falder den jo nok væsentligt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]