Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
Jeg ville høre jer om der er nogen der har astma og sammetidigt ryger cannabis. Jeg ved godt det kan lade sig gøre men at ens astma nok ikke bliver bedre af det. Men kan det lade sig gøre hvis man ryger det meget sjældent?

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Rent faktisk har cannabis den egenskab at det åbner lungerne, og hvis det ikke var fordi røgen irriterer dem, kunne det faktisk direkte bruges som asthma-medicin!
Måske skulle du erhverve dig en vaporizer?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg har lige fået af vide jeg måske har astma de kan ikke helt finde udad hvad det præcis er. Men har fået sådan en vaporizer men skal ha tjekket mine lunger igen om 14 dage.

Titel:
Dedikeret medlem

men du skal være påpasselig med høfeber, det kan godt gå hen og blive fremkaldt hvis man lider af det. (formoder pollen fra hashen er væsentlig årsag)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ok det vil jeg jeg så lige tag til eftertanke om det er smart at gøre. Men nu må vi se hvad min læge han siger her om 14 dage. For der jeg spurgte ham om det var sikkert at det var astma var han sådan lidt tilbageholdende og ville ikke rigtig helt svare på det. Så jeg er sgu lidt nervøs over hvad det er

Titel:
Medlem

Geografisk sted: københavn
Jeg har engang overnattet hjemme hos en ven, efter at have røget en hel del.. han har astma, og det lød som en eller anden maskine der lå i den anden ende af rummet og trak vejret, men det var om sommeren, så det er muligt, at det skyldtes det og ikke at han havde røget så meget..?

Titel:
Dedikeret medlem

vel spørg da din læge ligeud...
"vil det være forsvarligt at jeg ryger hash når jeg har astma(if so)?"
Bedre at få det på den rene side, end at lave sådan nogen små ledende spørsgmål om det nu var iorden at ryge en smøg i ny og næ.. :wink:

tavshedspligten længe leve

Titel:
Dedikeret medlem

lægens svar vil 1000% sikkert være NEJ. selvfølgeligt bedres en astma patients lunger ikke af at ryge noget som helst, heller ikke cannabis.

æd det i stedet...

Titel:
Admin
Brugeravatar

En af mine kammerater har både astma og høfeber og han ryger næsten hver dag uden problemer. Jeg ved ikke om han bare har vænnet sig til det eller om d ikke gør nogen forskel.

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak for svarene folkens.
men jeg er sgu blevet hel afskræmt for at ryge hash nu og smøger. Det er blevet så slemt nu at jeg ikke engang kan gå ned på den tank der lægger i byen som lægger 150 meter væk uden at jeg begynder at hive efter vejret og hoste som en sindssyg og bliver svimmel. Så jeg tror jeg skal til at slappe lidt af med det. Men tak for svarene

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]