Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 18:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Er der nogle af jer der ved noget som helst om Trichocereus terscheckii aka. Golden Saguaro?
Jeg vil nemlig gerne vide lidt om terscheckii er den ”specimen” der gror i de gamle cowboyfilm fra Arizona og New Mexico.
I (en forhandler i nok kender) tilbydes der Trichocereus terscheckii fra Argentina.
Mit spørgsmål lyder således:
Findes Trichocereus terscheckii i de forenede stater? Eller er Peyote den eneste meskalin kaktus der gror vildt i USA??
Jeg skal til USA indenfor et års tid (til burning man f..), og jeg vil gerne vide om det er muligt at finde andre Meskalin kaktuser end Peyote?

/Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fandt lige dette billede fra USArizona af en "Golden Saguaro":

http://www.placephotography.com/images/ ... a22674.jpg

Den ligner jo meget godt hvis man sammenligner skinnet med denne Trichocereus kaktus fra Argentina:

http://www.goldengatephoto.com/jpeg/99-75-7cu.jpg

Men hvis endelig det er en terscheckii som gror i US, findes der så også den samme mængde meskalin som i den fra Argentina?
Altså har den geografiske placering noget at gøre med inholdet?

/Cope

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Det er to forskellige kakti. Terscheckii er, mig bekendt, endemisk for Argentina.
Og husk nu at du ikke må indsamle peyote i naturen. Tror det er svært at finde nogen til salg derovre, da de jo er ulovlige. Det ville også betyde at du skulle smugle dem gennem tolden. Jeg tvivler på at de har internetforbindelse i Sing-Sing... :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halifaxxx skrev:

Og husk nu at du ikke må indsamle peyote i naturen.

Det havde jeg skam heller ikke tænkt mig :wink:
Det var derfor jeg ville benytte mig af Terscheckii kaktusen istedet. Men så må jeg jo smule noget Kaktus kød derover :P

Er det ikke rigtigt at Burning man festival kan være perfekt til et meskalin trip? Altså bedømt udfra billederne...
Jeg synes det virker oplagt til sådant et sted 8)

Men har USA ikke andre kaktuser med højt indhold af meskalin? Altså bare højt nok til at man gider at bruge dem?

/Cope

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej, men det er også kun peyote der er ulovlig. Teoretisk set burde du kunne tage dit eget kaktuskød med hjemmefra.

/karma!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Uha Halifax 8) Ikke dårligt... det tror jeg da bare jeg gør så :wink:

/Cope

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Altså teoretisk... Det kan jo godt være at tolderene synes det er mærkeligtt og at de gerne vil tage nogle prøver. Du er måske ikke interesseret i at sagen trækker i langdrag hvis dit visit er inden for en forholdsvis smal tidsramme. Måske det ville være smartere at sende det til en bekendt derovre?.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Af en eller anden mystisk grund er dette topic blevet lås. Det er jo et fornuftigt nok emne. Blandt moderatorene hersker der forvirring om præcis hvad der er sket, men nu bliver deti hvertfald åbnet igen. :)

//Edit: Topic genåbnet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halifaxxx skrev:
Altså teoretisk... Det kan jo godt være at tolderene synes det er mærkeligtt og at de gerne vil tage nogle prøver. Du er måske ikke interesseret i at sagen trækker i langdrag hvis dit visit er inden for en forholdsvis smal tidsramme. Måske det ville være smartere at sende det til en bekendt derovre?.

Jeps... Det er nu ikke nogen dårlig ide :wink:

Men dvs. at alle de svampe, frø, planter osv. som ikke er nævnt i den Amerikanske narkotikalovgivning kan fragtes med derover? Det virker lidt som et dumt spørgsmål det her. Men jeg VIL spørge :D

/Cope

Titel:
Junior medlem

ja det er klart det det betyder, men der er nogle suspekte planter/svampe etc som er på kanten hvilket kan tage en del tid at få indført- Der er desuden en del steder (jeg er ikke sikker på at USA er et af dem) hvor det er ulovligt at medføre al form for levende planter/jord/dyr etc.

Super fedt at skulle til Burnin Man, det er helt klart en af mine livs drømme, men der er fandme langt! Hvad er din "event" siden der ikke er tilladt "tilskuere"?

Lad høre hvordan det er!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Selvfølgelig er der en karantæneperiode på levende planter. Du må jo heller ikke bare indføre frisk frugt.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Infected Cope skrev:
Er det ikke rigtigt at Burning man festival kan være perfekt til et meskalin trip? Altså bedømt udfra billederne...
Jeg synes det virker oplagt til sådant et sted 8)

Husk at Burning Man er en slags overlevelsesfestival. Den foregår midt ude i ørkenen, og temperatursvingninger på 50 grader i døgnet er ikke unormale.

Men jeg tror absolut at det ville være et fedt sted at lamme sig, og det kan jo være man er heldig at støde ind i en camp hvor der bliver spillet tramp! :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Infected Cope skrev:
og det kan jo være man er heldig at støde ind i en camp hvor der bliver spillet tramp! :)

tro på det :twisted:

/Cope

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]