Heisan igen
Vi kogte et ordentligt stykke plante og pressede derefter saft ud ved snittet. Det blev en groedet masse, saadan en lille smule gelatine-agtig, som vi saa slubrede. han puttede forskellige plantedele i som jeg ikke ved hvad var, men saa vidt jeg forstod skulle det kun vaere for smagen(der ikke overraskende var....)
Mandakaru-kaktus-linket er utrolig vellignende. Det jeg maaske glemte at skrive var at, som halifax skriver, har mandakaru vist flere forskellige betydninger, for vendt hjem til Bolivia spiste jeg hos to brasilianinder som viste mig mandakaru(da mit lille stykke paa det tidspunkt var raadnet

, men det var en ganske anden kaktus.
Er ikke godt inde i de familiaere forhold for kaktus, og kender ikke de andre du foreslaar Ashoka.
Har ikke kunne forklare hvilken kaktus det er til en mand jeg kender her der samler, men problemet er maaske ogsaa er navnet(saa vidt jeg har forstaaet) kun er dets portugesiske navn.
Ked af at jeg ikke kan hjaelpe med yderligere infomation, men jeg regnede det ogsaa lidt som et haabloest projekt fra starten.
uanset tak for svarende, maa nok "noejes" med at tage froe og bider fra alle de andre kaktier der er hernede(Yotalla, 8km, overfyldt med san pedro)