Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 17:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Hov, glemte noget. Så her er en tilføjelse:

§7
Stk 5. Bestyrelsen kan i samråd ekskludere medlemmer, såfremt rettidig indbetaling af kontigent ikke forekommer.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
jeg syntes det ser fornuftigt ud efter en hurtigt gennemlæsning bortset fra den ene menings forstyrrende fejl jeg påpegede på irc. :) med mere kunst i de danske hjem og så det at alle fra hele verden ikke bosiddende i dk kunne tilmelde sig :)

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Her er nogle forslag til rettelser. Ikke i nogen bestemt raekkefoelge.

§6

Det fremgaar ikke tydeligt hvilken lodtraekningsprocedure vi oensker at bruge (jeg har tidligere fremsat et forslag og Rylle har ogsaa et forslag tidligere i traaden). Jeg foreslaar at vi tilfoejer denne ting til 'indkomne forslag' saa medlemmerne bestemmer hvordan det skal foregaa.

§4, stk. pkt. j

Jeg foreslaar at vi, udover formand og sekretaer/kasserer vaelger tre menige bestyrelsesmedlemmer, og en/to suppleant(er) for at skabe en beslutningsdygtig bestyrelse.

Desuden synes jeg at bestyrelsen kun skal kunne vaere beslutningsdaygtig hvis en over halvdelen af de valgte er tilstede (hvis mit tidligere forslag gaar igennem bliver dette altsaa tre ud af fem af de fem valgte.

§9 stk. 1

Her er jeg dybt uenig i dit udlaeg :) Jeg mener ikke at foreningen kan overlade koeb af kunst til hverken formand eller sekretaer. I stedet mener jeg at vi boer prioritere at have en beslutningsdygtig bestyrelse, der kan moedes med relativt kort varsel for at koebe kunst sammen. Midlerne i denne forening kommer (i starten) til at vaere ret smaa og derfor mener jeg at den bedste maade at sikre kontinuitet i indkoebene vil vaere at bestyrelsen foretager alle koeb samlet (dvs. med mindst 3/5 af menneskerne til stede).

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ellers har jeg kun rygklapperi til overs for dette fremragende initiativ, Rylle. Det er en skide god idé og jeg haaber meget vi kan faa folk nok med paa vognen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ændring:
§3
Stk 1. Alle med bosæde i Danmark kan melde sig ind i foreningen.
(Tænkte ikke lige over, det er jo mere kunst i danske hjem, så selvfølgelig kan svenskere, tyskere og andet ikke tilmelde sig)

Forslag til ændringer:

§6 Lodtrækningen
Stk 3. Der bliver trukket lod om et enkelt billede af gangen, vinderen får dette med hjem.
eller
Stk 3. Når et medlems lodnummer bliver trukket, må denne vælge et af de resterende kunststykker.

§4
Stk 5 pkt j. Valg af 3 bestyrelsesmedlemmer og 0-2 suppleanter (det er ikke sikkert, der er nogen interesseret i at være suppleant)

Jeg var/er også meget i tvivl om, hvordan og hvem der kan råde over midlerne. Men der bliver jo ikke indkøbt noget som helst, uden medlemmerne har stemt om det. Jeg kan dog udarbejde et forslag der hedder, at intet må overstige et beløb på fx 1000,- så bestyrelsen (og kunstnere der kontakter foreningen) har noget at forholde sig til. Beløbet kan selvfølgelig være lavere i starten, eller måske en procentdel af antal betalende medlemmer, så der altid bestræbes på at skaffe kunst til 50% af medlemmerne. (Lad os sige 50 medlemmer til 18.000 om året. Så skal der indkøbes minimum 25 stykker kunst, hvilket giver en max pris på 720,- per styk) Er der penge tilovers, hvilket der gerne skulle være, går de til §2 Stk 3.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Så indkaldes der til den stiftende generalforsamling. Det bliver ONSDAG D. 12/04-2006 FRA KL 18:00. Jeg har fået lov til at låne et lokale i Pilegården til ca 20 personer til en ganske farvorabel pris på 200,-. Har lokalet frem til kl 22:30.

Dagens ret er: ONSDAG 12.4. Lammekølle m/flødekartofler, og jeg vil være at finde der fra kl 17 og stor-smovse :) Man er meget velkommen til at joine mig i dette festmåltid, til den beskedne pris af 45,-.

Der er nogle enkelte småting i vedtægterne der skal redigeres, men det føler jeg mere, der skal stemmes om. Så hvis der er nogen der har indvendinger, eller forslag til ændringer, så skriv dem herinde så tager jeg dem med til generalforsamlingen :)

2A og 5A køre lige til Brønshøj Torv, og Pilegården er et stenkast derfra.

Vel mødt! :)

- Rylle

PS: medbring 30,- hvis du ønsker at melde dig ind med det samme. De gælder så fra Maj månede.

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Jeg har hermed tilmeldt mig. Og med al sandsynlighed også min kæreste da hun er flyttet til Danmark på dette tidspunkt.

Kewl kewl kewl... jeg glæder mig! :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Tja der er jo næsten ingen undskyldning for ikke at kigge forbi :D Bliver lige nødt til at dobbeltjekke kallenderen, men ellers vil jeg helt sikkert møde op!!!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
jamen jeg vil da se om jeg kan få flyttet min røv derud også :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Nu har jeg ikke læst hele tråden..

Jeg tror godt jeg vil prøve at lave et maleri som i jo så kan se på hvis i vil. Jeg har ikke tænkt mig at sælge den, men jeg kan jo lave flere hvis det kan give kroner i den ellers ret tomme SU kasse :wink:

/IC

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jamen IC det lyder da herligt :) Så har vi allerede en lodtrækning til den første forsamling. (Hvis jeg altså har forstået det ret, at du vil skænke det til foreningen, hehe)

Jeg har faktisk allerede et billede, der skulle have været surprise surprise, men lad os da allerede udveksle kunst :) (Dog ikke et jeg selv har lavet, og kunstneren er mig ukendt)

Jeg har også sendt vedtægterne til Lise idag, og hun vil gennemgå dem imorgen og give mig feedback på dem.

- Rylle :)

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Det ser rigtig hyggeligt ud, det "Pilegården" sted. Jeg skriver det straks i kalenderen. Og så maden, det er jo en rigtig lækkerbidsken.

Derudover, det er sgu vigtigt at støtte op omkring sådanne initiativer synes jeg, i hvert fald som minimum møde op for at vurdere om det er noget for én selv. :-)

Godt initiativ Rylle - det har jeg vist ikke fået skrevet tidligere.

Vi ses - jeg glæder mig til at se jer.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Jeg håber, projektet vil få succes. Good vibes fra mit århus-domicil.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hvis jeg nu malede noget i denne retning i stedet for at tegne det.. Kunne det evt. bruges?
BilledeBillede

Her er en forsmag på et maleri jeg er igang med. Jeg vil ikke afsløre hele billedet endnu, men jeg tror det bliver en succes :D
Hjælper godt at side og høre lidt Tibetansk tempel musik imens man maler den slags symboler :D
Billede

/IC

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Infected Cope skrev:
Kunne det evt. bruges?

Alt kan bruges :) Jeg foreslår du læser tråden igennem, og især vedtægterne. Her henviser jeg til:
Rylle skrev:
§6 Lodtrækningen
Stk 1. Der vil blive givet et lodtrækningsnummer til den ordinære generalforsamling, og der vil blive afholdt to lodtrækninger.
a. Første lodtrækning er blandt det kunst, der er blevet indkøbt for foreningens midler.
b. Anden lodtrækning er med gratis kunst skænket til foreningen.

Der bliver af gode grunde ikke afholdt en 'a'-lodtrækning, men jeg har selv et billede til 'b'-lodtrækningen, og hvis du også vil skænke et billede, er du yderst velkommen til at tage det med :)

- Rylle :)

Titel:
Kaospilot

Rylle skrev:
Anden lodtrækning er med gratis kunst skænket til foreningen.

Jeg spørger nok dumt nu, men er alt kunst i denne forbindelse interessant? Hvis man fx har nogle flotte plakater, nogle UV backdrops eller noget 3.?

Og - tager foreningen også imod kunstgaver (fx plakater) af meget kendte kunstnere?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jespar skrev:
Jeg spørger nok dumt nu, men er alt kunst i denne forbindelse interessant? Hvis man fx har nogle flotte plakater, nogle UV backdrops eller noget 3.?

Og - tager foreningen også imod kunstgaver (fx plakater) af meget kendte kunstnere?

Hmm, det var da nogle gode spørgsmål... Det ved jeg ikke, har ikke tænkt over det. Et eller andet sted, hælder jeg nok mest til originaler, og ikke bare plakater... Og det skal jo også helst være folks egne kreationer... Men er da åben for forslag ;)

Det er dog hovedsagligt malerier foreningens udgangspunkt er, men der vil også være skulpture, fotografier, backdrops, etc. Kunne jeg forestille mig :)

Titel:
Kaospilot

Rylle skrev:
Jespar skrev:

Hmm, det var da nogle gode spørgsmål... Det ved jeg ikke, har ikke tænkt over det. Et eller andet sted, hælder jeg nok mest til originaler, og ikke bare plakater... Og det skal jo også helst være folks egne kreationer... Men er da åben for forslag ;)

Det er dog hovedsagligt malerier foreningens udgangspunkt er, men der vil også være skulpture, fotografier, backdrops, etc. Kunne jeg forestille mig :)

Din overskrift til dette emne er "mere kunst i de danske hjem", og kunst er jo kunst, hvad enten det er på plakat eller som original. Men det er jo heldigvis alt sammen noget som vi kan snakke om til forsamlingen :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg har sendt vedtægterne til Lise (fra kommunen), og bedt hende om et par ord om dem. Mere hvis de ikke var i orden, og/eller der skulle laves noget om. Hun skrev tilbage:

Lise skrev:
hej Lars

Jeg synes, at vedtægterne ser fine ud - også beskrivelsen af, hvem der råder over midlerne. Hvis du gerne vil beskrive det endnu nærmere, kan du gøre det. Men som sagt synes jeg det ser ok ud.

Det skal dog lige, som snakket om tidligere, defineres til den stiftende generalforsamling, hvordan råderetten over midlerne skal defineres i vedtægterne.

Glæder mig helt vildt, til det kommer igang :) Så begynder alt det sjove :)

Forresten er der påske tam tam på Bryggen samme aften, og der skal jeg helt sikkert ud og høre FREq og andre, så hvis man mangler nogen at følges med kan det arrangeres :)

Og btw, så har psychedelia ikke noget med foreningen at gøre, så vil sætte pris på at folk ikke højlydt snakkede om dette, eftersom der også kommer "normale" mennesker :) Tror jeg :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Så er det imorgen det sker :) Iiihh hvor jeg glæder mig :)

Titel:
Kaospilot

Yeps, vi ses derude :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]