Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 21:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Nå ok - var ikke klar over at siden var gået død.. Husker det som et riimeligt aktivt forum, med en fin lille chatfunktion - men det er også længe siden jeg besøgt siden...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
HopIFjordeN skrev:
Nå ok - var ikke klar over at siden var gået død.. Husker det som et riimeligt aktivt forum, med en fin lille chatfunktion - men det er også længe siden jeg besøgt siden...

ja det ser fedt nok ud, ærgerligt det ikke bliver brugt mere, takker anyway

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i det midtjyske
Du kan tage et højskole ophold. Det gjorder jeg. Der er flere skoler der tilbyder elektronisk musk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

har ikke lige tid til et skole ophold, har fuldtids arbejde og andre hobbyer der også skal passes, så det er noget internet kurses / små aften kurser hvis det endelig var, men ellers god ide, man ville helt sikkert komme langt med sådan et

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i det midtjyske
Crime skrev:
har ikke lige tid til et skole ophold, har fuldtids arbejde og andre hobbyer der også skal passes, så det er noget internet kurses / små aften kurser hvis det endelig var, men ellers god ide, man ville helt sikkert komme langt med sådan et

Ved at Dubspot tilbyder online kurser.

http://www.dubspot.com/dubspot-online/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

vil lige kigge på det, tak : )

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hvor var du subs? og var det nice ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

er igang med psilocybians købe tut, den er godt nok nice, man får virkelig lært en masse vigtige ting på lidt tid

Medlem

Crime skrev:
er igang med psilocybians købe tut, den er godt nok nice, man får virkelig lært en masse vigtige ting på lidt tid

hvilken af dem har du købt? Har selv dem alle, og det var pengene værd. har dog ikke gennemgået hans progressive tut endnu :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

den med progressive, troede kun der var 1.. hvor mange har han lavet ? kan ikke komme ind på hans egen side

hva bruger i af eq/delay/reverb/comp?

Medlem

Psilocybian har lavet:
psytrance synths: https://www.youtube.com/watch?v=6PP1LGR-cYQ Alt bliver vist lavet i massive og sylenth.
Kick Bass bundle
Progressive psy og den første hed vist bare psytrance course. Hvor du lærer de to "forskellige" genrer :) så tror ikke det er nødvendigt at købe dem begge.

Men som du selv siger kan man desværre ikke komme ind på hans side pt.

Jeg gør stadig meget brug af abletons egne eq/delay/reverb og comp. Har ikke rigtig pengene til andet. Men hvis jeg skulle bruge penge på noget, skulle det helt klart være en god compressor eller reverb

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg er mere til psytrance full-on end til prog så jeg ville egentlig hellere have haft den anden, men så må jeg bare se begge 2

std plugins i ableton kan slet ik hamle op med det psilocybian bruger, og meget af det track man skal lave er bygget op på netop de 3 ting, så jeg måtte ud og finde noget, fandt frem til valhalla.dsp reverb, det er overdrevet nice, og så fik jeg osse lige skaffet ohmforce bundle med alle deres plugins, bla ohmboyz til delay, det er osse total vildt, hvis i vil vide hvor jeg fandt det henne så stik mig en pm

der er også 30 dages gratis prøvetid på fabfilter pro-q, det er så meget federe at arbejde med end abletons std eq

har bassline og drums klar til mit track, kan ikke bruge sylenth eller massive da jeg ikke har dem, så er gået igang med at lave mine egne synth loops i nexus2 og måske lidt i sylenth demoen, og så skal der ellers bare laves mixdown og arrangement så er jeg ved at være der med mit første track

Medlem

Har en del fabfilter plugins bl.a. pro-q og dem er jeg rigtig glad for. Kender ikke valhalla reverb men tror også jeg har prøvet nogle ohmforce plugins.
Hvis du leder efter nogle gode effekt plugin bl.a. phaser, flanger osv. kan u-he uhbik bundle godt anbefales.

Her er også en hjemmeside der har hjulpet mig rigtig meget til chords og scales, hvis du ikke ved det store om musikteori http://www.pianoworld.com/fun/vpc/piano_chords.htm

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Crime skrev:
den med progressive, troede kun der var 1.. hvor mange har han lavet ? kan ikke komme ind på hans egen side

Jeg er ret glad for Logics comps og eq. Så har jeg også brugt waves ret meget. Waves SSL 4000 og Waves JJP Analog Legends, der bl.a. indenholder en software simulation af den legendariske Fairchild 670 kompressor fra 50erne (udviklet med komponenter fra det amerikanske luftvåben)

Med hensyn til reverb, er jeg ret vild med Altiverb, der er en fantastisk impulse respons reverb. Og Logics Space Designer har jeg også brugt meget, der iøvrigt også er en IR reverb. Der er også nogen ret spændende reverbs i NI Reaktor, bl.a. nogen shimmer reverbs og andet godt. Ind imellem låner jeg også en Lexicon hardware reverb, og har også en gamle Roland JC-120 forstærker med en spring reverb der er knas. K

kunne godt tænke mig at lege med noget Eventide en dag, det har jeg ikke haft fornøjelsen af endnu.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
snufkin skrev:
Crime skrev:

Jeg er ret glad for Logics comps og eq. Så har jeg også brugt waves ret meget. Waves SSL 4000 og Waves JJP Analog Legends, der bl.a. indenholder en software simulation af den legendariske Fairchild 670 kompressor fra 50erne (udviklet med komponenter fra det amerikanske luftvåben)

Med hensyn til reverb, er jeg ret vild med Altiverb, der er en fantastisk impulse respons reverb. Og Logics Space Designer har jeg også brugt meget, der iøvrigt også er en IR reverb. Der er også nogen ret spændende reverbs i NI Reaktor, bl.a. nogen shimmer reverbs og andet godt. Ind imellem låner jeg også en Lexicon hardware reverb, og har også en gamle Roland JC-120 forstærker med en spring reverb der er knas. K

kunne godt tænke mig at lege med noget Eventide en dag, det har jeg ikke haft fornøjelsen af endnu.

Bare til info: Eventide har for tiden et event channel plugin til gratis download. Kræver dog ilok-account.
Gad dog også godt lege med noget af deres hardware en dag.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

har allerede eventides ultrachannel, det er bare med at få det hentet inden den 8-7, der går det fra at vare gratis til at koste 250 dollar

Dedikeret medlem
Brugeravatar

så fik jeg skaffet sylenth1 fuld version, + alle waves plugins, der er 150+ det helt tosset, + næsten alle fra blue cat audio / dmg audio / fabfilter og ohmforce, NI massive får jeg senere idag, så at jeg ikke har værktøjerne er vist ikke en undskyldning jeg kan bruge mere : )

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]