JEL - "arabian nights" - 5:12 (indie-rock)
>PLAY SONG<(website with lyrics)Her er en lidt ældre kassette-bånd's demo, lidt JEL-RETRO ka' man vel sige, hehe. Den er fra 1997, og har både tromme-solo og guitar-solo.
Guitar-solo'en indspillede jeg en fredag formiddag, samtidig med at casper christensen og jan gintberg lavede det der forrykte radio-show der også blev vist i tv. Det med 'talen til nationen' og 'jade-laila' og hvad de ellers lavede af subversiv samfunds-omstyrtelse

. Jeg ka' huske der var en masse snak om hvor provokerende nogle syntes programmet var, og der var vist også nogle der meldte dem til policen såvidt jeg husker. Anyway, dét kørte i tv (med mute't lyd lige på det tidspunkt) mens jeg indspillede guitar-solo'en

(som iøvrigt er i 1 take (efter flere fejl-forsøg godtnok))
Der var jo rock fra kronborg igår, med nogle rigtig cool numre imellem synes jeg, og der måtte steffen brandt pludselig skifte guitar midt under et nummer

Jeg interesserer mig meget for musik. Ikke kun selv at spille, men også at se og lure hvordan andre gør. Og jeg hyggede mig meget over at se hvor prof han er; han fik lige smidt en ny guitar i hånden midt under nummeret, ikke noget med at stoppe musikken eller noget

Nu er guitaren ikke mit eget foretrukne instrument, men jeg kom til at tænke på streng-tykkelse kontra lyd-kvalitet. Er der nogen guitar-spillere med erfaring der ka' sige noget om forskellen hvis man køber tynde strenge istedet for tykke? Jeg køber selv altid de tykkeste strenge jeg ka' få, fordi jeg formoder de holder bedre og ka' tåle man spiller mere 'hårdt'. Og så har jeg også altid haft den ide at de tykkere strenge gi'r en mere 'sprød' lyd, men det ved jeg ikke om er rigtigt?
Anyway, jeg håber dette halv-gamle nummer alligevel er sjovt at lytte til.
Enjoy!