Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 18:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København.
Ja, som overstående siger.
Et lille Chillout projekt, som jeg fik gjort færdig i løbet af natten.
Det blev masteret i høretelefoner. Så mastering overall er nok ikke helt i top.

Håber det falder I jeres smag :)

http://s5.yousendit.com/d.aspx?id=3P4GI ... 8IFRZULR41

Mvh. Daniell.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Et ret godt nummer. Jeg kan godt li starten, og jeg kan godt li at nummeret er så dystert - helt sikkert velegnet til et syretrip! :)

Det eneste jeg umiddelbart ville ændre på, er nok detaljerne, da den godt kan gå hen og blive for ensformig. Tror du ikke du kan få smidt nogle mærkelige lyde ind hist og pist? Noget psykedelisk, detaljeret og gerne også i en dyster stil. Ville peppe nummeret lidt mere op!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

aliaarhus skrev:
Det eneste jeg umiddelbart ville ændre på, er nok detaljerne, da den godt kan gå hen og blive for ensformig. Tror du ikke du kan få smidt nogle mærkelige lyde ind hist og pist? Noget psykedelisk, detaljeret og gerne også i en dyster stil. Ville peppe nummeret lidt mere op!

Sjovt du siger det, sad nemlig og tænkte over, om det blev for simpelt.
Men jeg vil da give det et forsøg, jeg var osse i tvivl om guitar spillet skulle fjernes :)

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg bryder mig ikke om ulve-samplen. Det lyder som en mekanisk ulv, og det er sgu, må jeg indrømme, ikke lige min kop the. ;-)

Para Halu skrev:
men jeg vil da give det et forsøg, jeg var osse i tvivl om guitar spillet skulle fjernes :)

Jeg mener personligt at guitarspillet er dét, som kunne gå hen og gøre nummeret mere interessant. Det er en "pad", som kunne udbygges en del, og gøres fed. Kvinde-chant'en og mandestemmen i baggrunden virker godt, synes jeg. Det kunne sagtens forlænges.

Ellers en ok percussion du har lagt ind rundt omkring, det virker sådan set, for sig selv.

Du prøver at skabe en dyster/mystisk/drømmende nattestemning, med virkemidler som ulven samt de mere mørke toner i repertoiret, men det virker - i sin nuværende form, ikke for mig. Jeg savner et eller andet, måske dét Ali nævnte. Og så synes jeg der er for meget "acid"-lyd (ikke stemning, lyd).

Titel:
Medlem
Brugeravatar

@Jespar

Tak for kommentaren, så må jeg gøre det bedre næste gang :D

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Para Halu skrev:

Nej, smag er jo blot forskellig. :-)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jespar skrev:
Para Halu skrev:

Nej, smag er jo blot forskellig. :-)

Selvfølgelig, ville skam osse være meget kedeligt hvis alle kunne lide det samme.
Men det er faktisk et af mine første chillout tracks, som er blevet færdigjort.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
@ Para Halu:

Jeg har download'et og hørt dit track, det er helt bestemt rart at lytte på sådan en sommermorgen kl. 4:04 a.m. med en joint og en åben altandør!!

Hvis jeg skal komme med noget konstruktiv kritik, vil jeg kort sige, at jeg synes nummeret fungerer godt som helhed, der er et godt flow hele vejen igennem. Men den mekaniske ulv kunne jeg også godt undvære. Eneste minus ved nummeret.... Der kunne godt lægges andre stemningsting på, men så går 'ulve'-tema'et jo tabt, kan jeg godt se...blot et par strøtanker(!)

D.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Beach
Mekanisk ulv.... det er da sejt... Eller måske "dommer panelet" hellere vil ha en mere autentisk ulv?

Titel:
Medlem

Kan du ikke smide nummeret op igen? Jeg vil gerne høre det, men når jeg prøver at downloade får jeg:

Your file has expired.
Unfortunately your file has expired. A link is valid for 7 days or 25 downloads, whichever occurs first. Once the link expires, the file is automatically deleted and cannot be recovered.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]