Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 17:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
BilledeBillede

Det er en filosofisk tegnefilm, som beskæftiger sig med forholdet mellem drøm og virklighed samt mange andre emner omkring livet. I modsætning til de fleste tegnefilm er Waking Life altså udelukkende tiltænkt et voksent publikum.

Den er optaget i normal film stil, hvorefter den så er blevet redigeret til en ''tegnefilm''. Det er virkelig engang eyecandy den måde hver segment er i en anden stil osv. Simpelthen et must see! Specielt for dem der tænker lidt udenfor boxen, og ikke har været inde og vende i filosofi verdenen endnu.

Vi har her at gøre med noget af det mest syrede, tegnefilmskunsten endnu har præsteret!"

Læs mere om den på IMDB http://www.imdb.com/title/tt0243017/

Eller pm for info :> hyg

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Lækkert initiativt. Flere anmeldelser og anbefalinger af film, tak.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Det er absolut en anbefalelses værdig film ja, den sætter helt sikkert nogen tanker igang.
I den sammenhæng vil jeg også varmt anbefale filmen 'What The Bleep Do We Know" omhandlende kvantemekanik og hvordan vi i vid udstrækning er i stand til at manipulere vores egen virkelighed
How far down the rabbit hole do you wanna go?
også en tankevækkende film
mere info her : http://www.imdb.com/title/tt0399877/

Titel:
Medlem

Har også set Waking Life en del gange nu, rigtig flot lavet, det må man sige. Og en del af samtalerne er forholdsvist interessante, og kræver at man lige ser filmen et par gange igennem, da der går så kort tid imellem hver scene, så man ikke lige altid når at tænke dem igennem.
Btw, så er resten af Linklaters film meget interessante også, f.eks. Tape og Before Sunrise / Before Sunset. Han har en utrolig evne til at kunne lave film over én enkelt dialog, som stadig virker utroligt fængene.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Tak for anbefalingen, jeg er selv lidt af en tegnefilmsfreak...
Ved du, om man kan leje den (i Blockbusta eller lign.) ?

takker 8)

Titel:
Dedikeret medlem

Drumstick skrev:

I Blockbuster? Jeg må le!
Nu er det selvfølgelig mig, der er til grin, hvis man rent faktisk KAN leje den der. Men helt ærligt... Er det ikke som regel sådan, at man kommer tomhændet ud fra en Blockbuster de fleste gange? Eller i hvert fald med en film, som SLET ikke er værd at se.
Jeg tvivler på, den er der.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Er der andre der har lagt mærke til at der er flere lydklip fra filmen som Shpongle har brugt på deres nye cd? "Pick a color" og "dream is destiny" som den lille pige, lige i starten af filmen siger, er på første nummer af nothing lasts..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
TheBo skrev:
Drumstick skrev:

Nu er det selvfølgelig mig, der er til grin, hvis man rent faktisk KAN leje den der. Men helt ærligt... Er det ikke som regel sådan, at man kommer tomhændet ud fra en Blockbuster de fleste gange? Eller i hvert fald med en film, som SLET ikke er værd at se.

Du har ret, det er ofte, man ikke får en god film med hjem fra Blockbuster.

Derfor er deres motto "Så er underholdningen hjemme" ikke bare irriterende, men også usandfærdigt.

Jeg har dog nogen gange lejet en film, man aldrig har hørt om, i håbet om, at den er god. Og der kan man være heldig en gang i mellem!!

Lejede forleden dag "Suspect Zero" med bl.a. Ben Kingsley, og den mindede lidt om "Se7en" -lidt samme idé, med en selvretfærdig hævner-type, som bliver jagtet af FBI. Kan anbefales, hvis man er til krimi-thrillers.

Det var et sidespring.

Er som sagt vild med animation, har også animeret selv, og gad virkelig godt se "Waking Life".

zK>
Har du købt filmen på nettet, så, eller hvad? Og i så fald, hvor?

:D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Drumstick skrev:
TheBo skrev:
Drumstick skrev:

Du har ret, det er ofte, man ikke får en god film med hjem fra Blockbuster.

Derfor er deres motto "Så er underholdningen hjemme" ikke bare irriterende, men også usandfærdigt.

Jeg har dog nogen gange lejet en film, man aldrig har hørt om, i håbet om, at den er god. Og der kan man være heldig en gang i mellem!!

Lejede forleden dag "Suspect Zero" med bl.a. Ben Kingsley, og den mindede lidt om "Se7en" -lidt samme idé, med en selvretfærdig hævner-type, som bliver jagtet af FBI. Kan anbefales, hvis man er til krimi-thrillers.

Det var et sidespring.

Er som sagt vild med animation, har også animeret selv, og gad virkelig godt se "Waking Life".

zK>
Har du købt filmen på nettet, så, eller hvad? Og i så fald, hvor?

:D

simpelt svar : http://www.laserdisken.dk/html/visvare. ... 1217471122

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Lige så simpelt, men bedre svar http://www.axelmusic.com/productDetails/024543040651
hvis du da vil spare 40 kr. Osse portofrit.

Jeg sværger til den shop, har alt, eller osse skaffer de det, som regel næsten altid billigere end laserdisken og andre steder.
Ved godt det lyder som reklame, det er ikke meningen, prøver bare at hjælpe nogle fellow filmlovers. De var til stor hjælp da jeg ikke kunne finde baraka og dead can dance - toward the within nogen andre steder, og så til billige penge, de er dog blevet lettere tilgængelige siden.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Man kan godt leje den i Blockbuster...

Har selv set filmen mange gange. Men jeg vil da foreslå, at man bare downloader den via fildeling i stedet. Så kan man også meget nemmere se enkelte scener eller hele filmen flere gange.

Og ja, der er utrolig meget stof til eftertanke. Filmen suser hen over en fantastisk masse emner indenfor filosofien - politik, etik, erkendelsesteori, ontologi med videre - men får dem repræsenteret rigtig flot i sekvenserne. Læg også mærke til den meget udbredte meta-tekstualitet...! (Ikke metroseksualitet :-)) Eksempelvis tematiserer filmen meget, at virkeligheden er en flydende størrelse, og se hvor flot den tanke er effektiviseret i filmens stil.

Se filmen med undertekster - gerne engelske - for der er meget substans at skulle indfange.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Ja .. må indrømme det er en go ting at have hentet den ned fra nettet.. så man ka se de mange forskellige scener om og om igen :P .... men jeg køber dvden her en af de næste par dage. Der er jo extra materiale !

Oven i den skal jeg have fat i tape og Before Sunset også lavet af samme instruktør.

Hold øjnene åbne for

http://www.apple.com/trailers/warner_independent_pictures/a_scanner_darkly.html ( Traileren kræver quicktime. )

I noget af det samme tegne univers som waking life. Også af sammen instruktør og med skuespillere som " Keanu Reeves, Robert Downey, Jr, Woody Harrelson, Wynona Ryder - Filmen er baseret på en novelle af Philip K. Dick som også er nævnt et par gange i Waking life.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]