Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 18:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Haløj.. Jeg har de sidste mange år lavet elektronisk musik. Og er nu gået i gang med at lave Melodic-trance og Psytrance.

Syregenren er jeg ikke så meget inde i endnu, men forventer at blive færdig med et nyt psytrance track om nogle få uger. (Psy er jo det de fleste af os herinde bedst kan lide) :P

btw. Det track jeg har uploadet i dag hedder: The Forbidden Fruit (Original Edit) og kan findes på Visias.MyMusic.dk - Tracket er lavet efter et rimmeligt heftigt mdma trip .. Se min signatur for at blive linket dertil. I er velkommende til at give mig noget feedback da jeg ikke har fået meget kritik siden dengang jeg lavede Italo Dance musik. Og nu syntes jeg det er på tide at folk kæfter lidt op!

På forhånd tak... :lol:

Titel:
Relativistisk båthorn

Hallo Visias! hvis du har mere af det her, så er jeg meget interesseret. Det er rigtig godt :D

Kender du 'ravermeister' cd-serien? Tysk trance når det er bedst, efter min mening ihvertfald. Du rammer den stil meget tæt, og det ska' du kun høre positive ord for herfra.

Jeg synes generelt nummeret lyder lidt japansk inspireret i melodien, og iøvrigt har en dejlig uplifted stemning :)
Jeg sad ihvertfald og kom til at tænke på ting i retning af et the-party i en japansk have, hvor en kimono-klædt skønhed serverer the for de tilstedeværende mens solen skinner og vejret bare er varmt og dejligt. Små bonzai-træer stående rundt omkring. Måske en enkelt samurai der står lidt afsides og øver noget tai-chi. Og den slags :) . Jeg ved ikke om du har tænkt noget i den retning med melodien, men den virker for mig :)

Meget behagelig og humør-skabende, så stort thumbs up!

Teknisk synes jeg der mangler lidt power og 'umpf' i lyden. Den lyder lidt flad og snæver synes jeg. Kvaliteten er fin nok, det er ikke dét, men den ku' efter min mening godt tåle noget mere bredde og fylde i klangen.
Det er ikke arrangementet jeg tænker på, for det synes jeg er glimrende, men efter-behandlingen (eller post-processing som det vel mere retteligt hedder) af det færdige mix.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Hey Visias..
Ved godt du spørg efter noget kritik.. Men jeg er helt vild med "the forbidden fruit".. :) Den er smidt over på Telefonen.. Skal lige sige det er noget af en ære, da jeg kun har 64mb at gøre godt med :)
- LeSeiD

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Synes det lyder ganske udemærket, selvom jeg også sender mine bønder til psy-guderne.
Nummeret Norhtern Lights synes jeg er mega godt, og jeg ville høre om du måske havde lagt en lang udgave af nummeret op på nettet?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mange tak for de dejlige ord. :roll: Jeg kan høre hvad i mener og vil give mit næste nummer et skub, i forhold til det med bredden af lyden!

shinsou skrev:
Synes det lyder ganske udemærket, selvom jeg også sender mine bønder til psy-guderne.
Nummeret Norhtern Lights synes jeg er mega godt, og jeg ville høre om du måske havde lagt en lang udgave af nummeret op på nettet?

Desværre, den lange version er forsvundet for jordens overflade da min computer blev nød til at ofre alle sine filer for at kunne komme til at køre igen. Men der vil snart blive uploadet nyt Psytrance!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: HaPpYlAnD
I starten lød det som sådan noget 80'er agtigt musik, men gik over i en mere fed rytme.
Det er en god blanding synes jeg.
Det skal du have ros for. Bare fortsæt dit arbejde.

Titel:
Udemærket lavet, men syntes ikke der er så meget psy over det?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
8) Dejligt nummer. Jeg kan godt forstå JEL's fantasi omkring sceneriet til musikken. Melodi-stemmen, som du har kørende hen over tracket, leder også mine tanker hen på noget orientalsk. Musikere i østen (akustiske) bruger ofte i deres musik en eller anden sitar eller lignende strengeinstrument til at lægge disse positive, ja endda muntre, melodier ovenpå bas og rytmeinstrumenter.
Jeg kom også lidt til at tænke på baggrundsmusikken i computerspil tilbage fra Commodore 64 eller Amiga500 - og det er ment i den bedste mening. Ligesom i dit nummer var der også nogle breaks ind imellem, hvor man lige kunne trække vejret - f.eks. hvis der kom en ny bane :wink: i spillet.

Hvis du har lyst, kan du også lægge øre til 5 numre, som jeg og en ven har lavet (under indflydelse af masser af koppe kaffe + joints)!
Vi kalder os for JL men har ikke udgivet noget af det - kun hjemmebrændte cd'er til venner og bekendte. (Som du måske kender!)

Giv gerne et par kommentarer med på vejen, enten her -eller på mymusic's feedback link.

Musikken ligger her: http://www.jl.mymusic.dk

Titel:
Jeg må ærligt indrømme jeg ikke er videre imponeret. Det er ret uoriginalt og melodien er kedelig. Din bassline lyder som noget fra et gammelt 90'er dance nummer og de percussions du gør brug af er for ensformige og det hele bliver til en lidt lallet omgang dunk-tsch-dunk-tsch.

Man kan godt høre at du gør brug af det rette udstyr og har styr på de programmer du bruger (går ud fra du mest bruger Reason 3.0) og diverse funktioner, men hvad du får ud af det synes jeg ikke er noget synderlig ophidsende. Prøv at sæt dig og lyt til noget musik i samme genre fra professionelle kunstnere og så virkelig stil ørene skarpt på hver enkelt detalje - det kan måske give lidt inspiration.

Airbase som udgav albummet "Initally" i 2002 brugte også kun Reason 3.0 samt nogle VST plugins, en mixer og et midi keyboard og der er tydelig forskel. Der skal som regel ikke særlig meget fint hardware til for at få lavet fed musik. Det handler mest om idéer og sans for rytme og melodi.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]