electricWizard skrev:
Heysa folkens :D Jeg er af den mening, at grafiti/tagging er super fedt, hvis det er lavet ordenligt. Jeg ser det som kunst når det er godt lavet, men hvis der bare er skrevet fisse, eller en forkotelse ingen kender, så ser jeg det som hærværk.
Jeg er ikke god til nogle af delene, derfor har jeg aldrig lavet noget i det offentlige rum.
Her kommer den egenlige post så :P
Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at blive god til at tagge. Lære hvordan man tagger og får det til at se fedt ud. Jeg har set at der er mange fede og meget skilled kunstnere herinde, så jeg spørg selføgelig jer til råds. Som total begynder hvad skal jeg så starte med? udstyr? Nogle gode idéer til hvordan jeg kommer igang? Tips, tricks osv. bliver modtaget med kyshånd ;)
Håber i er friske på at hjælpe.
Altså for det første skal du gøre det klart med dig selv, at det kommer til at fylde sindssygt meget i dit liv, så du skal
virkelig have lysten. Ydermere skal være nogenlunde godt skilled med dine hænder, for godt nok er tagging noget af det mest simple inden for graff, men derfor er det stadig pisse svært. Derudover skal du finde dig et navn du vil bruge. Selvfølgelig et som der ikke er andre der bruger. Godt nok er det fuldstændig umuligt at finde en godt navn, som ingen bruger, så hvis du finder et så bare vær sikker på at ingen crews eller malere er oppe med det navn i dk. Her er et link, som godt nok kun indeholder en brøkdel af alle malere, men det er altid godt at gå ud fra den liste:
http://www.graffiti.org/index/artists.html#K Men når du så har fundet dig et navn, så går du ellers bare i gang med at skrive det på alle mulige "fede" måder. Bare tegn, tegn, tegn! Når du endelig er blevet god nok, så kan du begynde at bevæge dig ud og forherlige andre menneskers tilværelse ved at skrive det på væggene i offentligheden:)
Et godt sted at få indspiration fra er på fotolog.com. Et godt sted derinde med meget godt graff er
http://www.fotolog.com/awucrew Derfra kan du ellers bare tåge rundt på de forskellige friends/favorites i højre side. Du kan bruge uanede mængder af tid derinde. Men held og lykke med det, hvis du bliver hooked på det!:)
-But