De af jer som har vejrudsigten på DR1 som jeres yndlingsserie, ville nok kunne huske at Bornholm var hårdt ramt af storm, regn og kulde i en meget lang periode her for ikke så længe siden.
Så jeg lå i min sofa og anede ikke hvad jeg skulle lave. Men hey, hvorfor så ikke skrive et lille essay-digt og tegne en åndssvag tegning til, i paint.
SÅ det gjorde jeg. Værsgo' at læs hvis i har lyst

Blæst gå væk. Sol kom frem. Lad det blive en dejlig stiv sommer

- det kan forstårs på mange måder

Det suser med støjende noise-musik for mine øre. Det blæsten som taler. En rungende, trippy tordenbas brager gennem den fugtige vind. Psykedeliske og magiske glimt fra sky til sky, som vandrer målrettet fra Øst til Vest. Over kolde have og ned i folks stuer mens der er VM-fodbold i Sibirien. Det en spøjs tid, men jeg kan godt blive træt af den! Gid det dog ville regne lidt oftere med kølige øldråber om natten, mens solens fantastiske og usynlige farver kunne varme mine ben om dagen. Min sommer skal være fed! Der skal dufte af somersby ud over markerne. Jeg gider ikke alle de larmende traktorer, som blærer sig med deres ildelugtende og sorte økologiske gylle. Den skal stå på sprøde, ildglødende og massive køller på grillen. Det skal syde, så vi kan nyde. Sådan skal det sgu lyde! Det skal sprøjte i fedt fra haven. Ketchup på fingrene og store knækpølser i kæften på pigerne. Sågar hangarskibe stoppet fra skrog til skorsten med gigantiske og tilrøgede ribben. Dødelige doser Høkerbajere skal slukke min lidende tørst. Jeg vil se den frie-liberale vejrudsigt på min fjernsynsskærm. Jeg tolererer ikke flere indespærringer på mit værelse i kedsomhed og en torturisk døgnisk musik i mine højtalere. Jeg lider af rastløshed. Jeg har lige tømt en hel opvask, smadret en rude og støvsuget en kæmpe støvet stue. Det ikke normalt. Ikk' normalt for et dovendyr, der tilbringer sit ene døsige liv på den samme grønne gren.
Jeg siger nogen gange til mig selv: " musik må ikke misbruges - men må nydes". På samme måde må blæsten gerne opføre sig i år. Jeg ber' dig tilgive mine syndere! - En konstant susende blæst igen i år; det vil atter få selvmordstankerne op i folk. Jeg må være glad for hvad jeg har, men at komme forbi en ønskebrønd med en stor 5 krone i min hule hånd. Og ønske mig en fantastisk og glad istids-sommer med masser af guf, flødeskum og syltetøj på toppen. Det kan vel ikke koste dig mere end en flad 20'er?!

"Så skulle det vidst være løst nu"