DoYouSpeakWak?? skrev:
Fan freaking tastic.- som altid
Kan virkelig godt li den stemning du gir mig, næsten religiøst. Sæt jesus ind i stedet for traffic og du ville ku få et job i den lokale rundkirke herovre... Hvis jeg var præst
Har du selv lavet videoen og hvilket udstyr bruger du(præcist)? , kunne sådan lige se det på videoen men ikke mærke og lign. Lignede lidt et digitalt keyboard til højre for mixeren.
God sommer herfra
Mvh Mikkel
Mange tak for de fine ord og gode vibes du altid deler ud af

Den slags godt humør er altid dejlig læsning.
Jeg jager selv den ophøjede stemning så meget jeg kan i den musik jeg laver. Det har jeg faktisk altid forsøgt, og altid glædet mig over de gange hvor det lykkes. Når jeg hører på andre's musik, og hører et nummer der får mine egne klokker til at ringe, så er det stærke følelser der kommer i spil. Det er den slags øjeblikke der i det hele taget gør at jeg interesserer mig for at lave musik, og fik mig til at begynde i sin tid. God musik har altid virket stærkt på mig. Så de fleste af mine numre er forsøg på at ramme den magiske puls-åre. Sådan er det nok for de fleste musikere vil jeg tro, og sikkert også for de fleste af os når vi lytter til musik. Man vil jo gerne mærke man er i live, og musik er jo ofte en stærk faktor i stemnings-skabelse. Selv i kirken er en stor del af stemningen jo skabt af musikken og sangen. Et godt fyldigt kirke-orgel eller et harmonisk drenge/mande-kor ka' lyde så Utroligt fantastisk at det sagten's ka' fremkalde halv-religiøse tilstande

Eller ihvertfald spirituelle tilstande. Sådan som du beskriver det vil jeg tro du selv har prøvet at mærke de små fine hår i nakken rejse sig, eller få gåsehud, når du hørte noget musik der virkelig rykkede dig, og det er det jeg taler om

Personligt synes jeg det tætteste på et sådan moment, i denne melodi, er i midten hvor man ser fuglen og flyet flyve 'sammen'. Det ka' godt være det ikke kun er musikken der virker lige der, men at det måske i ligeså høj grad er fordi jeg selv synes kontrasten mellem flyet og fuglen virker rigtig godt. Dét vækker ihvertfald noget spirituelt i mig. En form for samhørighed med naturen, uden at jeg ska' blive alt for dyb filosofisk her.
I det hele taget er jeg selv meget godt tilfreds med både nummeret og måden video'en komplementerer musikken på. Jeg tilskriver det 1 del held, 1 del erfaring, og 1 del mystisk inspiration fra Ukendt kilde

(om det så er tilfældig kemi i hjernen, musik-udstyret, guderne, gaia, aliens, ånder, eller en universel bevidsthed, eller noget helt andet)
Jeg har filmet og redigeret video'en selv. Alle optagelserne er lavet samme dag i Næstved i juli, under den varme-bølge vi lige har haft (sådan måtte vejret iøvrigt godt være meget mere)
Musik-udstyret er en Korg emx1 (det er den blå groovebox (kombineret synth/sequencer) der står tættest på kameraet der filmer fra siden), og en Roland mc808 (det er groovebox'en (kombineret sampler/synth/sequencer) i midten).
Effekt-enheden er en Korg kp3 (kaoss-pad kalder de den. Den har også en sampler indbygget).
Og jeg ka' varmt anbefale alle 3 dele (uden at være betalt for at sige det

)
Personligt synes jeg de er skønne at arbejde med, fremfor at sidde med computer og mus. De er meget mere modtagelige for pludselig inspiration eller indfald man får undervejs, ihvertfald i forhold til den måde jeg tænker på. Det ka' godt være et effektivt midi-controller setup ka' gøre en computer ligeså sjov og intuitiv at bruge, men det har jeg ikke lige den store erfaring med.
Og nu starter august, så der er forhåbentlig en del varme uger i vente stadig, så god sommer til dig også

RuneK skrev:
Er ret genre-alsidig, og holder mig normalt til rock og subgenrer, men synes sku at dit nummer er fedt.
...og så er det lidt sjovt at se billeder fra Næstved i videoen. Synes godt at der var noget jeg kunne genkende i starten, og da jeg spottede buslinje 2A til Parkvej og de karakteristiske busholdepladser ved stationen var jeg ret sikker. A-broen på Ringvejen gjorde udslaget, og Rampen, metalburet på sygehuset,
ME1503 der kører ind på stationen, alt det bekræftede det bare...
Glimrende arbejde,
Sommerhilsner, RuneK (der er ex-Næstvedgenser)
Mange tak

Jeg betragter også mig-selv som genre-alsidig, men dog med et særligt svagt punkt for elektroniske rytmer (lige fra 80'er newwave til 90'er indie/alternative til diverse former for techno og d'n'b)
En god gang beskidt rock-musik er fedt nok, men det har jeg bare ikke de store evner til selv at lave.
Og jep, det er udelukkende billeder fra næstved i video'en

(en socialdemokratisk by)
Den er ret bakket og med en del plateau'er, som jeg synes virker ret godt visuelt i video'en. Det gi'r lidt mere spil i billedet, end når alt er fladt og i samme højde. Klippet med rampen feks, hvor husene ligger i forskellige højder i baggrunden. Og så selvfølgelig når det er badet i sol som det var den dag, så det hele flimrer og danser, så er det god dansk eye-candy synes jeg

Meget fede billeder af lokomotivet der. Jeg ved ikke om dsb gi'r deres lokomotiver navne, eller kun numre, men jeg var ikke klar over det lokomotiv var særligt for den strækning. Jeg havde mere travlt med at holde mig for ørene mens det kørte forbi og bremsede (jeg har i forvejen ringene ører, men at høre sådan et tog-sæt bremse hjælper ihvertfald ikke)
Du må også ha' en god sommer

Halugenlampe skrev:
Jeg har hakket lidt på dig før, men nu begynder det sgu at ligne noget. Specielt kan jeg godt lide den sløsede groovey funky ting du har kørende i starten af nummeret. Nummeret starter og slutter helt forskellige steder. Midt i nummeret er du tilbage i det gamle melodisk trance som jeg synes mindre om.
Mange tak

Det er squ ok at hakke hvis der er noget at hakke over. Og man må jo sige hvad man vil, så det er ok. Det ville også være mærkeligt hvis den musik jeg lavede faldt i alle's smag.
Godt nok ta'r jeg ikke negativ kritik af mit musik særlig alvorligt. Til det er jeg nok blevet for gammel. Eller også er jeg bare for selv-optaget. Jeg har lavet musik i over 20 år. En del skidt og en del udemærket, så jeg lytter mest til når folk si'r det har givet dem en eller anden god oplevelse

Eller hvis nogen si'r noget der inspirerer mig på en god måde.
Det ka' godt være det lyder arrogant at sige, men der er en talemåde der går på noget i retning med at man kun ska' huske den gode kritik og bare glemme den dårlige, og det ka' man jo ligeså godt, for der vil altid være nogen der synes man er et dårligt fjols Uanset hvad man laver, si'r eller gør. Men selvfølgelig er god kritik da altid det rareste at høre.
Og du må da også ha' en god sommer

I ska' allesammen ha' tak for jeres kommentarer til nummeret. Jeg er glad for det virker