Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 16:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har tænkt meget over en ting, jeg oplevede sidst jeg var på svampe. Jeg var på et forholdsvis mildt svampetrip, hvor jeg havde indtaget 7 gram atlantis truffler.

Under rygningen af en cigaret begyndte jeg at røre ved gløden - spørg mig ikke hvorfor :hm: . Jeg kunne holde gløden mod min hånd, uden der skete det mindste. En tændt cigaret vil i gløden have en temperatur på 500-600 grader. Så stor en varme vil forsage øjeblikkelig skade mod huden.
Men for mit vedkommende: Ingen smerte, ingen brandmærker o.l. Jeg kunne sågar holde cigaretten mod hånden indtil gløden gik helt ud.

Ville jeg have gjort det i en normal situation, ville jeg opleve stor smerte og brandmærke.

Er der nogen der kan forklare overstående?

Vh. Frederik

---
Jeg undskylder for forkert placering af emne. Det gik lidt stærk. Ville sætte pris på en flytning af emnet! :peace:

Medlem

Geografisk sted: La La Land
Det lyder godt nok mærkeligt hvis det er rigtigt, måske du har haft våde eller fugtige hænder ?

Jeg har ivært fald aldrig prøvet noget lignende, jeg holdte engang fast i en torne gren under et trip men det gjorde sku også ondt..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
jeg har aldrig prøvet noget i så ekstrem grad som du beskriver der, men har oplevet, at min krop har føltes lettere bedøvet på svampe... Måske du bare har været i stand til at lukke smerten ude, mind over matter...? Der findes jo også folk som kan vade frem og tilbage over gløder uden at få brændemærker....

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
smerten kan bortforklares, det kan brandmærkerne ikke. Tror vi alle har prøvet at brænde os på en cigaret.

forklaringen er, at du ikke har holdt gløden tæt nok på huden eller, at der ikke har været ild i cigaretten og svampene har bildt dig det ind.

Junior medlem

Som før skrevet var jeg på en forholdsvis mild dose. Så jeg var slet ikke så langt væk, at jeg havde visuals. Trippet husker jeg fuldt ud. Dermed vil jeg sige, at jeg ikke tror det var indbildning.

Men jeg kan huske, jeg holdte cigaretten mod min hånd, indtil gløden var gået i "sort" på den ene side. Derefter vendte jeg cigaretten, således det var den anden side af gløden der stødte mod hånden. I og med gløden blev mørk, må det altså betyde at gløden blev holdt helt tæt mod.

Snoezel skrev:
jeg har aldrig prøvet noget i så ekstrem grad som du beskriver der, men har oplevet, at min krop har føltes lettere bedøvet på svampe... Måske du bare har været i stand til at lukke smerten ude, mind over matter...? Der findes jo også folk som kan vade frem og tilbage over gløder uden at få brændemærker....

Ja, når nogle uden skade kan gå over gløder, kunne det være det samme der er sket i mit tilfælde. Alt inden for den genre handler jo om mentalt fokus :mrgreen:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Snoezel skrev:

Det har intet med "mind over matter" at gøre. Folk kan heller ikke gå på "gløder", men de går ovenpå asken som ligger som et isolerende lag på selve gløderne. Det er rent fysik og er et billigt trick som folk stadigvæk bliver imponeret over.
Det kræver ikke engang øvelse at kunne gøre.

Til trådstarter:
Det lyder godt nok underligt. Havde du brandmærker dagen efter?

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
HrKnudsen skrev:
Snoezel skrev:

Det har intet med "mind over matter" at gøre. Folk kan heller ikke gå på "gløder", men de går ovenpå asken som ligger som et isolerende lag på selve gløderne. Det er rent fysik og er et billigt trick som folk stadigvæk bliver imponeret over.
Det kræver ikke engang øvelse at kunne gøre.

Til trådstarter:

Måske trådstarter kom til at gøre tricket helt uden at han vidste det så? :lol:

jeg tror i øvrigt nok at kullene stadig er rimelig fucking varme at gå på, men ikke varme nok til at give brandmærker. Det ændrer heller ikke på, at trådstarter (medmindre han troller) har slukket en cigaret med hånden, tilsyneladende uden at få et brandmærke (eller hedder det brændemærke? Har sagt det for mig selv for mange gange :? )

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
TS, du er nok homoseksuel. Det er den eneste forklaring. Alternativt: tag svampe og slå dig i hovedet med en hammer. Enten gør det ondt, eller også gør det ikke ondt. Hvis det første, så er det synd for dig, og hvis det andet, så giver svampe udødelighed.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ps. prøv at sig det du tror højt i skolen. Hvis folk griner, så er det falsk.

Junior medlem

HrKnudsen skrev:
Snoezel skrev:
Til trådstarter:

Ingen brandmærker dagen efter, eller de efterfølgende dage.

Paul Muad Dib skrev:
TS, du er nok homoseksuel. Det er den eneste forklaring. Alternativt: tag svampe og slå dig i hovedet med en hammer. Enten gør det ondt, eller også gør det ikke ondt. Hvis det første, så er det synd for dig, og hvis det andet, så giver svampe udødelighed.

Så du mener altså, at homoseksuelle har en form for overnaturlige evner? Hold da kæft - det er da vist dig, der skal prøve eksperimentet med hammeren. Tror du ikke på min oplevelse, jamen så kan du lade være at reagere på tråden. Og endelig hold dine homofikserede tankemønstre for dig selv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan faktisk ikke huske, at jeg skrev det, men det må have været for at understrege den lysende idioti i din teori. Så, no hard feelings, hverken til dig eller homoseksuelle, men jeg tror ikke, at du har superkræfter, eller at svampe kan skænke dig dem.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 7 seas yaarrrg
Kan ikke se hvorfor/hvordan,at det ikke skulle efterlade et mærke bare fordi du tripper??

Medlem
Brugeravatar

Min gamle yndlings lærer i folkeskolen kunne holde et stykke rødglødende jern i hånden uden at få brandmærker, men de var mest fordi at hans hænder var hærdet. Jeg tror i hvert fald ikke at han var på svampe i skolen :D

Jeg har prøvet at blive stukket 5 gange af et eller andet dyr ned at rykken mens jeg var på svampe, det gjorde da godt nok ondt, men jeg fik det heldig vis vendt sådan i mit hovede at det bare føltes varmt og dejligt. Ellers kunne det sikkert godt have blevet til en træls oplevelse :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan jo prøve at brænde dig med en cigaret i ædru- og i svampepåvirket tilstand igen.
Hvis du ikke kan føle det, uploader du en video med det lige med det samme.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
simohejr skrev:
Min gamle yndlings lærer i folkeskolen kunne holde et stykke rødglødende jern i hånden uden at få brandmærker...

Nej, det kunne han ikke. Bare fordi at han var din yndlingslærer havde han altså ingen superkræfter.

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Medlem
Brugeravatar

i saw it on my own no shit!
Han har været smed i MANGE år. Selvfølgelig stod han ikke og nussede med jernet, jeg fatter heller ikke hvordan han kunne gøre det, da det umiddelbart ikke er fysisk muligt...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Det er et trip. Du bilder dig ind at det er sket, men i virkeligheden er det kun sket oppe i dit hoved. Det er dog lidt skræmmende, at du ikke kan indse at det er noget du har bildt dig ind... Hvis du oplever lignende ting på psykedeliske stoffer fremover, og du igen tror på at det rent faktisk er sket, så vil jeg anbefale dig at holde dig fra psykedeliske stoffer.

Hvis det rent faktisk skulle vise sig at være sket, så har der nok været en stor mængde af aske i cigaretten da du slukkede den.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

simohejr skrev:
i saw it on my own no shit!
Han har været smed i MANGE år. Selvfølgelig stod han ikke og nussede med jernet, jeg fatter heller ikke hvordan han kunne gøre det, da det umiddelbart ikke er fysisk muligt...

Så fordi at han har været smed i mange år kan han røre glødende jern? :roll:
Hold nu op, uanset om du så har været trækkerdreng hele dit liv har du ikke så hærdede hænder.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 7 seas yaarrrg
Er det virkelig sandt HrKnudsen???

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
så hvis man er sømand, kan man så heller ikke gå på vandet?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]