Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 14:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Sumpen
Hey psychere!

Er med i et psykedelisk rockband ved navn Spökraket, som har været igang siden midten af 2010.
Vi trækker på ting som Can, Spacemen 3, Neu!, My Bloody Valentine, Happy Mondays, The Electronic Hole, BJM, alt godt fra 60'erne, The Orient Express og meget mere.

Der ligger en del musik, både en EP, et album og en internetopsamling af improvisationer på Bandcamp. EP'en er ret ny og er udgivet på Levitation Records sammen med vores venner fra The Road To Suicide, der er et af verdens absolut bedste bands. Download for FLAC som lyder en del bedre end MP3:
http://spoekraket.bandcamp.com/

"All Art Is Propaganda" og split EP'en med The Road To Suicide findes også som vinyl.

Vi indspiller hele lortet selv i vores kælderstudie, en del af det er improviseret og det meste er tracket på bånd. Undertegnede er ofte mere eller mindre blæst på diverse substanser under indspilningerne.

Den 7. september holder vi releaseparty på Trøjborg Beboerhus for vores dobbeltalbum, der udkommer på Raum Eins på kassettebånd og CD-R.
Den 11. oktober spiller vi til Århus Psyche Festival med vores venner fra Road To Suicide, Acid Twin, NarcosSatanicos og Fright Eye. De har også fingrene i The Blue Angel Lounge som er et fremragende band.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the Sky with Diamonds
Spurgt

Medlem

Spurgt?

Haha, genialt citat.

Medlem

Nu fik vi endelig udgivet vores dobbeltalbum (ca 80 minutter) på nettet.
Indtil på mandag er den til gratis download. Stilmæssigt skiftes der mellem krautrock, shoegaze, madchester, raga og folk.
Der er releaseparty på Trøjborg Beboerhus på lørdag, kom forbi :-)

http://spoekraket.bandcamp.com/album/darling-adharma-2

Dedikeret medlem
Brugeravatar

fedt, fedt. Tak for det. I er pisse gode - keep up!

(Baudelaire 1860).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
ay der er i sku :)

kommer den osse på vinyl? .... og var det mandag igår eller mandag næste uge?

edit : og tillykke for faen med endnu en udgivelse.

edit edit : hvem er du fra bandet?

Medlem

Tak skal I ha'!

Den er gratis indtil på mandag om seks dage. Ved ikke om den kommer på vinyl, en eller anden gang gør den nok men det koster nogle knaster at udgive en dobbeltvinyl.
Sender dig lige en privat besked om hvem jeg er :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har hørt albummet de sidste par dage, det er virkelig fedt. Ser frem til at se jer på Århus Psych...

(Baudelaire 1860).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har jeres split EP. Skøn syre-suppedas med klare træk fra de bands du også selv nævner. Jeg er nede med det og har nydt herligheden midt i et dejligt syretrip.

Kan varmt anbefales!

Medlem

Tak for I ha' - er sgu beæret over at du har trippet LSD til vores ting :D
Tjek også det nye album, det er måske lidt langt at høre ud i et, men har nogle ret gode ting. "Ode To Pharmacy" er indspillet med et par medlemmer på syre. Det er slet ikke nogen dårlig substans at spille koncerter eller indspille på, undtagen når man knækker strenge :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Med den triste nyhed om Road to suicides selvmord, købte jeg også split EP. Dette har jeg bestemt ikke fortrudt.
Jeg havde engang Orient Express albummet, men det er blevet slettet og jeg kan simpelthen ikke finde det igen på blogs/torrent.. Så hvis der er nogen der har et link/ dropbox, så må de meget gerne sende det i pb...

(Baudelaire 1860).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
"Ode To Pharmacy" er indspillet med et par medlemmer på syre. Det er slet ikke nogen dårlig substans at spille koncerter eller indspille på, undtagen når man knækker strenge :D

det har du fame ret i :)

Medlem

Så fik vi efter en god og nørdet periode med masser af indspilninger udgivet noget mere musik. Denne gang forsøger vi os med kortere numre og mere shoegaze. På fredag udgiver Raum Eins Records en 7" og vi holder releaseparty på Trøjborg Beboerhus sammen med vores venner i Morgan Square og Mindfullness.

En hjemmebrygget video til singlens A-side:
http://www.youtube.com/watch?v=hl7518FjU00

Hele singlen inkl. en b-side og mulighed for at lave preorders:
http://raumeinsrecords.bandcamp.com/alb ... nt-light-7

Medlem

Vi arbejder mega langsomt med den nye plade, men til gengæld også grundigt. I øjeblikket står den på rimelig obsessive mixning i kælderen.
Dette nummer minder muligvis lidt om Spacemen 3 og Goat der tager en jammer, der er masser af percussion - blandt andet det vidunderlige nordafrikanske percussioninstrument dhaburka, som lyder som en blanding af en tromme og en tambourin.
Eftersom dette er en stofrelateret side er det ikke irrelevant at nævne at undertegnede var på amfetamin under indspilningen af grundsporene. Meget skidt kan siges om tømmermændene, men det kommer til sin ret når der skal spilles hurtigt og nogenlunde tight.

https://www.youtube.com/watch?v=jVHeJAT3wlk

Medlem

Så er vores nye album ude... det har taget over et år at indspille og er sgu ret stolt af resultatet. Det er naturligvis ikke ensbetydende med at det er jeres kop opiumste, men giv det et lyt hvis I har tid og lyst.
Vi har forsøgt os med kortere numre og en lang mere gennemført produktion. Glæder mig til at komme ud og spille koncerter igen.

https://spoekraket.bandcamp.com/album/in-a-witch-forest

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
ja tak! SÅ lækkert! Elsker stilen! PSYCH TIL MASSERNE! :D Har i nogle live-jobs på plakaten i fremtiden man kan dukke op til? :)

Medlem

Tak Snoezel, det varmer :-) Spiller du selv psyche? I så fald så smid mig meget gerne et link :-) Ja da, en lille håndfuld gigs booket og flere på vej - vi går efter at spille så meget som vi kan holde til fra april og et godt stykke tid frem. Kom over og sig hej så vi kan feste og få en musiknørdesnak.
Vi skal spille en del med Morgan Square og Acid Twin, der er nogle af vores gode venner og eminente bands der er værd at tjekke ud.

18. april Trøjborg Beboerhus, Århus
14. maj KB18, København (m. Morgan Square + Acid Twin)
16. maj Maskinen, Svendborg (m. Morgan Square og Acid Twin)
12. juni Svampen, Thylejren (med Morgan Square og Acid Twin)
13. juni 1000Fryd, Aalborg (med Morgan Square og Acid Twin)

Bliver selvfølgelig lige nødt til at lave den obligatoriske liste over substanser jeg var på da vi lavede pladen ;-)
Af ting der kom med på pladen var jeg på opium, tramadol, amfetamin, MDA, metadon, koffein, pot, alkohol og nikotin. Specielt opium og MDA er eminente indspilningsdrugs, da man bliver easy going, fokuseret og meget lyttende. Blandt kasserede takes var der heroin og MDMA involveret. Samt naturligvis røg af forskellige slags, da den slags gerne befinder sig i studiet hvilket for øvrigt er en vane jeg har taget op til revision sidenhen.
Sangskrivnings og tekstmæssigt var mine bidrag mest influereret af pot men med lidt opium og heroin inde i billedet. Sidstnævnte er ikke en anbefaling og tror det er vigtigt at understrege at jeg er den eneste i bandet der roder med opiater.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]