Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 23:53


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Art of Janx
Indlæg: 28 aug 2013 12:00 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Siden jeg planlægger at blive ved med at smide numre op herinde må jeg hellere holde mig til en enkelt tråd og det bliver så denne her.

Jeg har lige lavet et nyt nummer færdig - startede som en halvdårlig skæv idé til et dub nummer og endte ud i noget trancet sukkersødt goa'ish/psychilled noget. Ved ikke helt selv hvad jeg synes om det, men har også lyttet til det en del gange efterhånden og har garanteret overhørt ting som kunne gøre det federe at lytte til. Giv det et lyt og kom endelig med kritik.

https://soundcloud.com/jacobskovsboell/circling

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2013 11:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2005 00:44
Indlæg: 553
Geografisk sted: 2 km under år 2000
Interessant og mættet med små spændende melodier - og jeg kan godt lide hvordan de bliver serveret, ganske subtilt til tider.
Var der en melodi der evt var inspireret af noget Infected Mushroom? Jeg har ikke hørt dem ret meget, men jeg mener det er dér jeg har hørt den melodi; Noget a lá a-g#-f#-e g#-f#-e-c#. Og så kan jeg også godt lide hvordan det ikke bare eksploderer i generisk monoton trance.

Mit eneste kritikpunkt pt., skulle være at jeg blev lidt mæt af den der ubåds-vibrafon.

_________________
(YOUTUBE) HardtsOnFire: http://www.youtube.com/Hardtsonfire
(SOUNDCLOUD) http://www.Soundcloud.com/Hardts
Historien om Kvadroskidamid: http://www.Facebook.com/Kvadroskidamid


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2013 11:33 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Jeg holder ærlig talt ikke særlig godt øje med hvilke toner det lige er jeg bruger hehe, lytter bare, tror ikke jeg er inspireret af noget infected mushroom, har jeg vist ikke hørt nok til at det kan lade sig gøre...

Din kritik er noteret! Jeg var nok også lidt for forelsket i den lyd tror jeg, blandet med at det bare lidt var et nummer der blev presset igennem til sidst... Tror jeg laver et re-edit på et tidspunkt med nogle fraktal effekter, noget reverse geil og mere glitch! Men den får lige lov at blive liggende lidt endnu... Næste projekt er undervejs..

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2013 12:31 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Jeg kan ikke finde noget jeg synes bør ændres, super lækkert nummer, som jeg kommer til at høre mere fremover.
Starten minder mig meget om "Jack's Cheese and Bread Snack" med Ott, hvilket bare er en god ting. Jeg håber på at høre flere numre fra dig i samme stil.

Thumbs up herfra!

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2013 15:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 638
Geografisk sted: København
Det er sødt, men det bliver bestemt ikke kvalmt. Fedt nummer!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2013 22:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 aug 2010 00:31
Indlæg: 242
Geografisk sted: k-hullet
looool... psy-chiiiillllll----- (griner lidt)
men fuck hvor er det lækkert... super dejlige melodier. spændende komposition! på trods af jeg krummer tæer når jeg høre , hvad jeg ville kalde for "psy-chill" (dømmer det kun af alt hvad jeg har hørt på tusind psy festivaler i chill out stage, som jeg ærligt mener er ynkeligt og trivielt.) er dette super dejligt da melodierne holder dig fast! ----6 ud af 10 (det er stort i min bog som normalt menneske!) psyko kritisk når det kommer til analysering af folks musik)

love! post det andet nummer du sendte mig... det fortjener også at blive hørt!!!!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 sep 2013 10:05 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
haha - nej, det er nok ikke direkte psychill, burde egentlig bare stoppe med at putte genrer på mine numre og lade musikken tale for sig selv - men det er bare så sjovt engang imellem, især når folk kommer med vilde udbrud som dit! :D har postet det andet nummer i en anden tråd, hvis folk kan lide det jeg laver går jeg udfra at de også kigger videre på min side... Håber jeg da... :P

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 sep 2013 12:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 feb 2011 21:44
Indlæg: 256
Goood job. Mega godt produceret. Det er dejligt med alle små kildende melodier. Det eneste jeg savner er måske noget mere klimaks. Nåmen jeg ønsker mig uanset en 320'er :3
Det er vel de der let mystisk-etnisk lydende melodier der giver det det der "psychill" præg. Det er egentlig en en åndssvag genrebetegnelse, som det virker som om folk efterhånden hæfter på al downbeat der ikke er røvkedeligt.

_________________
When I die, since I'm a real skeptic, I'm gonna gripe to the lord and make sure I get back my original investment when I'm reincarnated (Batou)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2013 21:49 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Så er jeg på den igen... Nogen vil måske have lagt mærke til at jeg lige havde det her nummer oppe at ligge i en dags tid, jeg var simpelthen nødt til at tage det ned igen dog... Var ikke tilfreds med mixet... Det er jeg nu... Så tilfreds som jeg kan blive tror jeg - parallel komprimering kan gøre en hel del! :) ... Nummeret har været undervejs i over 3 måneder og var lidt et experiment for at se hvor længe jeg kunne blive ved med at arbejde på et enkelt track og om det kunne blive færdigt... Det har været en hård proces men jeg tror at jeg er tilfreds for en stund nu..

Tag et lyt :)

https://soundcloud.com/jacobskovsboell/dreamclatch

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2013 03:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 aug 2010 00:31
Indlæg: 242
Geografisk sted: k-hullet
Goood job. Mega godt produceret. Det er dejligt med alle små kildende melodier. Det eneste jeg savner er måske noget mere klimaks. Nåmen jeg ønsker mig uanset en 320'er :3
Det er vel de der let mystisk-etnisk lydende melodier der giver det det der "psychill" præg. Det er egentlig en en åndssvag genrebetegnelse, som det virker som om folk efterhånden hæfter på al downbeat der ikke er røvkedeligt.

hvorfor er det en åndssvag genre betegnelse? det er vel bare en betegnelse som alle andre. har ingen anelse om hvad du referer til omhandlende en bestemt lyd? har aldrig direkte sat det i forbindelse med downbeat/leftfield som du pludselig nævner.
og dette er FØRSTE gang i mit liv jeg selv har brugt betegnelsen, da dette ikke er noget jeg beskæftiger mig med ud over de psy trance festivaller jeg tager på, PÅ TRODS AF JEG SLET IKKE KAN LI PSYTRANCE!
men efter som jeg elsker musik og mennesker tager jeg til alt hvad jeg kan for at få en oplevelse (og elsker at trippe og danse)
(ville bare lige understrege jeg ikke er en almen semi musik interesseret der egentlig ikke ved så meget ud over den papkasse folk tit lever i.) musik er det ENESTE jeg har beskæftiget mig med siden 99.

og kan slet ikke se hvad problemet er i at genre betegne tracks???.. jeg finder på en ny genre stort set hver gang jeg har lavet et track, da det er sjovt at PRØVE at forklare mentaliteten ud fra en enkelt betegnelse
jeg laver f.eks, emotronica, happy-core,rape-step, astrotronica, fluffycore,drunk n bass, sillystep, men tror nu bare folk er begyndt at kalde det nissetronica da det er meget forskelligt hvad jeg laver-
kan stadig virkelig ikke forstå jeres forargede holding over referencer! på trods af jeg siger jeg krummer tær over det psychill jeg har hørt, men jeg vildt godt kan li dette. kan jeg slet ikke forstå hvordan det kan være negativt ladet?
og musikken taler for sig selv, jeg er røv lige glad med hvad jeg , du , andre kalder det... er det fedt er det fedt!
er det jer der er usikre ? i dont get it?

og i jeg kender Janx personligt IRL, håber jeg godt han ved jeg aldrig ville dømme noget ud fra fordomme/genre eller lign.

glæder mig btw til at høre dit updatede mix af det...
men det ville være meget mærkeligt efter de 3 timers hardcore technoid crossbreed psykose jeg har haft kørende lige nu---- så venter til imorgen! <3
skulle bare lige råbe op ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2013 07:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 aug 2010 00:31
Indlæg: 242
Geografisk sted: k-hullet
ahhhhh nu har jeg hjernet over det hele natten/morgnen.. og jeg tror jeg har fanget hvorfor.
da "folk" tit har en forud bestemt holding til genre , som at sige, jeg kan ikke li country musik, og dermed har dømt en hel genre og aldrig vil give det et lyt uden allerede ha bestemt sig for om de kan li det?

tror bare ikke jeg har fattet det, da jeg ALDRIG kunne finde på at dømme noget som helst på forhånd , eller lade hverken baggrund eller hvilken genre det er tilknyttet, påvirke min analyse/indgangsvinkel. min plade samling er MEGET forskellig, selvfølgelig dominere visse genre, men i jeg kommer fra experimental electronica og avant garde og har arbejdet i en vinyl butik hvor jeg virkelig blev udsat for alt mellem himmel og jord, ville jeg aldrig synke så lavt at dømme noget på forhånd, men holder 100% fast i jeg inden for 1min har givet det en tilknytning, mentalitet, stemning og kompositorisk analyse. og elsker når jeg aligevel bliver snydt! (som det jeg referere til af Janx's som ikke er postet her.)
musik er musik. mennesker er mennesker, men det ret fedt vi ikke alle sammen hedder det samme så vi kan finde rundt mellem os? men det betyder ikke jeg ikke kan li alle der hedder tonny , på trods af jeg kun har mødt idioter der hed det.. det skal den næste tonny da ikke lide under... ?
håber det giver mening. pretty burned out atm.!

<3


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2013 11:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006 18:25
Indlæg: 727
Geografisk sted: den sorte muld
de er fede dine sange, elsker at de er så cozy og "bløde" i lydbilledet.
visse steder minder de mig om nyere Download, og det er en god ting i min bog :)

jeg kan godt høre at granular er the shit :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2013 14:51 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
mennesker er mennesker, men det ret fedt vi ikke alle sammen hedder det samme så vi kan finde rundt mellem os? men det betyder ikke jeg ikke kan li alle der hedder tonny , på trods af jeg kun har mødt idioter der hed det.. det skal den næste tonny da ikke lide under... ?
håber det giver mening. pretty burned out atm.!

<3


hahahahaha! Gå i seng dude! ;) Fin pointe med at man ikke skal dømme musik på den genre det hører under, jeg har også altid hørt MEGET forskelligt musik i og med at jeg er kommet i så forskellige miljøer og jeg synes ligesom dig også at det kan være sjovt at finde på nye genrer for at definere mentaliteten bag nummeret... Tænkte faktisk på om det nye nummer skulle have betegnelsen dream-step/hop, eller dreamfunk...
Tror der er lidt lange udsigter til et nyt mix af circling... Kommer an på om jeg skal ud og spille skidtet live på et tidspunkt :)

@the green 9: Granular er the shizzle!! Det er som magi, rykker lyd i stykker og gør det til alt lige det værste noise til de smukkeste lydflader! Tak for ros! Jeg har nok en force i den bløde lyd, det er i hvert fald en stor udfordring at lave det krads og vredt, selvom jeg også rigtig gerne vil det! :)

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 sep 2013 20:27 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Så er jeg på den igen.... Vil ikke sige noget om det her... Men det nok nice hvis man er helt vildt skæv...

https://soundcloud.com/jacobskovsboell/sunday

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 sep 2013 15:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 sep 2012 18:12
Indlæg: 38
Geografisk sted: Syd på!
Det lyder rigtigt fedt! :D

_________________
Slå aldrig en større bager end du selv kan bolle ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2013 23:41 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
https://soundcloud.com/jacobskovsboell/planemo

Nyt track, giv et lyt ;)

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2013 00:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Kan godt lide ~2:47 (breaket eller hvad man skal sige) og lidt frem delen. Den sjove, hurtige, skyndende melodi kombineret med en afslappende layback lounge agtig bass. Lydene bliver rigtig godt besjælet! Dog falder første del ikke i min smag; det bliver sgu for tilfældigt. Alt i alt en fin komposition. :)

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2013 01:10 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
yea, har heller ikke rigtig kunne beslutte mig omkring den første del... Der skal måske ordnes lidt i det, jeg kan egentlig godt lide det tilfældigt, men kan godt høre at det ikke bliver så let spiseligt.. Hvis man kan sige det sådan... Tak for kritik, det hjælper rigtig meget..

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2013 20:31 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
har lavet lidt mere ambient... Knap så dystert som sidste gang.

https://soundcloud.com/jacobskovsboell/sensitivity

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2013 13:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2008 15:19
Indlæg: 176
Behageligt nummer. Det vandige der ulmer i baggrunden er rigtig lækkert.

_________________
''In a world gone mad, only a lunatic is truly insane'' -Homer Simpson


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team