The Joker skrev:
Der er en masse gode råd at finde i denne her artikel - kig under kommentarerne
http://www.attackmagazine.com/technique/help/help-finish-tracks/Især idéen med at importere et track man godt kan lide og så stjæle opbygningen fra det. Det en metode jeg har tænkt mig at teste på et tidspunkt...
Man kan lave de fleste lyde i en eller anden udgave kun med ableton, men der kommer et tidspunkt hvor man gerne vil have muligheden for at gøre de lyde lidt mere "professionelle" i lyden, lad os sige det sådan. Indtil du begynder at fabrikere noget der lyder bare lidt som du vil have det til, gør flere plugins og lydfiler ikke en stor forskel.
Jeg kan anbefale, at du tjekker alle de tutorials du kan finde med Tom Cosm og Mr.Bill ud, de er rigtig gode og har hjulpet og inspireret mig meget.
vil lige checke artiklen ud
kan man lave sine egne tromme lyde kun med ableton? for det std drumset jeg har er ikke meget værd til den stil jeg går efter, så jeg måtte "købe" zenhiser psytrance studio essentials
er ikke rigtig inde i hvordan man bruger operator og analog mere end at man kan rykke lidt rundt i oktaverne osv, bruger det kun til at lave basslines, de komplekse full on lyde og rytmer jeg går efter, kan jeg ikke se hvordan jeg skulle kunne lave på dem, det må være et større arbejde, så jeg hentede sylenth plugin demoen, der kan jeg lave komplekse lyde og rytmer ved nogle få tryk, og downloade massevis af profesionelle presets
har set en masse videoer med begge 2, de er helt sikkert gode, de forklare osse hvorfor de gør hvad de gør, modsat mange andre forvirrende tuts
får sat en skærm mere op idag, det bliver lækkert at arbejde med, specielt når man prøver at kopiere noget fra en video, man bliver sindsyg af at skulle skifte frem og tilbage