Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 15:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Crimes Psy
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
brainstorm tracket som ikke er helt færdigt inu
https://soundcloud.com/mrh-7/mrh-brainstorm-part-4

et nyt track som jeg er igang med
https://soundcloud.com/mrh-7/intro-for-a-new-track

Senest rettet af Crime 16 okt 2014 23:00, rettet i alt 6 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg kan sgu godt lide det.

Lyden af gryde, der bliver slået på, blev lidt irriterende til sidst må jeg dog erkende :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Enig med Krimse. Det er et spændende track, men den tromme-raslen-ting er for underlig, hvis du spørger mig. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja nu hvor i siger det så kan jeg godt høre at den er lige i overkanten, den skal der helt sikkert skæres ned på

tror osse at jeg vil bruge min tid på at finpudse de første 3 min her, og sørge for at jeg er tilfreds med det før jeg bygger videre

tak for feedback, og fedt at høre i ikke syntes det lyder helt forfærdeligt : )

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
hmm... Jeg synes trommen er ok, måske lige en tand for høj og lidt ensformig... Synes dog det er en lidt mærkelig intro, du starter med et sample der har en grundtone og starter så dit track i en anden, muligvis en 4-5 semitoner højere... Hvilket man godt kan... Det er bare ikke noget man ville forvente af generisk prog.. Det er en udemærket start, bliv ved! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

The Joker skrev:
hmm... Jeg synes trommen er ok, måske lige en tand for høj og lidt ensformig... Synes dog det er en lidt mærkelig intro, du starter med et sample der har en grundtone og starter så dit track i en anden, muligvis en 4-5 semitoner højere... Hvilket man godt kan... Det er bare ikke noget man ville forvente af generisk prog.. Det er en udemærket start, bliv ved! :)

damn ja har da helt glemt at tilpasse sample til min keynote, det hele blev kastet lidt hurtigt sammen igår så der er mange fejl som jeg er igang med at rette op på : )

Dedikeret medlem
Brugeravatar

så fik jeg lavet lidt ændringer på introen, syntes selv den er blevet meget renere og federe nu, nåede ikke at tilføre noget nyt så den er stadig lidt langtrukken mod enden : )

https://soundcloud.com/mrh-7/psy-prog-t ... rogression

Moderator
Brugeravatar

bassen er stadig højere end keynote på din sample...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

The Joker skrev:
bassen er stadig højere end keynote på din sample...

forstår ikke helt nu : )

er det spring i volumen du mener? for både bass og sample er C note

Moderator
Brugeravatar

nej... pitch... Det er ligemeget om din sampler er sat til C som root key, hvis det pågældende sample går i G-dur/mol/whatever... Prøv at køre bassen en 4-5 semitoner nedad og lyt efter hvornår den passer med sample igen...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kan jeg ikke rigtig for så passer bassen ikke med resten af tracket.. og sample spiller mest og højst på c som er min keynote allerede.. har prøvet at pitche lidt rundt og det lyder bedst sammen der hvor det er nu.. men ja er heller ikke selv tilfreds med det sample.. men det var det bedste jeg havde at arbejde med.. vil stadig lede videre efter noget bedre

Dedikeret medlem
Brugeravatar

så fik jeg købt beyerdynamics dt990 pro 250 ohm, de spiller satme godt

og nu skal jeg til at finjustere halvdelen af mit track som lyder af helved til, de gamle zenheiser var vidst ikke helt så brugbare som jeg troede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

så har jeg lavet hele introen om, + tilføjet og ændret en masse ting

der er stadig ikke noget der er færdigt, har en masse ting i tankerne som jeg vil afprøve, har bare ikke lige haft tid på det seneste

men det går da fremad : )

https://soundcloud.com/mrh-7/psyprog-part-2-track-in-progression

Dedikeret medlem
Brugeravatar

så har jeg rodet lidt mere med introen og kan snart ikke findre på flere ting at forbedre, selvom det ikke lige er 100 % er min stil, så er jeg nu meget godt tilfreds med de første 2:50 min

https://soundcloud.com/mrh-7/psyprog-part-2-track-in-progression

har leget lidt med et udskåret matrix sample ind over introen, syntes det lyder meget fedt men er stadig lidt i tvivl... hva syntes i?

https://soundcloud.com/mrh-7/psy-prog

Dedikeret medlem
Brugeravatar

kan godt se der ikke er den store interesse her : ) men prøver sku alligevel

da isratrance har lukket for nye brugere lige pt er det her snart det eneste sted der er chance for noget feedback

har rodet lidt med et full on track for lige at lave noget andet, men er nu vendt tilbage til mit prog track og har lavet et par ændringer og finjusteret lidt

https://soundcloud.com/mrh-7/psyprog-part-3-track-in-progression

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Din snare er lige lovligt høj, synes jeg. Og så er jeg stor modstander af anti-klimaks drops. Der dræber al den energi, du har bygget op i introen. Det er selvfølgelig en smagssag, og der er mange, der er uenige med mig, så do as you see fit. Jeg synes dog, du burde bruge nogle af dine lyde fra introen, når dit nummer går i gang, og ikke bare have kick og bas kørende alene. Den sidste del af tracket, bør du virkelig også arbejde på. Leadet lyder ikke særlig godt i mine ører. Det bliver temmelig 'dance-agtigt'.
Håber ikke min kritik er for hård. Du kan jo tage det, du synes, du kan bruge, og så smide resten væk. Klå på, så skal der nok komme noget godt ud af det ^_^

Dedikeret medlem
Brugeravatar

en anden påtalte os det med snaren, og jeg har nedjusteret volumen og taget noget af toppen af og så oploaded tracket igen, men nogen gange spiller den det gamle track og ikke det nye updaterede, det kan osse være der skal skrues mere ned, det må jeg lige kigge på

ang introen kan du godt have ret i at der skal arbejdes med overgangen og opbygningen, men som psilocyb viser det, og prog generelt, syntes jeg tit at introen bygger op til bassen, og når bassen starter så bygger men hele tracket op til at have mere fart på, men ja prog er ikke min stærke side, det er kun de sidste par år jeg har hørt lidt prog, og det har været en hel anden stil end den jeg prøver at lave nu, jeg er måske osse lidt bundet af at jeg er gået igang med et tut track, der er ikke meget plads til at lave ændringer, da den basale stil er lagt af psilocyb

kunne godt prøve at klemme noget ind lige efter introen, men det er mega svært, der går ikke mange sekunder før der begynder at komme percussions ind over og det er ikke nemt at få det hele til at passe sammen, ting der lyder godt i introen, lyder måske af helvedes til når de spilles sammen med percussions, men det er nok noget jeg lærer hen af vejen, det er stadig meget begrænset hvad jeg kan finde ud af

har du evt et prog nr, som du syntes har en super fed opbygning som jeg kunne få lidt inspiration fra?

den sidste del af tracket har jeg kun brugt 20 min på, bare lige noget jeg klaskede hurtigt sammen, leaden lyder faktisk ikke særlig godt alene, men når der kommer flere lag på og den bliver mixet lidt ind i det hele kan den være meget fed, det lød hvertfald rimelig godt på psilocybs nr, og det er et element der er lavet til det her prog track, men jeg har jo viget rimelig meget fra det track han laver så det er muligt at jeg skal finde noget der passer bedre ind, er bare ikke særlig skarp til det der med midi patterns, det går okey med at finde fede lyde, men at få dem ned på et midi pattern der lyder godt, og få det mixet ind sammen med resten har jeg lidt problemer med

din kritik er fin, jeg går ikke kun efter at få avide jeg er god, vil også høre når jeg gør noget forkert så jeg kan udvikle mig, noget kan jeg self bruge mer end andet, men tager alt til mig, så bare kom med det : )

edit: har prøvet at kigge på droppet efter introen, og der er 3 forskellige crashs der kører et par sekunder, og 5 sekunder efter det starter der 2 leads og percussions, kan ikke rigtig klemme noget ind uden at det clasher med andre ting, så jeg skal nok have fundet på noget andet fikst for at få det til at lyde bedre, evt med kick og bass, har du nogle tricks?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

så er der sket lidt med mit full-on track

mixer stadig på hørebøffer så kan ikke finjustere lyden særlig godt

https://soundcloud.com/mrh-7/mrh-brainstorm-track-almost-there

Dedikeret medlem
Brugeravatar

så er jeg sku kommet lidt videre med mit track
https://soundcloud.com/mrh-7/mrh-brainstorm-part-4

og så er jeg startet på et nyt