Hej igen. Her kommer en lang smøre....
Jeg er glad for, at du synes om mine ændringer. Du må endelig komme med flere idéer. Nummeret er blevet en del bedre af, at jeg fik noget kritisk input.
Hvad synes du/I om min nye percussion?
Jeg købte min Nord Lead 2X brugt for 4500 kr. Jeg er ikke helt sikker på, om den stadig laves. Man kan stadig få hos Thomann i tyskland:
http://www.thomann.de/dk/clavia_nord_le ... _stock.htmDet er dog noget, de kalder B stock.
Her er info om den fra Clavias hjemmeside:
http://www.nordkeyboards.com/products/nord-lead-2xEllers har Clavia lige introduceret de nye Nord Lead 4 or Nord Lead A1. Men de begge temmelig dyre, og jeg synes ikke at de tilføjer noget virkelig væsentligt til Nord Lead lyden. Det eneste jeg synes er virkelig spændende ved dem er de nye filter modes med TB303 og Moog emuleringer. Så har de nye også indbyggede effekter, hvis den gamle 2X ikke har, men jeg bruger alligevel ALDRIG indbyggede effekter, da de altid er meget ringe i forhold til mine outboard Powercore effekter.
Hvis du går ind i 4Sound og siger, at du vil have en synth til trance, så vil de sikker sige, at du skal købe en Access Virus TI, og den lyder også fedt nok, og den kan lavede mere indviklede patches end Nord Lead 2X, men det betyder på ingen måde, at den lyder bedre. Jeg har den gamle Access Virus B, og den lyder SLET ikke lige så godt som Nord Lead 2X, og Access skriver selv at den nye TI er baseret på den gamle Virus, så jeg ville starte med en Nord Lead 2X. Og vær opmærksom på, at hvis du køber den ældre Nord Lead 2 (uden "X"), er der en masse vigtige funktioner, som mangler (du kan fx ikke gemme multimode lyde som den jeg bruger som lead), og den har mindre antal samtidige stemmer (polyfoni), og du skal SLET ikke købe den helt gamle Nord Lead (den første), da den kun kan spille 4 toner ad gangen, og det er SLET ikke noget til at lave faktisk noget som helst seriøst. Køb en Nord Lead 2X brugt, det er helt klart value for money ever.
Din psy-trance lyder slet ikke dårligt. Jeg har hørt UDGIVNE tracks i samme genre, som ikke lød nær så godt, så bare klø på
Jeg kan især godt lide den pad-lyd som spiller akkorder i introen, hvor er den fra?
Det er som du nok kan regne ud ikke min genre, men jeg kan da sige et par ting:
Jeg synes, at du skal skrue lidt ned for din metal-percussion, i hvert fald den som er i begyndelsen.
Jeg synes at du skal filter-sweepe bassen en LILLE SMULE, altså ikke virkelig tydeligt som i en 303-bassline, men over fx 8-16 takter skrue gradvist op for "filter envelope amount" (ikke "filter cut-off frequency") og så gradvist nedad igen eller hvad der lyder best i praksis. Altså kun meget lidt op. Har du en synth eller en controller med drejeknapper? Hvis ja, så er det er måske 20-40 grader på en drejeknap, hvis du ikke har en controller, så prøv at tegne sweepet med et linie-værktøj i midi-editoren, da det er næsten umuligt at gøre med mussen, hvis du skal dreje på et plugin. Du behvøver ikke at lave dette sweep hele tiden, måske bare i de sektioner hvor bassen er nogenlunde alene. Dette trick har jeg hørt mange gange i psy-trance med god effekt.
Jeg vil personligt variere den hihat-lyd som kommer i mellem stortrommen. Starte med ingen hihat og så introducere en LUKKET hihat fra en TR-808 eller lignede analog trommemaskine. Jeg har en del sample-CD'er med fede trance tromme-lyde (single shots); jeg kan sende dig dem alle, hvis du er interesseret. Det er nogle virkelig gode lyde.
Jeg kender ikke denne genre ret godt, så dette lyder måske dumt, men er det meningen at lydene skal være så dissonante, dvs. ikke bløde og "poppede"?
Og I sagde, at mit track var ensformigt; jeg synes, at min er mindst lige så varieret (især den nye version) som hele denne genre (ikke kun dit nummer

)
Men jeg synes, at det lyder spændende. Det er ret originalt og bestemt ikke kedeligt. Må jeg spørge, hvor har du synth-lydende fra? Er det plugins? Og har du selv programmeret dem? Hvilken software bruger du?
Det var alt for denne gang, puha en lang post. Jeg håber, at vi kan udveksle musik og idéer om musik i fremtiden.

)