Hej "dub1
Inden jeg begyndt at forsvare mig selv, så vil jeg lige indskyde, at det klip, vi snakker om, er et MEGET rough draft, og det står der også alle steder, det lød bare pludeslig sådan, og jeg synes, at det havde potentiale, så jeg villle høre jer, og tak for de, for det meste, virkelig søde og konstruktive kommentar, ja, bassed er lige voldsom nok, den skal skrue ned og måske funkes op af slags 303 bassline med resonnans 0 og meget hurtigt filter decay.
Jeg må besvare din post i etaper.
Citat:
Problemet med at doodle "målløst" afsted er tit at resultatet, uanset om det måske lyder godt/har en fed sound, - at så vil resultatet let blive ved med at virke mål-løst (formålsløst?). Jeg får i hvert fald let det indtryk at du har brugt masser tid på at genskabe/efterligne lyden af en bestemt stil, - men måske knapt så meget på at finde ud af lige præcis det er du gerne selv vil bidrage med. At du selv synes at det lyder originalt afslører i hvert fald lidt at du sjældent stikker næsen ret langt udenfor en bestemt genre.
Du tager ganske fejl her, og så lyder du også en anelse prætentiøst, jeg gør det selv alt for meget, folk kan ikke lide, bare godt råd.
Jeg sad ved mit studie og mest bare programmerede synthesizerere, som jeg gør meget ofte, (fordi jeg ALDRIG bruger preset, jeg laver alle mine lyd ud fra "Basic SawTooth" preset) og hver gang, jeg havde en god lyd, gemte jeg den som SuyEx på MIDI sport, og indspillede en lille example figur. Og så leger jeg med de figuerer og hurtigt programmere nogle trommer, hele min session har måske vart 50 minutter, og det er alt sammen fint, hvis du ikke lige havde sagt:
Citat:
Jeg får i hvert fald let det indtryk at du har brugt masser tid på at genskabe/efterligne lyden af en bestemt stil,
Jeg ved intet om genrer om aldrig har jeg prøvet at få noget til at lyde som noget = plagiereret en lyd. Aldrig. Ikke med vilje i hvert fald. Men du har do ret i, at min synth programmering ofte er uden, men det er meget ofte sådan, at nye lyde bliver lavet. men jeg vil næsten væde med, at jeg er bedre til at programmere analog-style synths end de fleste, inkl. dig in nye ven? Hvor har du dine lyde fra?
Og du anbefaler mig ligefrem at dykke ned genrer som er ganske velafgrænsede? Er det for, at jeg skal beslutte mig for én genre? Det lyder ærligt talt kedeligt.
Til ALLE:
Her er en playlist af forskellige elektroniske, jeg har lavet:
https://soundcloud.com/gorbachevlovesyou/sets

)