Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 15:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej

Jeg havde siddet i mange timer og programmeret synths og indspillet tilfældige figurer komplet målløst, da jeg pludselig havde dette her:

https://soundcloud.com/gorbachevlovesyo ... ro-2nd-mix

Det er et MEGET rough draft, men jeg vil gerne høre hvad i synes; jeg synes, at det er meget originalt og interesant.
Hvilket genre er dette? Jeg har virkelig overhovedet ingen anelse, en slags house med trance lyde?

Jeg kunne godt tænke mig, at de musikere, især elektroniske musikere, som er her på boardet, gav sig til kende, så vi kunne udveksle musik og måske en dag lave noget sammen.

Hvis jeg skal placere mig selv på et niveau, så er jeg nok en ret prof amatør; jeg har en relativt fancy studie, eller det vil sige, jeg har PRÆCIS nok til at lave det, jeg gerne vil, dvs. 2 virtual analog synths, 18 inputs rackmount "lydkort", hardware effekter (Powercore) osv. Ikke noget vildt, in fact hvis jeg tog bare én enhed ud af mit setup, ville jeg skulle ændre mit work flow radikalt.

Mit nuværende setup:
Billede

Jeg overvejer at skifte min Virus B ud med en Virus Ti Desktop. Jeg vil meget gerne høre fra nogen, som har erfaring med begge (eller Nord Lead); lyder Ti markankt bedre end Virus B? Virus B er meget mørk, og sawtooth waveformen er decideret tam i forhold til den samme waveform fra en Nord Lead 2X. Har de forbedret Ti'eren i forhold til B'eren?

På forhånd tak

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Delt lydder super sweet det der! Og jeg er ikke i tvivl om hvilken genre jeg skal placere det under. Melodic Trance! :)

www.visias.tk

Har også en soundcloud side med lidt ekstra tracks:
www.soundcloud.com/vsdaudio

Udstyr: CME UF5 Midi controller og KORG NANOpad, NANOkontrol og NANOkey.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
det er sku fedt det der, jeg syntes at bassen er noget slap, men resten er super godt

det er ikke langt fra at være noget blød Psytrance, hva man præcis vil kalde det ved jeg sku ikke : )

Medlem

Mange tak skal I have, jeg vil lave nummeret færdig så. :)

Junior medlem

-

Senest rettet af dub1 27 aug 2014 10:25, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Hej "dub1

Inden jeg begyndt at forsvare mig selv, så vil jeg lige indskyde, at det klip, vi snakker om, er et MEGET rough draft, og det står der også alle steder, det lød bare pludeslig sådan, og jeg synes, at det havde potentiale, så jeg villle høre jer, og tak for de, for det meste, virkelig søde og konstruktive kommentar, ja, bassed er lige voldsom nok, den skal skrue ned og måske funkes op af slags 303 bassline med resonnans 0 og meget hurtigt filter decay.

Jeg må besvare din post i etaper.

Citat:
Problemet med at doodle "målløst" afsted er tit at resultatet, uanset om det måske lyder godt/har en fed sound, - at så vil resultatet let blive ved med at virke mål-løst (formålsløst?). Jeg får i hvert fald let det indtryk at du har brugt masser tid på at genskabe/efterligne lyden af en bestemt stil, - men måske knapt så meget på at finde ud af lige præcis det er du gerne selv vil bidrage med. At du selv synes at det lyder originalt afslører i hvert fald lidt at du sjældent stikker næsen ret langt udenfor en bestemt genre.

Du tager ganske fejl her, og så lyder du også en anelse prætentiøst, jeg gør det selv alt for meget, folk kan ikke lide, bare godt råd.
Jeg sad ved mit studie og mest bare programmerede synthesizerere, som jeg gør meget ofte, (fordi jeg ALDRIG bruger preset, jeg laver alle mine lyd ud fra "Basic SawTooth" preset) og hver gang, jeg havde en god lyd, gemte jeg den som SuyEx på MIDI sport, og indspillede en lille example figur. Og så leger jeg med de figuerer og hurtigt programmere nogle trommer, hele min session har måske vart 50 minutter, og det er alt sammen fint, hvis du ikke lige havde sagt:

Citat:
Jeg får i hvert fald let det indtryk at du har brugt masser tid på at genskabe/efterligne lyden af en bestemt stil,

Jeg ved intet om genrer om aldrig har jeg prøvet at få noget til at lyde som noget = plagiereret en lyd. Aldrig. Ikke med vilje i hvert fald. Men du har do ret i, at min synth programmering ofte er uden, men det er meget ofte sådan, at nye lyde bliver lavet. men jeg vil næsten væde med, at jeg er bedre til at programmere analog-style synths end de fleste, inkl. dig in nye ven? Hvor har du dine lyde fra?

Og du anbefaler mig ligefrem at dykke ned genrer som er ganske velafgrænsede? Er det for, at jeg skal beslutte mig for én genre? Det lyder ærligt talt kedeligt.

Til ALLE:
Her er en playlist af forskellige elektroniske, jeg har lavet:
https://soundcloud.com/gorbachevlovesyou/sets

Junior medlem

-

Senest rettet af dub1 27 aug 2014 10:25, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Cool. Jeg ved godt, at der står genrer på mine tracks, men det er bare for at kalde dem noget, jeg er ret sikker på, at at ingen af genrerne passer, så sorry about that:)

Jeg savner også mine analog synths til stringslyde, virtual analoge kan bare ikke lave analoge strings lyde. Jeg har haft en Roland Alpha Juno 2 og en Roland JX-10, begge DCO synths, så ikke RIGTIG analoge hvis man skal være helt "purist". Men DC oscillatorer lyder stadig meget anderledes end selv de bedste virtual analogs, især PWM lyder meget mere levende på en DCO synth. Men jeg synes, at de var for besværlige at arbejde med, og jeg havde endda programmer bóxe til begge to (ellers havde jeg IKKE købt dem, menu-programmering er et helvede). Jeg gemmer ikke lydene i mine synths når jeg arbejde med et nummer, jeg sender lyden som syxex data og gemmer den i hvert track, så jeg aldrig skal lede efter de lydene jeg har brugt, hvis jeg fx skal ændre noget og så indspille audio igen. Det er et godt råd, og det kan MEGET få 1980er analoge synths.

Men jeg savner dog helt klart lyden af analoge oscillatorer og filtre.

Bassen i disse clip er en Roland Alpha Juno 2 kørt gennem en distortion pedal:

https://soundcloud.com/gorbachevlovesyo ... ed-alpha-j
https://soundcloud.com/gorbachevlovesyo ... tack-decay

(Det første er lavet uden computer med en Akai MPC1000, nr 2 er det samme clip mnd fixet lidt op med en DAW)

Jeg synes, at det lyder meget uligt nogen virtual analoge synths, synes du/I ikke?

Jeg kunne godt tænke mig at eje en analog synth igen specifikt til bas, har du/I nogen forslag? Jeg vil meget gerne have 2 oscilatorer (DVS ikke roland sh 101), HURTIGE envelopes (dvs IKKE nogen roland JX/a-juno synths) og jeg ville FORETRÆKKE pwm, men det er ikke så vigtigt til bas. Nogen ideer?

Junior medlem

-

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]