Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 15:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: nyt track
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
Psilocybin : https://soundcloud.com/mrh-7/psilocybin-wip-1

Psychoactive Ingredient : https://soundcloud.com/mrh-7/mrh-psychoactive-ingredient-wip

Senest rettet af Crime 03 maj 2015 17:35, rettet i alt 6 gange.

Titel: Re: nyt track
Dedikeret medlem
Brugeravatar

.

Senest rettet af Crime 12 mar 2015 00:10, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Det lyder kanon! Glæder mig til at høre mere :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Det mangler noget mere drive!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den Rolige skrev:
Det lyder kanon! Glæder mig til at høre mere :D

fedt :) har endelig fået lidt mere fritid så er i fuld krig

The Doctor skrev:
Det mangler noget mere drive!

hvordan tænker du mate ? kan du uddybe lidt, jeg er langt fra færdig med noget i tracket laver ændringer hele tiden men det bliver svære og svære at finde ting der passer ind, lidt inspiration ville da være dejligt da min egen ikke altid er lige pålidelig :)

som navnet indikere går jeg efter noget psychedelisk som kunne være fedt at trippe til, prøver at fange noget af det jeg selv synes virker godt på psilocybin

hvis i selv hører psytrance når i tripper må i meget gerne komme med nogle eksempler på elementer i synes er fede i den sammenhæng

Dedikeret medlem
Brugeravatar

.

Senest rettet af Crime 12 mar 2015 00:11, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
det lyder fedt! det har du da meget godt styr på, det har en smooth lyd :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

blev aldrig helt færdig med psilocybin, men blev nød til at lave noget andet for ikke at køre død i det

så har fået lavet 2 min af et nyt track, der mangler en masse baggrund og fills, men skal først lige beslutte mig om det er noget jeg vil bygge videre på, hva synes i?

https://soundcloud.com/mrh-7/mrh-psychoactive-ingredient-wip

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hele verden rundt med Emma
Kæmpe big up! Lyder lækkert :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

k1ngkusha skrev:
Kæmpe big up! Lyder lækkert :D

tak mate, der er lang vej inu, men det går fremaf :)

fandt også lige et af de første tracks jeg havde gang i, rimelig ringe kvalitet men hva faen :)

https://soundcloud.com/mrh-7/mrh-corrupt-world-wip

Dedikeret medlem
Brugeravatar

øver mig i at lave bass, så fik lige genoplivet et gammelt forladt projekt med en ny bassline

https://soundcloud.com/mrh-7/mrh-beauty-of-simplicity-wip

utroligt at det kan være så svært at få 2 simple trommer til at spille sammen

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Personligt gider jeg ikke lytte til WIP's fra folk jeg ikke kender... Men nu tog jeg lige en lytter alligevel, og det første jeg tænkte var: "Åh nej, mere af det samme" Du har sgu fint styr på den stil dér, men jeg savner at blive lidt mere udfordret, lydene er utroligt generiske og føles lidt som om de bare er smidt ind i en tilfældig rækkefølge, dine build-ups er super fede, men flowet i de længere stykker knækker lidt hist og her. Prøv måske at tænke i lidt mere kompakte og ligetil former, less is more når vi snakker progressiv/full on trance. Personligt er jeg ret vild med den australske lyd på det her punkt, ikke kun fordi den er så knastør og funky, men fordi de rytmiske mønstre egentlig er temmeligt simple men blot skifter en lillebitte smule for hver 8 eller 16 takters periode. Brug hellere lidt mere tid på at fintune de fede lyd du har i numrene istedet for at fyre for mange nye ind.

https://soundcloud.com/interpulse Interpulse er nok det der kommer tættest på den lyd jeg fornemmer du arbejde imod... Ellers bør du også tjekke Tetrameth ud - ikke at det skal være målestokken for din lyd, men det er god inspiration :) https://soundcloud.com/tetrameth

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hey mate, mange tak for at du tager dig tid til at lytte og give noget god konstruktiv kritik :)

jeg kan sagtens følge dig, synes selv 90 % af det jeg laver er generisk og robotisk, årsagen er at jeg har brugt mange samples og presets da jeg ærlig talt ikke er særlig skarp til synthesis og midi patterns, i starten fandt jeg det nemmere at bruge snyde metoden så jeg hurtigere kunne komme igang med at lave noget musik, og det kan sagtens høres

undervejs har jeg dog lært en masse og fået noget erfaring i at sammensætte et track, så mit næste mål bliver helt sikkert at lave det meste selv med synthesis så jeg kan skabe noget mere liv og variation i lyden, har bl,a købt et keyboard som jeg håber kan hjælpe mig lidt på den konto

psilocybin er det seneste jeg har lavet, de andre wip's var det de allerførste tracks jeg begyndte på for små 12 mrd siden, egentlig forladte projekter som jeg har smidt en ny bassline på for at øve mig

kender ikke interpulse, har lige lyttet til deres numre og det lyder sku super godt, måske ikke noget jeg selv ville sætte på frem for andre af mine ynglings tracks, men der er helt sikkert dele af produktionen jeg godt kunne bruge

tetrameth er bestemt også lækkert, specielt hvis man tripper, men det er ikke noget der fanger mig 100 %

stilen jeg er gået efter i psilocybin er en form for progressive som jeg elsker at høre når jeg selv er på psilocybin, noget ala det her mix

phpBB [video]

Moderator
Brugeravatar

Ok - psilocybin var også det eneste track jeg hørte, så det passer jo meget godt ;)

Er glad for at du kan bruge kritikken. Det er også en skidegod måde at komme i gang på og få nogle succes oplevelser, startede selv på samme måde, men du er helt sikkert klar til at begynde at øve noget syntese, der findes en million youtube videoer om den slags. FM syntese er klart det jeg vil foreslå dig at starte med, får du styr på dén så vil du helt sikker opdage, at du ikke behøver at lære ret meget andet. Det er dog en videnskab for sig selv og udfaldet er ofte meget mere tilfældigt end man havde intention om - nøglen her er at blive ved, indtil ørerne er trætte eller man når en lyd man kan acceptere. Du skal selvfølgelig også lige lære modular syntese som er grundstenen for nærmest al anden lyddesign, men det får du hurtigt fat i - specielt hvis du har experimenteret lidt med at forme basser.

Et keyboard er IMO godt til at høre den lyde man laver, mens man laver den og teste forskellige toner, det kan ikke bruges til så meget andet i trance... Medmindre det da altså er en reel synthesizer eller VA synth du har købt, i så fald vil der være en række presets som nok er fede nok at arbejde med - flere succeser, men ikke så meget lærdom hehe.

Fedt - det var også udelukkende indspiration til produktioner det var ment som ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

helt sikkert, det ikke altid med go vilje at jeg uploader noget med så ringe kvalitet, man vil jo helst gerne have at det man uploader er fejlfri, men det har affødt en masse tips og tricks der har forbedret min produktion

har rodet lidt med fm synthese og det er helt sikkert noget jeg vil grave dybere i, den seneste tid har bassen været det vigtigste at få styr på og føler at jeg er ved at have et ok tag om den, så nu er det videre med et nyt track og noget syntese fra bunden

det er ikke en synth, bare et keyboard med nogle knobs, faders og nogle sensitive pads

knobs og faders til at styre mine softsynths, keys og pads til at lægge nogle melodier og beats, er ikke god til at være kreativ med en mus så måske det ville hjælpe lidt

Moderator
Brugeravatar

Jeg kender det kun alt for godt, jeg vil dog råde dig til at skide den der indstilling et stykke, for som du selv er inde på, så får man meget mere ud af at få de der tips og tricks i starten end man gør ved at pleje ens forfængelighed - får du styr på lortet på et tidspunkt kan du altid lave en ny profil og shine den op så det ser prof. ud.

Klart, bas er også så evigt vigtigt - et godt lille tip er at sikre sig, at kicket og bass er i samme toneart, når de er forskellige får du hurtigt bøvl med tonalitet og det er nemt noget man overser fordi bastoner bare generelt er sværere at høre... Kikseklapper Brian vil nok ikke bemærke det, men enhver anden producer og et evt. pladeselskab vil ikke røre den slags med en ildtang, medmindre der selvfølgelig er en dybere mening med det.

Fedt, knobs, faders og pads er IMO det eneste man reelt har brug for at lave trance. Tangenter er meget godt, men til de akkorder man en sjælden gang har brug for, går det, for mig, ligeså hurtigt at tegne det ind. Men det lærer du nok med tiden, man skal jo finde den måde man bedst selv arbejder på :)

Held og lykke med det hele

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja det er ikke nemt at være perfektionist omkring noget man overhovedet ikke har styr på, de første 6-7 mrd kunne jeg ikke få mig selv til at uploade noget, men har efterhånden lært at man kommer længere med noget feedback, selvom man så tilsmudser sit navn med noget middelmådigt musik

helt sikkert, i starten tænkte jeg slet ik på at envelopes, filters osv skulle passe sammen på kick og bass, troede at hvis de var i samme key så skulle det nok blive godt, men det er sku en større videnskab :)

har stort set ikke brugt nogle akkorder inu, der hvor jeg føler mig fortabt med musen er ved melodier, har haft en masse ideer men når jeg prøver at ligge dem ind med musen så bliver det bare aldrig som jeg vil ha det, har en ide om at et keyboard vil hjælpe der, men det kan godt være det bare er ønsketænkning, har ikke haft tid til at lege med det inu, så jeg ser frem til at forsøge snart

mange tak mate :)

Moderator
Brugeravatar

Hvis du har lidt rytme og sætter dig ind i toneart og skalaer, så skal der nok komme nogle fede melodier frem når du leger med det :)

Var så lidt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg har absolut ingen rytme, hverken som producer eller på et dansegulv, musik teori er jeg heller ikke særlig skarp til, men jeg ved da det mest basale, jeg har klistret bogstaver på mit keyboard så jeg ved hvad der er hvad :D og så nogle farvede prikker på de skalaer jeg starter ud med, så kan det ikke gå helt galt

sidder og roder lidt med det nu og synes det hjælper en del, jeg kommer nok ikke uden om at jeg skal skrive det ind eller rette med musen til sidst, men det føles nemmere og mere inspirerende på den måde

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]