Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2024 00:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 nov 2001 00:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 jan 2001 02:01
Indlæg: 106
Geografisk sted: Denmark, KBH
Billede

[ 31 Oktober 2001: Besked ændret af: Nicho ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2001 01:35 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 sep 2001 01:01
Indlæg: 41
Geografisk sted: Inside
There's a chill wind blowing in my soul
And I think I'm growing old..

Den er khyl men er det bare mig eller lugter det lidt af noget satan og ting?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2001 11:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Ska' vi tage den igen, folkens?

Inverteret pentagram: Bad stuff. Hjørnerne er mand, kvinde, lyst, had, bundet sammen af intelligensen/Satan.

Ikke-inverteret pentagram: Hjørnerne er de fire elementer, bundet sammen af de guddommelige. Brugt i mange hedenske religioner, og endda kristne sekter.

Godt stykke, Nicho [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

/Tias


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2001 14:02 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Et Satan-pentagram symboliserer et gedehoved, så der er to takker (hornene) der vender op ad...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2001 14:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 jan 2001 02:01
Indlæg: 106
Geografisk sted: Denmark, KBH
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2001 17:37 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2001 01:01
Indlæg: 1406
indenfor wicca er pentagrammet ikke ondt. Det er noget med at kannalisere energi til et fysisk plan


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2001 01:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 jun 2001 01:01
Indlæg: 455
Geografisk sted: DK
ehhhhhhhhh er dette inverteret eller ikke???
Hvad betyder det......? Det burde man vel vide efter gym men man glemmer jo [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2001 01:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 jun 2001 01:01
Indlæg: 455
Geografisk sted: DK
Nåja nu kom jeg selv i tanke om det, det er om det vender på hovedet eller ej ikke???
dermed er det ikke et "satan-pentagram" selvom det også var det første der slog mig da jeg så det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2001 15:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 sep 2001 01:01
Indlæg: 41
Geografisk sted: Inside
Jeg tror symbolet ovenfor er et gammelt et hentet i keltisk tradtion mens betydningen af det er en lidt extrem, kristen fortolkning der er gjort uden hensyn til den oprindelige og i en tid hvor der herskede en stor grad af frygt som man var nød til at udkanalisere. Det gik så ud over de mennesker der dyrkede det okkulte og brugte sataniske symboler(i deres oprindelige betydning)til deres ritualer.

Pentagrammet i billedet har bestemt en effekt på min mening af billedet men når jeg kigger nærmere efter, er der også noget ved farverne og mønstret der er(in lack of better word)satanisk. Det røde penatgram kunne vise passion; en egenskab den krisne kirke frygtede, evne til at nyde og dyrke livet i overensstemmelse med livets termer. De store blå buer der rør ved cirklen kunne så være tankestrømme der søger ud igennem mørket mod det guddommelighed, de to quake-tegn og vinklen i hvert hjørne.
De fire blå 'kometer' er så ånder(dæmoner og engle i den krisne fortolkning) der enten forsøger at dræne den energi der ligger latent i passionen, eller forsøger at lede den i en retning mod(eller væk fra) gudommeligheden, hjørnerne.
Kun ville jeg måske overveje at farve hjørne-symbolerne gule i kontrast til baggrunden og 'ånderne' mørkegrønne med en lidt lysere nuance der fader ud, udenom. Men hvad ved jeg, jeg fatter ikke at bruge grafikprogrammer anyhow.. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2001 19:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 jan 2001 02:01
Indlæg: 106
Geografisk sted: Denmark, KBH
Det var en god fortolkning, havde slet ikke set det på den måde, nærmere bare noget jeg mixede sammen.
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2001 20:45 
Pentagrammet i Wicca er beskyttelse imod det onde - og det er et beskyttelses pentagram som nichp har brugt....

Nice work nicho..


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team