Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 jul 2025 22:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Narkomusik
Relativistisk båthorn

NO more drugs...for that man...
MORE drugs...for that man...

JEL - "Space beauty"
10:06 min. | 9,01 mb.

- Et sommer-sammen-kog af solskin og tropenætter. Dette er en af de melodier du bare flyder væk med, uden at ane hvorhen. Den er go` at lytte til mens man soler sig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

http://www.mymusic.dk/bands/jel/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
ik lige min stil og så lyder det lidt flat i starten [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Relativistisk båthorn

Tak fordi du lyttede. Hvordan 'flat' synes du?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Hey JEL, ikke lige min stil så jeg vil ikke rigtig kommentere det så meget.. da jeg ikke ved noget om den genre.. men jeg tror ikke det kan kaldes progressive trance.. men ellers lyder det trippy nok =)

Medlem

Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Min personlige og helt uforbeholdne mening:
Starten er dårlig, for høj stortromme og for meget ligegyldigt lir.
Melodien der begynder i midten er meget sjov og god, de mærkelige lyde i sidste trediedel er ... well ... mærkelige!

Generelt vil jeg sige at hvis det er progressive trance du vil lave, så er det nok en idé at lægge en plan over hvordan nummeret skal forløbe, med en langsom opbygning hvor flere og flere elementer langsomt bliver tilføjet for at ende i et klimaks... Nummeret, som det er nu, virker lidt tilfældigt opbygget, som om du bare har sat dig ned med dit grej, og lavet lidt af gangen indtil du var færdig uden at tænke over sammenhængen. Forstår du hvad jeg mener?

mht confusions kommentar synes jeg også det lyder lidt fladt i starten - med det mener jeg at lydspektrummet ikke er fyldt ud. Generelt er det en god ide at nummeret hele tiden indeholder lige meget bas, mellemtone og diskant, ellers kommer det netop til at lyde ... ja, fladt.

Relativistisk båthorn

I skal ha' tak for tiden og at i gider lytte. Helt sikkert [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg forsøger ikke bevidst at lave progressive trance, men hvad stil vil i så kalde det? Jeg tænkte også på at kalde det psy-trance, men det er det alligevel heller ikke rigtigt synes jeg.
Jeg synes det er meget svært at finde den rigtige betegnelse hver gang.

Det er rigtigt at den er bygget op af 3 dele. De første 2-3 minutter er der hvor dj'en mixer den ind i den foregående melodi, derfor sker der ikke meget her. Midten er hvor melodien står alene og det er her radiomixet ligger hvis man kan sige det sådan (altså 'kødet' i melodien). Den sidste del er hvor dj'en mixer en ny melodi ind.
Jeg uploader altid de lange mix til mine mp3 sider, men måske burde jeg istedet uploade nogle kortere 'radiomix' versioner?

Medlem

Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Ja, det ville være en god idé, det er jo netop *kødet* vi vil høre!
Måske skulle du klassificere det som "unclassifiable experimental" [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] - nej, det er sq svært at genrebestemme musik... Men uanset genren ville jeg stadig mene at dit track godt kunne bruge lidt mere "planlægning".

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]