Fordi det er usædvanlig koldt, og mørkt - fordi I kører god stil, finder jeg det rigtigt, at dele min magiske banankage opskrift med jer. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Den eneste form for rus man vil opnå, ved indtagelse af denne kage, vil være, at ens smagsløg vil komme ud på en god salig rejse i denne kolde tid. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Mia´s banankage, fremgangsmåde:
3 æg (str. mellem) 170 g sukker (ca. 2 dl) 2 tsk vanillesukker 125 g hvedemel (ca. 2 dl) 1 tsk bagepulver 100 g smeltet, afkølet smør 2 moset bananer
Pisk æg, sukker og vanillesukker til en luftig æggesnaps. Bland mel og bagepulver sammen og vend det forsigtigt i dejen, skiftevis med smørret. Vend den mosede banan i. Hæld dejen i en smurt franskbrødsform (ca. 1 liter) og bag kagen nederst i ovnen. Vend den ud på en bagerist og lad den afkøle. Fordel overtrækschokoladen på kagen. Pynt: 100 g smeltet overtrækschokolade. Bagetid: Ca. 55 min. ved 175°. Tip: Bananen kan erstattes af 1 æble i små tern (ca. 1 1/2 dl), 1/2 tsk kardemomme, 1/2 tsk revet citronskal eller med 1 tsk stærk kaffe (pulverkaffe og vand) og 50 g chokolade i små stykker.
Selv en fyr, kan finde ud af det. [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]
Håber, at det er okay, med en opskrift på noget så almindeligt som en kage - men det er jo art! [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]
|