Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

Tak til Andreas for websiden: http://www.electronic-music.dyndns.dk/

Yeps, det er marts måned og derfor får i hele 3 sange på samme tid :)

#1: Put your arms around me - 5:05 (upbeat indie med vocal)
Streaming realmedia
Download mp3

-Dette er en kærlighedssang. Hverken mere eller mindre. Kærlighed er på samme tid en Uendelig skøn ting og en Uendelig modbydelig ting. Alt det bedste og alt det værste i livet, hænger oftest sammen med kærlighed på en eller anden måde. Kærlighed er _mere_ end alt andet (måske lige pånær døden?)

Lyrics:
Youve got the key to my heart
Spare me the pain of being apart
Painful how sweet life can be
Your beauty shines through to me

Hurt me with beautiful pain
Let us be partners again
Youve touched me harderst of all
I feel your love and I fall

You lead the dance all alone
Carving the flesh off the bone
Craving is you on my mind
I am so passionately blind

touching you my fate was sealed
promised our lives would be healed
Now as I look back so late
you gave me all except hate

T&M:JEL 2003/2002

-------------------------------------------

#2: Piano room (Snowwhite is dead) - 5:13 (minimal indie med vokal)
Streaming realmedia
Download mp3

-Hvor er piger dog igrunden dejlige :)

Lyrics:
sweet, all over town
we go from bar to bar
come on you say lets get off
lets get off

your seducing eyes persuade me
so we went to see the other side of town
far from home

I never knew where we were going
I never knew what I was about to see
I never knew that all could happen within me
I never knew where I was going

T&M:JEL 2003/2002

Extra nummer: Harmful eyes - 4:55 (indie/psykedelisk jam-session)
Streaming realmedia
Download mp3

-Ok, den her skal forestille at være en jam-session i et lokale, hvor alle har glemt tid og sted. Den er bare jam og ikke så meget mening. Det er sådan en slags melodi, som faktisk kun hører til i et øvelokale (eller i en hemmelig narko-loge måske...hvor man så end finder sådan en *lol*)

Lyrics:
They are all around me
I see harmfull eyes

theyre inside me
theyre so lovely

:repeat to fade:

T&M:JEL 2002

De er gratis :)

Mit næste projekt er en melodi jeg laver sammen med Miss84, og derefter bli'r det nok noget elektronisk af en eller anden slags jeg vil kaste mig over. Nu må vi se.
Enjoy :)

[ 03 Marts 2003: Besked ændret af: JEL ]

Medlem

Ah. En musiker, en broder i ånden!

Ja, jeg kan godt lide, når folk laver deres egen musik. Men da jeg i øjeblikket sidder på en latterlig offentlig maskine, har jeg ikke mulighed for at høre dine sange, så jeg har kun læst teksterne, som jeg synes, du burde arbejde lidt mere med. Indholdet er vel som sådan ok, og selvom rimene er meget kliché-agtige, så er det selvfølgelig tit noget helt andet, når der kommer musik til. Så jeg glæder mig da til at høre det.

Men samtidig synes jeg, du burde arbejde mere seriøst med dine tekster. Eventuelt prøve at skrive noget på dansk. Personligt har jeg det sådan, at mine sange på dansk bliver helt anderledes end mine sange på engelsk. Jeg synes egentligt selv, de er bedre, selvom jeg er ret god til engelsk. Så har du overvejet at prøve noget lignende bare for at se, hvordan det kunne fungere? - Jeg kan klart anbefale dig at prøve det.

Ellers kan du jo selvfølgelig kaste dig over en anden tematik, som er en del lettere at have med at gøre uden at ty til halv-vamle klicheer. Kærlighed er jo et meget svært emne at belyse på en fornuftig måde, men hvis det er det, der ligger dig på sinde, så skal du selvfølgelig skrive om det som du selv har lyst til. Og skide på hvad folk ellers siger til dig.

Hvor mange andre musikere har vi her på sitet? - Og så skal jeg da også lige blære mig over, at jeg får en Kurzweil K2000 i dag, skal jeg ikke?

Fortsat god skrivelyst!

[ 03 Marts 2003: Besked ændret af: Melicamp ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
K2000 er nydelig, men jeg er stadig majet glad for min Virus Indigo! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Såvidt teksterne. Nu til musikken. Jeg synes desværre ikke, det generelt set er specielt godt, men jeg er sikker på, du kunne blive meget bedre, da du sagtens kan finde ud af at opsøge harmonier, der absolut ikke er dårlige. Vi vil bare gerne have mere end én af dem gentaget gennem en hel sang.

Kompositionerne er generelt meget kedelige, det fungerer bare ikke at køre en sang på over 5 minutter igennem med kun 2 akkorder i samme tempo helt uden at lave lidt afveksling. Det bliver derfor meget hurtigt meget forudsigeligt og uinteressant at lytte til. "Put your arms around me" er meget irriterende at høre på i længden. Desuden mener jeg helt klart, at du burde gøre noget mere ud af trommerne, som jeg synes lyder meget, meget monotome og kedeligt trommeboks-agtige, hvilket de bestemt ikke bør gøre, hvis du vil behage lytteren. Omkring 2:00 synger du noget med "flesh", men udtalen lyder virkelig komisk, og noget af det samme sker, da du synger "passionately" omrking 2:15.

Hvad angår sangen "Piano room (Snowwhite is dead)", så halter vokalen gevaldigt i starten af sangen. Og mellemspillet er alt, alt, alt for langt. Det samme problem gælder for denne sang som den første, den bliver simpelthen for uinteressant allerede ved første gennemlytning, fordi den er alt for simpel. Jeg tror da, du er bedre til at spille instrumenter end dét, så hvorfor spiller du ikke mere avanceret? Er der en mening med at det er gjort så ultra simpelt (Simpelt, ikke minimalistisk)? Det bliver meget kedeligt. Dog synes jeg, outroen er ret god. Men det er bare ikke nok til at hive de andre 5 minutter (Fordelt på 2 akkorder) op.

Harmful eyes er, som du selv siger, bare en slags jam-session? Eller hvordan skal det forståes? I hvert fald vil jeg ikke skrive noget om den, da den virker ufærdig, er det korrekt? - I hvert fald vil jeg foreslå dig at ændre de dér stryger, der ligger og plasker rundt hele tiden, de er simpelthen voldsomt irriterende. Læg dem en oktav eller to længere nede eller brug i det mindste en mindre skærende lyd. Den nuværende er til at blive helt bims af.

Jeg synes dog, det er meget positivt, at du rent faktisk kan få tingene til at fungere nogenlunde på trods af relativt mange instrumenter og lyde, det vidner om et godt overblik. Hvis du så også kunne få instrumenterne til at lyde godt uden at blive kedelige og irriterende (Altså mere variation), så kunne det blive en hel del bedre. Men du er jo inde på noget af det rigtige.

Det virkeligt store problem er dog dine tekster. De er simpelthen ikke gode nok. Se her på rimene i "Put your arms around me": heart/apart - be/me - pain/again - all/fall - alone/bone - mind/blind - sealed/healed - late/hate. Jeg ved ikke, om det er med vilje, at de ord, du rimer på, ikke er mere end to stavelser? I hvert fald begrænser det din tekstmæssige udfoldelse virkelig meget. Jeg mistænker det lidt for at være fordi dit engelske ikke er godt nok, men jeg ved det ikke. Som jeg før har skrevet, så skulle du måske prøve at overveje at lave noget på dansk, da det måske kunne give dig mere råderum til at gøre din musik lidt mere avanceret og spændende.

[ 03 Marts 2003: Besked ændret af: Melicamp ]

Relativistisk båthorn

@min broder i ånden [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Øv hvor er jeg bare tøse-sur over det indlæg... :P
Nej, lad mig prøve at gi' mine bevæggrunde til hvorfor det lyder som det gør;

Jeg elsker selv naiv musik, så derfor er det også det jeg selv laver mest af (for at gi' et meget kort svar)

Jeg skriver også lidt på dansk, men det er nu ikke så meget anderledes end mine engelske tekster, så jeg tror du ville sige det samme om min danske sange.
Dansk er mit modersmål og engelsk et tillært, så det betyder selvfølgelig noget, men generelt er mine få danske tekster også meget simple (både i ordvalg og konstruktion).
Jeg har, men det lyder nok som en dårlig undskyldning nu, aldrig været særlig interesseret i tekst-siden. Men altid været mest opsat på selve lyd-billedet.
Jeg elsker lange monotone/ensformige melodier, med minimal udvikling og _ingen_ overraskelser. Og kan faktisk bedst li' når de er instrumentale, eller der kun synges meget lidt (der er selvfølgelig undtagelser, men som hovedregel vil jeg helst ha' meget musik og kun lidt sang)
Jeg elsker musik hvor 'gentagelser' eller repetitive patterns er det bærende, og er det jeg selv lytter mest til.

Danske Kliché's gamle "Masselinjen" feks...det er for sejt det nummer; "Folket og kun folket...er drivkraften...i skabelsen af verdens historie", er alt hvad de synger i et 10 minutter langt harmonisk himmelrum baseret på 3 akkorder [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] (rock-klassikens C, F og G såvidt jeg husker, men det må du ikke lige hænge mig op på)
Der sker ikke noget særligt i det nummer. Der er ingen rigtige breaks, broer eller klimakser...kun gentagelse efter gentagelse, med langsom og rolig minimal udvikling. For min skyld ku' det godt ha' været 30 minutter langt uden at det ville gøre noget. Jeg elsker det nummer.

Det kan godt være jeg lyder snobbet nu, men jeg er ikke til 'avanceret' 'intellektuel' musik, som feks Nikolaj Nørlund eller...jeg kan ikke huske hvad han hedder, men ham digteren som der blev sat musik til...blaa en hvor han snakker om at køre taxa i kbh. Han gik altid med hat og var meget kendt for sine digte.
Men det bli'r for påtaget synes jeg. For meget ord-gejl og for meget blær til min smag. Harmonier er mere vigtige synes jeg og ikke så meget om rimene er 'intelligente' eller platte pop-klichéer (selvom jeg heller ikke bryder mig om popmusik). Jeg kan godt li' når det er naivt og simpelt. Eller ligefrem kitschet måske.
Kraftwerk har også lavet nogle ting jeg synes er interessante. "Europe endless" feks, som er 9½ minuts begrænset udvikling uden meget mening.

Det irriterer mig altid når musik bli'r så 'varieret', eller 'afvekslende'/'udviklende' at der ikke er plads til at jeg som lytter kan 'forsvinde' i lyden. Backspin's er blaa (det nævner jeg mere for eksemplets skyld, da det jo ikke har så meget med selve melodierne at gøre) det værste jeg ved en dj kan lave, og jeg har flere gange stået til en fest og sejlet lige så skønt afsted...for pludselig at blive revet ud af helheden og få et kæmpe chok fordi dj'en pludselig lavede et voldsomt backspin. Seriøst; det er ligesom at blive vækket med en hammer i hovedet og jeg kan ikke klare når de gør det. Nu er backspin selvfølgelig en anden snak og kan ikke direkte sammenlignes med hvordan en melodi er opbygget, men jeg nævner det fordi jeg synes det er nogle af de samme mekanismer der spiller ind i om et nummer er godt eller dårligt ud fra min smag.
Ultravox (med feks "Astradyne", "Mr.X" og "The voice" (og generelt hele "Rage in eden" albummet)), Joy-Division, Mazzy Star og Mercury Rev (feks "Very sleepy rivers", "Chasing a bee" eller deres absolut bedste; "Sweet oddysee of a cancer cell to the center of yer heart" på næsten 8 minutters grandios storhed. Faktisk hele "Yerself is steam" albummet er skønt og det bedste af dem jeg har med dem), for at nævne nogle enkelte, har også lavet nogle gode numre hvor det er lyden der er i centrum og vokalen i baggrunden. Numre hvor lyd fordybelsen er det vigtigste. De er langt bedre end noget jeg nogensinde vil ku' brygge sammen, men det er den slags jeg efterstræber i min egen indie/alternative.
Det er nok bare mig der er en snob, men jeg har et problem med musik når det er for 'skolet' eller man kan høre at musikerne har studeret flere år på konservatorier og lignende. Jeg synes det bedste musik oftest er det som er 'ved siden af' det hele.
Det skyldes nok min generelle 'ekspert' fobi, hehe.

Mine rim's endelser er mere eller mindre bevidste. Det er så blevet min teknik med tiden, da det gi'r de resultater jeg helst vil ha', så med tiden er det blevet min stil kan man sige, så jeg tænker ikke så meget bevidst over det længere, nu gør jeg det bare sådan.
Jeg har også skrevet melodier, hvor teksterne er helt anderledes opbygget, men de ender altid med at irritere mig selv. Jeg holder selv mest af dem hvor det bare cykler derudaf og man kan lukke sine øjne og det bare bli'r ved og ved og ved.
Du bli'r nok aldrig en fan af min musik, når jeg fortæller dig at de numre her, er noget af det mest varierende af det jeg laver [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
De fleste af mine numre er normalt en 6-10 minutter lange og som regel kun med 1 akkord, hvor det så er selve lydens harmonier der ændres. Feks "The trip" (en af mine all-time favoritter af dem jeg selv har lavet) som er knap 10 minutter, hvor det eneste jeg laver er at ændre filter indstilling 1 gang, hehe (og så lige et fill break midt i, hvor jeg bare drejer en enkelt knap på sequenceren, men det er også alt). Den synes jeg, si'r jeg helt Uforskammet, er så Uendelig fantastisk selvom den er Uendelig simpel. Den består ovenikøbet kun af 2 instrumenter; sh-101'eren til synth-pattern delen og så bass-trommen. Så det er simplicity-general der vil noget, men det er ganske enkelt min smag.

Jeg foretrækker engelsk når jeg endelig skriver tekster, da dansk er for smalt et sprog til den musik jeg laver. Der er ikke nok lyttere i DK til min stil, så det ville være selvmål hvis jeg kun satsede på det, medmindre jeg kun selv ville ha' glæde af melodierne selvfølgelig. USA og resten af verden fatter jo ikke et ord dansk, så for at ramme dem også vælger jeg engelsk. Jeg har lavet 1 album på dansk (plus nogle enkelt sange) og engang sendt til Michael Ritto på EMI...han ville ikke ha' det.
Her er de danske tekster fra det album, så kan du selv se de ikke er meget bedre, hehe:

---de blå mennesker---(en sang om havnearbejdere):
vi går en lang vej, (ved) havnens beton kaj
hensvundne tider, (vi) minderne vrider
skibene sejler, (de) tidlige fejler
(en) pris skal betales, (de) svage befales
afstanden øges, (fler) tilskud der søges
skæbner forladte, (med) tiden forhadte
slut nu, det er slut nu
sket nu, det er sket nu
dødt nu, her er dødt nu
væk nu, det er væk nu
fortidens storhed, (de) blå men'skers stolthed
væk nu, de er væk nu
fortsat på vej, (ved) havnens beton kaj
jeg ser på dig, (som) du smiler til mig

---en skæbnesvanger dag---(en sang om et flystyrt):
han var far, ferien den var slut for ham, og familien skulle hjem
hun var rar, mor til tre med samme far, og til frankrig sku' de hen
flyet som var stort, med planlagt start
løftedes til vejr's, og tog så fart
glade sindelag, (u)berørte af
(en) skæbnesvanger dag
han var far, ferien den var slut for ham, og familien skulle hjem
hun var rar, mor til tre med samme far, og til frankrig sku' de hen
flyet fandt sin død, i neptuns salt
stemmer højt til vejr's, de er nu kvalt
glade sindelag, berøvet af
(en) skæbnesvanger dag

---vores jul---(en julesang):
juleaftensdag, klokken er allerede 3
der er så meget der skal nå's, husk moster helle's julegås
(nej, det er en and)
træet det er pyntet, gaverne så fint er smykket
maden spises på sekunder, mandelgaven klaus han fupper
(sig til. det gør han hvert år)
men nu skal vi synge, julesangene så kønne
rundt om træet alle suser, maden gør vi alle pruster
åbnes skal så gaven, bent si'r tak men han er gnaven
om 3 dage han dem bytter, "gummistøvler til vandpytter?"
(de var for små)
så er julen ovre, traditionen tro vi lover
at til næste år så starter vi, no'et før med vores juleri
(ja, ja. lad os nu se)

---tag med---(en flipper sang):
kom, kom og tag med mig
kom, vi skal samme vej, dig og mig
kom, kom og tag med mig
kom, vi skal samme vej, dig og mig
friheden den har jeg gemt kun til dig
lykken den får du hvis du ta'r med mig

---sommer i haven---(en kærligheds sang om at ligge i en have og se sin elskede smøre sig en franskbrøds mad [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Simpelt og naivt og uden dybere mening, men samtidig dejligt afslappende og skønt synes jeg):
jeg ligger fladt ser en sky så hvid
græs, der er grønt, sejler så fint langs, små røde snegle, som
jeg ser, under sky'n så stor og hvid
him(me)len er varm, og snor, sig omkring til alle hjørner
sol, brænder fra en kniv, du holdt fast og, smører dig en mad
imens, sidder du her, ved min side
som, mer i ha, ven med
sol, og en varme
som, er i ha, ven med
dit, smil på læben
ser på en sky, så hvid
græs, der er grønt, sejler så fint langs, dine negle, som
jeg ser, under sky'n så stor og hvid
him(me)len er varm, og når, omkring os fra alle hjørner
sol, brænder vild og varm, mens du spiser, og siger du er glad
smuk, er du, ved min side
som, mer i ha, ven med
sol, og en varme
som, er i ha, ven med
dit, smil på læben
som, mer i ha, ven med
dit, smil på læben

---bymennesker på skovtur---(lidt samme tema som sweety pie; at vi har alt for travlt hele tiden med alt det vi skal nå, men her bare illustreret som en tur i trafikken):
ba-bu ba-bu, vi er på vej nu
kom så frema', vi har fart på, blink med lyset, tud med hornet,
ka' du se at flytte spanden, eller's går vi fra forstanden
drej på rattet, ryk i gearet, ikke bremse, ikke standse
ka' du træde på pedalen, eller's bli'r du overhalen
ind i krydset, blæs på lyset, skræm cyklisten, og campisten
kom nu ik' så meget slinger, eller's gi'r vi langefinger
hyp nu dytten, glem det forbud, fartbegrænsning, følg den aldrig
sæt nu mer spind på (kadangen), eller's bli'r vi gal' i skralden
det går stærkt, voldsomt stærkt, det går stærkt, det ska' gå stærkt,
det, kan, gå, for, stærkt
endelig kom i, ud af byen
helt der'ud på landet, hvor'a tempo'ed er et ande'd
her ka' farten, dæmpes no'ed
nej prøv a' glo, der står gudhjælpmig en ko
ude på marken, kører'n bonde
i sin store traktor, sikkert hvede han fragter
bilen stilles, frem med kurven
nu skal maden rydes, mens naturen nydes
det ka' være ganske rart det ka' så
det ka' være ganske rart det ka' så
solen bager, blad'ne hvisler
i går tur i skov'n, med fuglesang fra ov'n
se et dådyr, tag et foto
sikke et syn, det får man ikke i by'n
tiden flyver, i ska' hjema'
hjem til bytrafikken, og al hysterikken
byen nærmes, blodet dunker
det er lissom en gyser, horisonten lyser
blodet dunker voldsomt i din krop
bytrafikken holder aldrig op
kom så frema', vi har fart på, blink med lyset, tud med hornet,
ka' du se at flytte spanden, eller's går vi fra forstanden
drej på rattet, ryk i gearet, ikke bremse, ikke standse
kom nu ik' så meget slinger, eller's gi'r vi langefinger
det går stærkt, voldsomt stærkt, det går stærkt, det ska' gå stærkt,
det, kan, gå, for, stærkt

---en drøm (MarieLouise)---(inspireret af nogle drømme og oplevelser jeg engang havde som gjorde stort indtryk på mig. MarieLouise er den lille pige sangen handler om):
jeg gik forbi, ved en gammel mand
han sad i en dør, på en trappesten
hans hår var kort, slidt af tidens tand
han kiggede op, holdt en mistelteen
det, virked' sært, det var, tem'li' sært
og dog, virkli' nært, det var, mærk'li' nært
han tog et tag, i min ene hånd
greb fat i sin dør, bad mig kigge ind
der var et barn, hun var lagt i bånd
og fra hendes mund, kom en rolig vind
det, var en drøm, blot en drøm, underlig drøm
det, var en drøm, blot en drøm, underlig drøm
var, det en drøm?, blot en drøm, underlig drøm
det, var en drøm, ikke en drøm, underlig drøm
du sad så træt, der hvor pigen lå
mens du stille sang, hymner smukt i mol
ved siden af, sad en ven og så
en karate film, no'et arabisk vold
vi fulgtes ud, pigen roligt sov
det var dette sted, det var her hun stod
hun kom i tvivl, eng blev mørk tyk skov
løb der mellem dem, nu en frådig flod
hun stod og så, på os begge to
en anelse flov, lettet ku' man se
så hørtes slag, klokken den var to
jeg vågnede op, hørte pigen le
var, det en drøm?, blot en drøm, underlig drøm
det, var en drøm, ikke en drøm, underlig drøm

---en oktober kold aften---(en kærlighedssang):
(en) sen, oktober kold aften
et strejf, med et han det ved, hun sagde...
ganske stille, og synker, roligt ned
øjne med blændende gnister
en mund, farvet som blæk
fingre kølige på kinden
en tåre, kysses væk
tidligt, svimlende lysskær
alene, i hans favn, hun sagde...
smiler, og glemmer, sit navn

-------------------
Musikken til alle de ovenstående tekster er ikke særligt go' synes jeg selv, så det undrer mig ikke idag (dengang syntes jeg jo det var fedt) at EMI-Medley ikke ville ha' dem. Jeg har også skrevet nogle flere danske sange, men det virker ikke rigtigt for mig når ikke det er på engelsk. Det holder bare ikke på dansk (jeg kan godt li' det danske sprog som jeg synes er et dejligt sprog, så det er ikke det, men min musikstil passer bare ikke særlig godt til sproget hvis jeg også gerne vil ha' nogle lyttere samtidig)
Kliché er en af de få undtagelser hvor dansk lyder godt til punk/newwave musik. Og tidlig shubidua, voxpop og gasolin er også ganske fedt på dansk. Men sproget er altså for smalt til smal musik (og det jeg laver er meget smalt og ikke særlig hit-orienteret, efter min mening)
Det kan man så synes er sørgeligt eller ej, men faktum er jo at det stort set kun er lars lilholt og ham der med den hæse stemme som lagde sommerhus til EyeQ's første indspildning (jeg kan ikke huske hans navn, men en masse kvinder synes han er ret sexet (min mor og en af mine mostre blaa)).
Ellers skal man gøre ligesom Sugarcubes og trykke den af på islandsk, hehe. Jeg har både islandske og engelske plader med dem og det er ret fedt at høre "Birthday" på islandsk, men helt ærligt så ville de aldrig være blevet store hvis de ikke havde oversat deres melodier til engelsk, så sådan er det jo.
Engelsk er verdenens sprog og vi kan ligeså godt indordne os før som siden (ellers risikerer vi bare at det bli'r fransk eller tysk de presser ned over os og det ville jeg ikke ku' holde ud at sku' høre på i daglig tale)

Fik jeg svaret og forklaret nogenlunde på alle dine spørgsmål og bemærkninger? Ellers så sig til, for jeg elsker at snakke om musik (ikke kun mit eget, men det er selvfølgelig det jeg ved mest om, eehe)

Hvad laver du selv for noget? Har du noget online jeg kan høre, eller kan du sende mig noget evt? Jeg er selvfølgelig nysgerrig efter at høre hvad der tænder dig som kvalitet ovenpå din (tak for det iøvrigt) kritik/anmeldelse af mit.

Jeg kender ingen af de 2 synth's du og dex nævner (men kender godt Kurzweil navnet), men er selv en ivrig Moog bruger. Moog synth's er for mig cremen af cremen. Intet lyder så godt som en Moog og intet vil nogensinde få mig til at sige anderledes, hehe. Jeg har haft 3 moog's men har idag 'kun' 2 (en minimoog og en opus3)
Den 3. var en polymoog (se og hør en i video'en til Gary Numan's "Cars", et fedt nummer også, hvor de har linet 3 polymoogs op på linie, hehe. Og hvor blaa Ultravox'es Billy Currie gi'r en hånd med. Han er verdens Ubestridte bedste synth-spiller nogensinde. Hans solo'er er...ja der er ikke ord der er store nok til at beskrive hans solo'er. De er fantastiske (Ultravox albummet "Vienna" indeholder en hel del af hans superbe finger-arbejde). Desværre blev han lidt forsmået da Uvox gled fra hinanden fordi Warren Cann ville spille guitar istedet for trommer (hans tromme stil er iøvrigt min største inspiration og har i de fleste melodier han er på, et meget karakteristisk forløb med bass-tromme anslag på næsten hver takt og en sjov rotation af lille-trommen med dobbeltslag (det kan jeg ikke lige forklare, men jeg nyder at høre det og han gør det mest på "Rage in eden" og "Quartet" albummet)) og blev vist lidt bitter, men det er en anden historie)

Mit udstyr kan forresten ses her.

Medlem

Geografisk sted: danmark
hvad er der nu galt med "pro-tools" ?? ikke at jeg har det, men øøøh.. det kunne være fedt.. hygge og karma til alle der laver deres eget lort.. stil!! men husk lige at gå ind i "properties" på jeres mp3-filer og navngiv dem, så der ikke står "untitled" når man hiver dem over i winamp.. peace...

Insane psychedelia user!

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af JEL:
jeg kan ikke huske hvad han hedder, men ham digteren som der blev sat musik til...blaa en hvor han snakker om at køre taxa i kbh. Han gik altid med hat og var meget kendt for sine digte.
<HR></BLOCKQUOTE>

Mon ikke du tænker på Dan Túrel ?

Relativistisk båthorn

Jo præcis; Det var lige ham jeg tænkte på (mig og så folks navne... [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] )

Protools kender jeg ikke, så det har jeg ingen mening om, men det er websiden der fjerner alle mp3 tag's. Jeg taster altid info ind, men den er altid væk igen når man downloader, så det kan jeg ikke gøre så meget ved desværre.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]