Helt sikkert at de eksisterer.
Min teori er, at disse energier findes som fuldstændig neutrale visse steder. Men nogle steder bliver energierne koncentrerede, og der vil både være negative og positive i disse koncentrationer - på den måde kan der opstå ting, som f.eks. det univers vi lever i. På den måde mener jeg også at man kan forklare parallele-universer: Andre koncentrationer udenom universet. Se det som en kæmpe plade med forskellige brikker som repræsenterer energierne - og verden udenfor disse brikker er neutrale energier, hvor intet eksisterer. Sådan tror jeg at verden udenfor universet ser ud. Men hvor disse neutrale energier kommer fra er stadig en gåde for mig. Jeg mener dog ikke at man kan forklare det med en evig gud (skaberen af disse neutrale energier), for han må selv være blevet skabt - men jeg vil derimod sidestille de neutrale energier med gud selv.
Men disse energier kan hele tiden koncentreres, og endnu flere ting kan opstå: Planeter, stjerner/sole, levende organismer, osv.
Igen mener jeg, at levende organismer er et produkt af "gnister" og sprængninger der er opstået mellem to energiformer - f.eks. at jorden er opstået af bigbang (energier der mødtes), og fra den gang blev det ved med at udvikle sig, således at organismer er blevet dannede.
Disse organismer er igen koncentrationer af energier - her handler det om det fysiske og det psykiske... alt fra følelser til hår.
Jeg mener at biologien beskriver det ret fint med evolutionsteorien - men i biologien ser man ikke rigtigt på hvordan evolutionen rykker frem, andet end mutationer og lignende, men der må jo findes en grund til at disse mutationer opstår. Altså: Jeg synes ikke man ser på den proces der opstår mellem f.eks. radioaktivitet og gener - den proces mener jeg skyldes energier. Det samme med kemien: Der sker en proces når man blander to stoffer sammen. Men i dagens kemi ser man på hvorfor det sker, men ikke hvad det rent faktisk er der foregår i disse processer, andet end at atomerne kan reagere med hinanden - der mener jeg igen at det er energier der forårsager det.
Og hvis man tager et par skridt tilbage og ser på det hele som en helhed, så mener jeg at alle energierne hænger sammen på én eller anden måde, præcis som en kæmpe kompleks molekyle gør, eller et kæmpe fiskenet. Derfor giver det også mening for mig, at du har oplevet det med din kæreste. Man kan sige, at kærlighed (og følelser generelt) er forårsaget af mødet mellem disse jeres to energigrupper: Gnisten kan både være positiv og hænge sammen (kærlighed, etc), eller frastøde hinanden (had, etc.).
Jeg er meget langt ude nu, men jeg har faktisk tænkt meget på det jeg har skrevet, som jeg har fra alle mine trips. Mine tanker om at alt består af energier, som jeg har skrevet foroven, har sgu hjulpet mig med at acceptere at jeg er droppet ud af Islam og at en evig og altskabende gud ikke eksisterer. Takket være psykedelika, og allerhøjeste grad også biologien

Ved ikke om det giver mening? Er lidt halvtræt. Men skal nok rette lidt og omformulere i morgen, hvis det er nonsens.