Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 08:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Energier
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Nu bliver der snakket så meget om disse energier, både positive som negative..

Folk oplever dem på deres trip i forskellige farver og ofte bliver de brugt i forbindelse med følelser..

Mit spørgsmål er så om disse energier eksistere i virkeligheden?

Min teori er at de gør..
Ca. halvanden måned efter jeg statede mit forhold med min kæreste, kunne vi føle hinanden selvom vi var langt fra hinanden, og særligt når jeg var påvirket på stoffer.

Vi har nu været sammen i 7 måneder og snakker meget om disse energier da det påvirker vores hverdag meget..

Har også fundet ud af at jeg kan en slags telepati ikke kun med hende men også med andre.. dvs. mærke deres følelser mm.

Er det bare mig der er speciel? Og har det noget at gøre med energier?

¤CosmicMind¤ 8) [/b]

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Helt sikkert at de eksisterer.

Min teori er, at disse energier findes som fuldstændig neutrale visse steder. Men nogle steder bliver energierne koncentrerede, og der vil både være negative og positive i disse koncentrationer - på den måde kan der opstå ting, som f.eks. det univers vi lever i. På den måde mener jeg også at man kan forklare parallele-universer: Andre koncentrationer udenom universet. Se det som en kæmpe plade med forskellige brikker som repræsenterer energierne - og verden udenfor disse brikker er neutrale energier, hvor intet eksisterer. Sådan tror jeg at verden udenfor universet ser ud. Men hvor disse neutrale energier kommer fra er stadig en gåde for mig. Jeg mener dog ikke at man kan forklare det med en evig gud (skaberen af disse neutrale energier), for han må selv være blevet skabt - men jeg vil derimod sidestille de neutrale energier med gud selv.

Men disse energier kan hele tiden koncentreres, og endnu flere ting kan opstå: Planeter, stjerner/sole, levende organismer, osv.

Igen mener jeg, at levende organismer er et produkt af "gnister" og sprængninger der er opstået mellem to energiformer - f.eks. at jorden er opstået af bigbang (energier der mødtes), og fra den gang blev det ved med at udvikle sig, således at organismer er blevet dannede.

Disse organismer er igen koncentrationer af energier - her handler det om det fysiske og det psykiske... alt fra følelser til hår.

Jeg mener at biologien beskriver det ret fint med evolutionsteorien - men i biologien ser man ikke rigtigt på hvordan evolutionen rykker frem, andet end mutationer og lignende, men der må jo findes en grund til at disse mutationer opstår. Altså: Jeg synes ikke man ser på den proces der opstår mellem f.eks. radioaktivitet og gener - den proces mener jeg skyldes energier. Det samme med kemien: Der sker en proces når man blander to stoffer sammen. Men i dagens kemi ser man på hvorfor det sker, men ikke hvad det rent faktisk er der foregår i disse processer, andet end at atomerne kan reagere med hinanden - der mener jeg igen at det er energier der forårsager det.

Og hvis man tager et par skridt tilbage og ser på det hele som en helhed, så mener jeg at alle energierne hænger sammen på én eller anden måde, præcis som en kæmpe kompleks molekyle gør, eller et kæmpe fiskenet. Derfor giver det også mening for mig, at du har oplevet det med din kæreste. Man kan sige, at kærlighed (og følelser generelt) er forårsaget af mødet mellem disse jeres to energigrupper: Gnisten kan både være positiv og hænge sammen (kærlighed, etc), eller frastøde hinanden (had, etc.).

Jeg er meget langt ude nu, men jeg har faktisk tænkt meget på det jeg har skrevet, som jeg har fra alle mine trips. Mine tanker om at alt består af energier, som jeg har skrevet foroven, har sgu hjulpet mig med at acceptere at jeg er droppet ud af Islam og at en evig og altskabende gud ikke eksisterer. Takket være psykedelika, og allerhøjeste grad også biologien :)

Ved ikke om det giver mening? Er lidt halvtræt. Men skal nok rette lidt og omformulere i morgen, hvis det er nonsens.

Titel:
Insane psychedelia user!

ARG, PSEUDOVIDENSKAB :evil:

Come on Ali, mange af de ting er noget du har tænkt, og hænger ikke sammen med virkeligheden. No offence, men trips fortæller altså ikke altid sandheden. Hvor meget de end kan bruges som et værktøj til at forstå sig selv, så kan de altså ikke fortælle videnskabens love (ellers vil jeg da håbe at jeg finder frem til den "unification"-teori, som fysikere har brugt over hundred år på at finde).

Fandt big bang sted ved at energier mødtes?

Kan biologer ikke forklare, hvad der gør at radioaktivitet forårsager mutationer? Skal der være en grund til at mutationer opstår?

Ved man ikke hvad, der sker når atomer binder sig sammen?

Hvem skød Oluf Palme?

Ali, du er altså på dybt vand :) Man har forklaringer på de ting jeg gentager (undtagen det sidste, men tænk lige over det, når du indtager 15 dråber LSD :P )

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Hehe, selvfølgelig er der en forklaring på det. Og selvfølgelig er der en forklaring på hvad der sker når to atomer mødes.

Det jeg hentød til var (og jeg forklarer generelt dårligt idag, bær over med mig), at der ligger en kraft udover det som videnskaben kan forklare. Kraften bag processen der opstår når f.eks. atomer eller molekyler mødes, når radioaktivitet forårsager mutationer, osv.

Du kan forklare hvorfor to atomer passer sammen og hvordan de passer sammen - men jeg mener ikke at det KUN er det der kan forklares, der ligger noget mere bag. Men det er jo som sagt kun noget jeg har gået og tænkt lidt over :P

Giver det mening?

Titel:
Insane psychedelia user!

Hvis du mener, at vi kan godt give en præcis videnskablig beskrivelse af ting, men vi kan ikke forklare hvad der ligger bag, så er jeg med. Jeg vælger så at tro på, at det er tilfældigheder, mens andre vælger at tro at højere magter, eller energier ligger bag.

Var det det du mente?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Nelson Muntz skrev:
Hvis du mener, at vi kan godt give en præcis videnskablig beskrivelse af ting, men vi kan ikke forklare hvad der ligger bag, så er jeg med. Jeg vælger så at tro på, at det er tilfældigheder, mens andre vælger at tro at højere magter, eller energier ligger bag.

Var det det du mente?

Yes.

Hmm, jeg burde måske gå i seng og diskutere videre i morgen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Ja, tror ikke der kommer noget fornuftigt ud af at blande naturvidenskab ind i dette her. Men jeg har nu selv følt en meget stærk forbindelse mellem mig selv og andre mennesker, særligt min kæreste, men også venner osv. Det viser sig ligesom CosmicMind beskriver, noget nær hvad jeg vil kalde telepati. Men igen, det kan være tilfældigheder.
Ali det du beskriver som ligger "bag" alle de ting vi kan beskrive med videnskaben, det er metafysik, og når man blander det med videnskab får man pseudovidenskab som Jensus påpeger.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Respekt for hver sine visoner om hvordan det hele hænger sammen..

Det Ali siger med at energierne er som et fiske net syntes jeg lyder meget rigtigt, og passer også på nogle oplevelser jeg har haft hvor jeg har kunne påvirke folk med mit humør selv på lange afstande..

En dag hvor jeg havde været på ecsatsy snakkede jeg med min kæreste i telefonen. Vi var langt fra hinanden, men stadig påvirkede jeg hende med mit humør. Jeg kunne være helt stille i røret og via mine energier få hende til at blive glad, liderlig og hun sagde at jeg kildede hende på en eller anden måde via mine positive signaler.

Hun kan også mærke hvis jeg ryger mig skæv. Det er så mere en negativ følelse hos hende da man tit bliver træt og sløv når man puffer.. Derfor har hun bedt mig om at holde en pause og jeg kan jo snyde da hun ved det :roll:

Har lavet adskellige forsøg for at se om det bare var bullshit, så som at sige jeg var skæv mens jeg ikke var det eller bede hende skrive når hun kunne mærke det og utroligt nok har hun altid ret..

problemet er at energierne kan svinge fuldstændigt ligesom et trip på Xtc.. Humøret kommer i bølger..

Lidt skræmmende er det så at vores "energier" så er blevet en del af vores hverdag efter vinter rigtigt trådte i kraft her i februar og desværre har det vidst sig at være flere negative end positive og det kan skræmme nogle mennesker da de højest sandsyneligt kan mærke dem.. Men så er det godt vi har hinanden og at sommeren snart er på vej 8)

Hader vinter.. Vi er begge meget følelse ladet person mig og hende..

Og lige til Ali al respekt til dine rapporter :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Der er energier overalt hvor man går.

Uden energi ville der ikke være fysisk stof og uden levende væsener så ville der ikke være energier, dvs. alt er ibund og grund ganske levende, selv om vi med hvores begrænsede bevidsthed har så svært ved at opfatte det.

Hele universet er som ét stort væsen, vi er bare små bitte dele af dette univers, så vi ser og opfatter kun en meget begrænset del af universet, men vi kan blive ét med universet og derved blive istand til at opleve og bevidst se disse energier og åndelige væsener, det er ikke noget jeg har fundet på, det er noget jeg gudskelov ved med 100% sikkerhed, det kan KUN betvivles af folk som ikke husker at de har oplevet det, men det er derfra vi alle kommer, vi er alle født af universets enorme energier og liv.

Mvh. Astral

Lys og Kærlighed

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Somewhere far away... yes, that will do..
Selvfølgelig er der energier vi ikke kan måle med alverdens instrumenter, og telepati mellem mennesker synes jeg er jævnt forekommende. Jeg tror der er mange der ligesom jeg selv, har prøvet at sidde med en sang i hovedet, og så er der en der synger videre fra den strofe man er nået til.
Denne Energi der flyder rundt overalt, er dog hverken Positiv eller Negativ, da Energien, efter min overbevisning er et udslag af Gaia, og Naturen er hverken 'God' eller 'Ond'. Den Er. Hvad den så bliver brugt til er en anden sag, og kommer an på Personen der benytter, eller udnytter denne Energi.
Kun at tro på de 'ægte' videnskaber er for mig at se endnu et udtryk for den antropocentrisme vi mennesker holder at indhylde os i, men Mennesket er ikke Det Ypperste Væsen, hvor meget vi end kunne tænke os dette. Se fx på kakerlakken. Designet af den er så fuldendt at den praktisk taget ikke er ændret gennem en kvart milliard år!
Den Menneskelige Organisme er et usselt design, og vi prøver ihærdigt at vise Gaia at vi er uforlignelige, ved at ændre, skabe, ødelægge og genskabe Naturen, men i sidste ende er vi 'Underdogs', når det kommer til Moder Natur...
Håber ikke jeg lyder menneskefjendsk :D

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Citat:
det er noget jeg gudskelov ved med 100% sikkerhed

Hvordan ved du det med 100% sikkerhed?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Calem skrev:
Den Menneskelige Organisme er et usselt design, og vi prøver ihærdigt at vise Gaia at vi er uforlignelige, ved at ændre, skabe, ødelægge og genskabe Naturen, men i sidste ende er vi 'Underdogs', når det kommer til Moder Natur...

Vi er jo selv en uadskillelig del af gaia! At sige at vi er underdogs i forhold til gaia er som at sige at mine arme er underdogs i forhold til min krop. Det giver ingen mening, vi er en uadskillelig del af helheden, og alt har værdi. Hvis du gerne vil se ned på mennesket er det nok ikke gaia-teorien du skal gå ud fra :P

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Somewhere far away... yes, that will do..
Drupe>>> Jeg er skam ikke ude på at se ned på menneskeheden som helhed, selvom det godt kan virke sådan fra tid til anden. Det jeg mener er at vi rent magtmæssigt er 'Underdogs' i forhold til Gaia, på trods af at vi kæmper for at opretholde en illusion om det modsatte, og min pointe er netop at vi bliver nødt til at se os selv, og opføre os, som en integreret del af Naturen, og ikke som en flok hoveder der kan kontollere den, for det er hvad vi har forsøgt lige siden de første civilisationer opstod, og det er kun blevet værre efter den industrielle revolution, hvor det pludseligt blev muliggjordt at manipulere endnu mere, og endnu nemmere med Naturen der omgiver os. Det mener jeg har givet os, som race, en form for storhedsvanvid. Ikke at vi betragter os selv som værende 'Masters of the Universe', for det ved vi inderst inde vi ikke er, så derfor vælger vi langt hen ad vejen bare at undlade at tage det med i vores kalkulationer... Det er nemlig så dejligt nemt at tage 'villavej's-hatten på, og ikke bekymre sig om det der ikke direkte har en indflydelse på vores hverdagsliv... Men dine arme er altså 'Underdogs' i forhold til dig, for de er ikke så skide effektive uden resten af dif :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]