Aliaarhus det er en sand fornøjelse at udveklse idéer med dig, du komplementere meget godt ikraft af din indsigt, du er et glimrende eksempel på at man kan opnå enorm viden og erkendelse ved fornuftig brug af psychedeliske oplevelser.
Nogen af de tanker jeg selv har for tiden, er hvordan vi kan gøre verden til et bedre sted, jeg er kommet frem med forskellige løsninger ikraft af mine studier og her er nogen af det som jeg tror på kunne være gode muligheder for netop at gøre verden til et mere rart og godt sted for os alle.
Du har ret, vi er egoistiske som menneskehed og deri ligger hvores store opgave og udfrodring, at gøre op med denne egoisme på den rette måde.
Egoismen som du siger kan ikke undværes i den forbindelse at den har individualiseret menneskene, vi er meget individuelle og forskellige, men vi kommer fra et ophav hvor vi engang i en ur-fjern tilstand, var ét på et højere niveau. Det har været ligesom en langsom nedstigning ned på jorden, nu skal vi på vej op igen så derfor skal vi igen finde sammen.
Hvordan gør vi bedst det...
Ved at udvide hvores følelse af samhørighed, til ikke blot hvores nærmeste, men hele jorden som helhed, altså vi udvider hvores egoisme.
Vi skal lære ikke at sammenligner os så meget med andre, men mere med os selv, vi skal lære at overvinde os selv, for deri ligger den største styrke.
Du kan altid blive bedre, der vil altid være noget som du er bedre til iforhold til andre, men der vil også altid være nogen som er bedre end dig, derfor er det formålsløst at sammenligne sig med andre end sig selv.
Den store modstander ligger i en selv, i dovenskaben, den store styrke ligger i at overvinde sine egne begrænsninger, i at lære at blive bedre til at hjælpe andre, så andre kan beundre en og forsøge at gøre en efter, på den måde kan man få andre til at arbejde sammen med en selv, på sammen at gøre verden bedre, tro mig der er mange som er villige til at kæmpe for det de har kært i verden, når først der er nogen som står op og organisere at nu skal vi gøre noget godt for verden.
Egoismen gør at vi overlever som sjæle, men hele jorden skal overleve, det gør den ved at vi udvider hvores egoisme til at omfatte hele verden, således at det som sker imod f.eks. en indianer i syd-amerika det berøre mig personligt, sådan at jeg bliver ked af de fattiges undertrykkelse, fordi jeg føler at vi som mennesker er én familie, vi er alle i samme båd, vi spiller bare forskelligt. Men vi er samme hold.
Hvorfor er det så nødvendigt?
Fordi hvores eget samfund og hvores egen familie er afhøngig af andre også har den opfattelse, hvis det var som i gamle dage, så kunne en krisg herre fra den anden landsby f.eks. drage i togt og så stjæle hvores hus og sætte os til at gøre rent i sit store slot sammen med en masse andre fra landsbyen, det ville vi idag føle som en krænkelse af hvores frihed, derfor så skal vi også kæmpe for andres frihed og mulighed for et godt liv, det gør vi netop fordi at så vil andre gøre det samme for os, på den måde bygger vi et samfund op som bygger op tillid og samarbejde frem for angst og konkurence.
Vi skal ikke være bange for om vi bliver til noget, for vi skal alle hjælpe hinanden så vi bliver til mere, netop ikraft af hinandens gensidige og venlige hjælpsomhed.
Man skal altid behandle andre som man selv ønsker, så hvis man ikke ønsker at folk skal skrive f.eks. grimme ord til en, f.eks. fjols, nørd, tumpe etc. så skal man selvfølgelig selv begynde at holde op med det, osv. Det gælder på mange planer af samfundet, hvis man selv ønsker en god arbejdsplads så skal man ikke svinge pisken over andre etc. For som sagt, det kunne ligeså godt være os selv som blev pisket.
Selv kæmper jeg stadig med at blive stadig mere tålmodig og mindre frustreret og irriteret over folk, jeg skal lære af andre og være tolerant og ikke tale så grimt, så jeg spiller absolut ikke selv perfekt, for det ved jeg at jeg ikke er, men ved at jeg ved det, så ved jeg også hvad jeg skal arbejde på at forbedre ved mig selv, at være mere blid, forstående og måske knapt som frembrusende som jeg sommetider er, vi har alle noget at komme med som kan være til gavn for menneskeheden, vi skal bare lære at vise forståelse for hinandens talenter og opgaver i verden på at forbedre forholdene for os alle, så vi kan leve i en verden uden så mange konflikter som vi har idag, det gør måske lidt langsomt vil nogen mene, men det vigtigste det er at vi forbedre os selv, så vil verden forbedre sig, for vi er verden, så vi skal bare være gode forbilleder for andre, så vil hvores gode gerninger inspirere andre til det samme.
Derfor hjælp hinanden og bliv selv hjulpet, det ser jeg som vejen frem.
Jeg føler mig også personligt op-rørt over nedfældningen af Amazon junglen, fordi at jeg føler hele jorden som mit hjem og alt det som bliver misbrugt i verden det er noget som gør mig ked af det, fordi jeg prøver at udvide min egoisme til ikke blot at berøre mig selv, men hele min omverden, jeg er et resultat af verden, verden lever i mig, jeg lever i verden, derfor ønsker jeg en tryg, rar og god verden for alle mennesker, for alle mennesker har det svært på forskellige måder og vi er egentlig ikke så forskellige fra hinanden, selv om vi gerne vil tro det.
Vi skal lære at samle os omkring de ting som betyder noget, de ting vi er enige om og så skal vi holde op med at skændes over de ting vi er uenige om, for som sagt, så har tingene hver deres rette plads, en ting som er rigtig ét sted, kan være forkert hvis det kommer et forkert sted hen.
Sådan har alting sin plads i naturens husholdning og derfor skal vi passe på ikke at forurene naturen.
Ja, jeg lyder nok som en natur-nostalgisk-romantiker og neo-hippie, for folk som mere tror på maskinernes dominans.
Men hvorfor skulle vi lade os dominere af noget dødt som er blevet gjort levende (robotter og maskiner)
Hvorfor skal vi lade os styre af mediernes manipulation og samfunds maskineriets idustrielle vanvid, forbruger zombier er vel ikke det vi ønsker at være?
Altså vi ønsker vel ikke at være levende-døde i en verden styret af maskiner?
Jeg tror på at de to film, The Matrix og Terminator samt bøgerne Fagre nye verden og 1984 måske lidt er en dystopisk forudannende advarsel om noget lignende vi kan komme ud for hvis vi ikke passer på og gennemskuer udviklingen på rette måde.
Engang troede man at maskinerne skulle redde verden. Men tværtimod er de ved at ødelægge miljøet og give meneskene stress og gør dem på mange områder mindre frie.
Men det være sagt. så har maskinen også gjort ting mullige som f.eks. at køre imellem store afstande på kort tid og flyve i luften i flyvemaskiner så vi kan rejse hurtigt rundt i verden, vi er blevet mere globale.
Men en mønt har to sider, tingene kan bruges og misbruges og vi skal lære at bruge maskiner rigtigt til at berige kulturen på og stoppe misbrug som skaber ublance og tager friheden fra menneskene.
Vi skal bruge maskinerne så de kan skabe noget positivt for alle mennesker, ikke kun for de rige.
Vi skal skabe bedre mere naturvenlig tekning som skåner naturen.
USA bruger massere af naturens olie og forurener, selv om de har tekning som ikke behøver olie.
Hvorfor?
Fordi mange af de rige i USA netop handler med olie og sidder på olie poste i bestyrelser samtidig med at de har forbindelser på regeringsplan.
Derfor stjæler de olie fra Amazon junglen, fra Alaska, fra mellemøsten osv.
Det er altså penge som motivere teknikken og det synes jeg ikke om.
Teknikken skal være menneskevenlig og være i alle menneskers interesse, ikke kun de rige eller dem som misbruger dem til egen vindings skyld.
Vi skal ikke kun tænke i hvores egen vindings tjeneste, men på hele verdens vinding, således at vi gør teknikken til hele verdens berigelse. For så beriger vi også os selv, for vi er verden, vi er en del af verden, verden tar del i os, vi høre sammen som en enhed, derfor er enhver adskillelse imellem folk, hvad enten det er i klasser, i penge henseende dårligt hvis det skiller folk i 1. rangs og 2. rangs mennesker, den slags føre til krig, fordi vi alle er ét folk, alle har vi noget at lære, forskellige ting, nogen er gode til noget, andre til andet, men ingen af os er perfekte, derfor kan vi alle hjælpe hinanden og derved når vi langt mere, når vi lære at samarbejde frem for at konkurere så meget, så vil vi opdage at vi ikke mister noget, men tværtimod vinder en hel masse som vi måske slet ikke var klar over var mulig, fordi vi forstærker hinandens positive arbejde ved at samarbejde sammen arbejde for verdens bedste og fremgang, ikke blot hvores personlige lykke, for når vi arbejder for hele verdens lykke, så bliver hele verdens lykke hvores til del.
Mvh. Astral
|