Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 15:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Støj Ninja skrev:
DR-D skrev:
Astral >> er det uvidenskabeligt at affeje det som ikke kan bevises

Det er ihvertfald snotdumt, så går man edermandme glip af meget, og man bliver ihvertfald næppe aldrig nogen videnskabsmand eller menneske med nævneværdig værdi! :P

den må du meget gerne lige uddybe lidt nærmere!

Jeg vil også meget gerne høre hvordan du kan sætte dig som dommer for hvornår et menneske har "nævneværdig værdi"?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Hvad jeg mener er, at kun mennesker der tør se ud over de allerede fastlagte rammer, har mulighed for at skabe deres egne værdier ud fra deres væsen!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

og hvad har det lige med menneskets værdi at gøre?

Et menneske som tror på mere end hvad kan bevises er altså mere værd?

For lidt ninja, for meget støj!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Indianerne gjorde det! :|

Hvad har dine meninger, med mine komentare at gøre? :?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Citat:
Hvad jeg mener er, at kun mennesker der tør se ud over de allerede fastlagte rammer, har mulighed for at skabe deres egne værdier ud fra deres væsen!

Citat:
og man bliver ihvertfald næppe aldrig nogen videnskabsmand eller menneske med nævneværdig værdi!

såvidt jeg kan se har du ikke fortået forskellen på:

et menneskes værdier og et menneskes værdi.

Jeg kan heller ikke se hvor mine meninger kommer ind i spillet ved at jeg spørger om en udredelse?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
helt ærligt støj.. Jeg forstår det sku heller ik helt.. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Citat:

Det er svært at undgå at se ud over "de allerede fastlagte rammer" for noget menneske med bare en smule rotation i bøtten. For videnskabsfolk er det er det vel nærmest et must. Så hvem er det, vi skal råbe op med denne sandhed?

Det var lidt OT, men i tråd med tråden. :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Problemet med naturvidenskaben er at den er ved at blive dogmatisk, ligesom kirken, den er blevet en magtfaktor og et redskab for den korporative erhvervs elite og tjener mammon/penge, som også bliver dyrket som var det en gud....

Der er gået profit i naturvidenskaben, det er nu ikke alitd et spørgsmål om oprigtig menneskekærlig sandhedssøgen som er hensigten, men profit, grådighed og penge...

Der er gået koruption i det, "sandheden står til højest bydende"
Problemet er at sandheden ikke kan organiseres, store multinationale korporationer er dem som betaler for de undersøgelser som videnskabsfolkene gør og ofte med et allerede besluttet målsætning for forsøgets udfald, det bliver altså forventningenr der spiller ind, hvis resultatet bliver et andet end f.eks. en rig pharmaceutvirksomhed ønsker, tjaa, så gider de måske ikke betale de samme forskere igen, sandheden er at mange videnskabsfolk er mere eller mindre afhængig af de midler som industrien stiller til rådighed for at lave deres forskning og arbejde, og hvad er hensigten med denne såkaldte forsking, penge, penge og penge

Men de penge ser de fattige ude i landområderne næppe ret meget til, de riger bliver rigere, de fattige forblir fattige...

Indtil vi vælger at se igennem illusionerne og kræve et nyt mere retfærdigt og menneskekærligt system

Uvidenhedens mørke kan virke så længe vi bliver indbildt og hjernevasket til at tro at vi bare er en slags bio-maskiner uden højere værdi og at der ikke findes ånder som rent faktisk er højere end os, vi skal hverken tro vi er mere eller mindre end det vi er, nemlig ånder som har et jordisk liv.

Men ånder findes også som ikke behøver at være levende mennesker, men som kan være alt fra natur væsener til højt åndelige gudommelige væsener med en ekstrem højt udviklet ånd

MVh.

Astral

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
@Astral: Jeg er helt enig med dig omkring naturvidenskaben.

Men jeg tror at du må lære, at penge og promovering er blevet drivkraften i vores samfund. Vi kan ikke rigtigt komme udenom det, og folk gider ikke bevæge en finger, hvis de ikke får penge eller reklame (som til sidst også ender i penge) for det.

Selvom grådigheden er stor, så behøver man altså ikke selv at være en del af den. Som jeg har sagt til dig før: Naturvidenskaben er en gave til folket, og at folk begynder at opføre sig grådigt og egoistisk, har intet med naturvidenskaben at gøre. Det er mennesketræk, og sådan har mennesket altid været.

Mennesket har misbrugt videnskab, religion, ressourcer, natur, dyr, ja... næsten alt - og jeg tvivler på at det nogensinde kommer til at ændre sig.

Se positivt på at egoismen eksisterer... for der er folk der lever modsat egoismen - men hvad ville de selv være, hvis egoismen ikke eksisterede? Absolut intet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
jeg tro først på noget, når jeg har oplever fry i virkligheden 8) tror ikke på det jeg oplever, når jeg er på psykedeliske stoffer, eller når jeg drømmer :P

Senest rettet af A.MUS 22 apr 2005 01:18, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ja det har godt nok ændret sig meget, vi er idag meget mere fikserede på penge...

Der var den gang hvor fæstebønderne og landarbejderne boede i harmoni med naturen, hvor penge ingen værdi havde og alle hjalp hinanden af bar næstekærlighed....

Tror i virkeligt at tingene har ændret sig så meget? Og her snakker jeg om Danmark og ikke en eller anden obskur stamme på en øde ø.

Jeg tror på at videnskaben i længden fører noget bedre med sig, selvom den noglegang i det korte løb rammer folk uhensigtsmæssigt.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Aliaarhus det er en sand fornøjelse at udveklse idéer med dig, du komplementere meget godt ikraft af din indsigt, du er et glimrende eksempel på at man kan opnå enorm viden og erkendelse ved fornuftig brug af psychedeliske oplevelser.

Nogen af de tanker jeg selv har for tiden, er hvordan vi kan gøre verden til et bedre sted, jeg er kommet frem med forskellige løsninger ikraft af mine studier og her er nogen af det som jeg tror på kunne være gode muligheder for netop at gøre verden til et mere rart og godt sted for os alle.

Du har ret, vi er egoistiske som menneskehed og deri ligger hvores store opgave og udfrodring, at gøre op med denne egoisme på den rette måde.

Egoismen som du siger kan ikke undværes i den forbindelse at den har individualiseret menneskene, vi er meget individuelle og forskellige, men vi kommer fra et ophav hvor vi engang i en ur-fjern tilstand, var ét på et højere niveau. Det har været ligesom en langsom nedstigning ned på jorden, nu skal vi på vej op igen så derfor skal vi igen finde sammen.

Hvordan gør vi bedst det...

Ved at udvide hvores følelse af samhørighed, til ikke blot hvores nærmeste, men hele jorden som helhed, altså vi udvider hvores egoisme.

Vi skal lære ikke at sammenligner os så meget med andre, men mere med os selv, vi skal lære at overvinde os selv, for deri ligger den største styrke.

Du kan altid blive bedre, der vil altid være noget som du er bedre til iforhold til andre, men der vil også altid være nogen som er bedre end dig, derfor er det formålsløst at sammenligne sig med andre end sig selv.

Den store modstander ligger i en selv, i dovenskaben, den store styrke ligger i at overvinde sine egne begrænsninger, i at lære at blive bedre til at hjælpe andre, så andre kan beundre en og forsøge at gøre en efter, på den måde kan man få andre til at arbejde sammen med en selv, på sammen at gøre verden bedre, tro mig der er mange som er villige til at kæmpe for det de har kært i verden, når først der er nogen som står op og organisere at nu skal vi gøre noget godt for verden.

Egoismen gør at vi overlever som sjæle, men hele jorden skal overleve, det gør den ved at vi udvider hvores egoisme til at omfatte hele verden, således at det som sker imod f.eks. en indianer i syd-amerika det berøre mig personligt, sådan at jeg bliver ked af de fattiges undertrykkelse, fordi jeg føler at vi som mennesker er én familie, vi er alle i samme båd, vi spiller bare forskelligt. Men vi er samme hold.

Hvorfor er det så nødvendigt?

Fordi hvores eget samfund og hvores egen familie er afhøngig af andre også har den opfattelse, hvis det var som i gamle dage, så kunne en krisg herre fra den anden landsby f.eks. drage i togt og så stjæle hvores hus og sætte os til at gøre rent i sit store slot sammen med en masse andre fra landsbyen, det ville vi idag føle som en krænkelse af hvores frihed, derfor så skal vi også kæmpe for andres frihed og mulighed for et godt liv, det gør vi netop fordi at så vil andre gøre det samme for os, på den måde bygger vi et samfund op som bygger op tillid og samarbejde frem for angst og konkurence.

Vi skal ikke være bange for om vi bliver til noget, for vi skal alle hjælpe hinanden så vi bliver til mere, netop ikraft af hinandens gensidige og venlige hjælpsomhed.

Man skal altid behandle andre som man selv ønsker, så hvis man ikke ønsker at folk skal skrive f.eks. grimme ord til en, f.eks. fjols, nørd, tumpe etc. så skal man selvfølgelig selv begynde at holde op med det, osv. Det gælder på mange planer af samfundet, hvis man selv ønsker en god arbejdsplads så skal man ikke svinge pisken over andre etc. For som sagt, det kunne ligeså godt være os selv som blev pisket.

Selv kæmper jeg stadig med at blive stadig mere tålmodig og mindre frustreret og irriteret over folk, jeg skal lære af andre og være tolerant og ikke tale så grimt, så jeg spiller absolut ikke selv perfekt, for det ved jeg at jeg ikke er, men ved at jeg ved det, så ved jeg også hvad jeg skal arbejde på at forbedre ved mig selv, at være mere blid, forstående og måske knapt som frembrusende som jeg sommetider er, vi har alle noget at komme med som kan være til gavn for menneskeheden, vi skal bare lære at vise forståelse for hinandens talenter og opgaver i verden på at forbedre forholdene for os alle, så vi kan leve i en verden uden så mange konflikter som vi har idag, det gør måske lidt langsomt vil nogen mene, men det vigtigste det er at vi forbedre os selv, så vil verden forbedre sig, for vi er verden, så vi skal bare være gode forbilleder for andre, så vil hvores gode gerninger inspirere andre til det samme.

Derfor hjælp hinanden og bliv selv hjulpet, det ser jeg som vejen frem.

Jeg føler mig også personligt op-rørt over nedfældningen af Amazon junglen, fordi at jeg føler hele jorden som mit hjem og alt det som bliver misbrugt i verden det er noget som gør mig ked af det, fordi jeg prøver at udvide min egoisme til ikke blot at berøre mig selv, men hele min omverden, jeg er et resultat af verden, verden lever i mig, jeg lever i verden, derfor ønsker jeg en tryg, rar og god verden for alle mennesker, for alle mennesker har det svært på forskellige måder og vi er egentlig ikke så forskellige fra hinanden, selv om vi gerne vil tro det.

Vi skal lære at samle os omkring de ting som betyder noget, de ting vi er enige om og så skal vi holde op med at skændes over de ting vi er uenige om, for som sagt, så har tingene hver deres rette plads, en ting som er rigtig ét sted, kan være forkert hvis det kommer et forkert sted hen.

Sådan har alting sin plads i naturens husholdning og derfor skal vi passe på ikke at forurene naturen.

Ja, jeg lyder nok som en natur-nostalgisk-romantiker og neo-hippie, for folk som mere tror på maskinernes dominans.

Men hvorfor skulle vi lade os dominere af noget dødt som er blevet gjort levende (robotter og maskiner)

Hvorfor skal vi lade os styre af mediernes manipulation og samfunds maskineriets idustrielle vanvid, forbruger zombier er vel ikke det vi ønsker at være?

Altså vi ønsker vel ikke at være levende-døde i en verden styret af maskiner?

Jeg tror på at de to film, The Matrix og Terminator samt bøgerne Fagre nye verden og 1984 måske lidt er en dystopisk forudannende advarsel om noget lignende vi kan komme ud for hvis vi ikke passer på og gennemskuer udviklingen på rette måde.

Engang troede man at maskinerne skulle redde verden.
Men tværtimod er de ved at ødelægge miljøet og give meneskene stress og gør dem på mange områder mindre frie.

Men det være sagt. så har maskinen også gjort ting mullige som f.eks. at køre imellem store afstande på kort tid og flyve i luften i flyvemaskiner så vi kan rejse hurtigt rundt i verden, vi er blevet mere globale.

Men en mønt har to sider, tingene kan bruges og misbruges og vi skal lære at bruge maskiner rigtigt til at berige kulturen på og stoppe misbrug som skaber ublance og tager friheden fra menneskene.

Vi skal bruge maskinerne så de kan skabe noget positivt for alle mennesker, ikke kun for de rige.

Vi skal skabe bedre mere naturvenlig tekning som skåner naturen.

USA bruger massere af naturens olie og forurener, selv om de har tekning som ikke behøver olie.

Hvorfor?

Fordi mange af de rige i USA netop handler med olie og sidder på olie poste i bestyrelser samtidig med at de har forbindelser på regeringsplan.

Derfor stjæler de olie fra Amazon junglen, fra Alaska, fra mellemøsten osv.

Det er altså penge som motivere teknikken og det synes jeg ikke om.

Teknikken skal være menneskevenlig og være i alle menneskers interesse, ikke kun de rige eller dem som misbruger dem til egen vindings skyld.

Vi skal ikke kun tænke i hvores egen vindings tjeneste, men på hele verdens vinding, således at vi gør teknikken til hele verdens berigelse.
For så beriger vi også os selv, for vi er verden, vi er en del af verden, verden tar del i os, vi høre sammen som en enhed, derfor er enhver adskillelse imellem folk, hvad enten det er i klasser, i penge henseende dårligt hvis det skiller folk i 1. rangs og 2. rangs mennesker, den slags føre til krig, fordi vi alle er ét folk, alle har vi noget at lære, forskellige ting, nogen er gode til noget, andre til andet, men ingen af os er perfekte, derfor kan vi alle hjælpe hinanden og derved når vi langt mere, når vi lære at samarbejde frem for at konkurere så meget, så vil vi opdage at vi ikke mister noget, men tværtimod vinder en hel masse som vi måske slet ikke var klar over var mulig, fordi vi forstærker hinandens positive arbejde ved at samarbejde sammen arbejde for verdens bedste og fremgang, ikke blot hvores personlige lykke, for når vi arbejder for hele verdens lykke, så bliver hele verdens lykke hvores til del.

Mvh. Astral

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hej Astral.. jeg kan godt følge dig, og det er nogle smukke ideer du har, men jeg har lige et spørgsmål til dette citat:
Astral skrev:
Vi skal bruge maskinerne så de kan skabe noget positivt for alle mennesker, ikke kun for de rige.

Men hvordan skal vi overbevise den dominerende del af verdenen til at smide alt det de har ''opbygget'' på jorden og hoppe med på ideen?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Infected Cope skrev:
Hej Astral.. jeg kan godt følge dig, og det er nogle smukke ideer du har, men jeg har lige et spørgsmål til dette citat:
Astral skrev:

Men hvordan skal vi overbevise den dominerende del af verdenen til at smide alt det de har ''opbygget'' på jorden og hoppe med på ideen?

Det er et meget godt spørgsmål.

Det vil ikke være let, hverken at besvare eller at føre ud i livet.

Men min teori er;

De er bange for at give slip, fordi deres rigdomme ejer dem.
Vi må vise dem, at deres angst er hvad hindre dem og resten af verden i at realisere et verdensbroderskab hvor alle i er lige

Angst er hvad driver folk til at ville have mere end andre, angsten for ikke at have nok, angsten for at blive undetrykket.

Den angst kan vi ikke få til at forsvinde ved at dømme andre, men ved at vise mere tolerance og gensidig forståelse for hinanden og hvores vanskelige vej som mennesker.

Ved støre åbenhed, mere velvilje til at hjælpe hinanden og mere krav på frihed og mulighed for at bygge hvores samfund op omkring hvores fælles behov.

Mere sammenhold og gensidig informations udveksling, ikke fordømme andre, men enighed om retten til selv at få lov til at udforme selvstændige små samfund i samfundet med fælles normer som alle kan acceptere, mulighed for forskellighed og opbygning af nye fællesskaber.

Kort sagt, nøgleordet er fællesskab.

Krav om mere retfærdig deling af penge, ejendom og frihed til arbejde, bedre mulighed for iværksætter virksomhed og mere globalt samarbejde imellem nationerne.

Kort sagt, mere lighed.

Mere bred opbagning af hinandens opgaver, så vi opnår en støre og bredere samarbejde på tværs af religion, klasse, race og social status, så vil hvores fælles press for en bedre verden blive en realitet, men det kræver at vi alle prøver at gøre noget for at det lykkedes, størstedelen af menneskeheden ønsker en mere fri og retfærdig verden, så derfor er der nok af folk som er villige til at kæmpe for hvores sag.

Det betyder blot at vi er villige til i fællesskab at gøre noget godt for hinanden og at vi taler i en samlet stemme at vi laver fraktioner som hver især ud fra deres selvstændige enheder også kan virke mere samlet således at mange selvstændige enheder samtidig fungere som støre samlede enheder, at hvores handlinger er det som kommunikere til de andre således at den ene gruppes handlinger føre til den næste gruppes handlinger således at vi opnår en bred domino effekt som vil virke decentraliserende og føre til et bredere samarbejde på tværs af forskelle, således at vi genvinder retten til at være unikke og ikke ligger under kvoter og tyrani fra centrale magt organisationer.

En fri bevægelse med mange fraktioner som indbyrdes befrugter hinanden og samarbejder på mange planer på tværs af hinanden.

En fortsættelse af ungdomsoprøret og en ny symbiose af den gamle og nye generation, således at vi trækker hvores fronter på tværs af alder og beliggenhed.

På den måde kan vi gennemtrumfe en forandring af de idag meget strikse og på mange måder tyraniske styresystemer som har overlevet helt tilbage fra Rom, magtstruktur ligger i samarbejde og et samarbejde som er bredt nok vil kunne vælte ethvert uretfærdigt system, hvis den går på tværs af race, land, religion osv.

En verdensbevægelse hvor det eneste krav er global lighed, broderskab og frihed.

Den verdensbevægelse er allerede igang og spørgsmålet er ikke om den bliver vundet, men hvornår.

En dag vil de fremskredne, dem som ikke er faldet, have det sådan at de ikke vil kunne have det helt 100% godt, så længe der er nogen som lider

Det er hva jeg tror på.

Mvh. Astral

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Astral det er en smuk tanke, men det er det samme som at sige hvorfor vi alle ikke bare kan elske og passe på hinanden.... Hvis bare folk gjorde det, men sådanne ser verdenen og menneskets natur desværre bare ikke ud.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Astral skrev:

De er bange for at give slip, fordi deres rigdomme ejer dem.
Vi må vise dem, at deres angst er hvad hindre dem og resten af verden i at realisere et verdensbroderskab hvor alle i er lige

Måske er jeg lidt konservativ her, men er det ikke rimeligt nok at folk der virkelig yder noget for samfundet, får lidt mere rigdom end ham der vælger at sidde på sin flade og nægter at arbejde...

Og måske er din teori at alle mennesker skal yde lige meget, men vi er jo heldigvis :wink: alle sammen forskellige, og derfor kan dette aldrig blive realistisk.. Syntes også at det er godt for verdenens udvikling at der er folk der er klogere end andre.. Om de super smarte så tjener lidt flere penge end os, så har de sikkert også kæmpet en brag kamp for at komme til det, medmindre at det er arv.. Men hvad skyldes arven.. ja at den heldiges tidligere generation har haft nogle gode egenskaber på et rigt område.... Måske er kongen og droningen en undtagelse :lol:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det er LANGT fra hårdt arbejde som er den sikreste kilde til mange penge...

Den sikreste kilde til mange penge, er arv, skulderklapperi, koruption, kriminalitet osv.

At tro på at BARE man arbejder hårdt nok er IKKE sand...

Der er folk som ARBEJDER sig ihjel hele livet og stadig er fattige som et negerbarn i afrika!!!!

HELT ærligt, vågn op til realiteten...

Dem som har penge kan få flere, dem som ikke har kan gå hjem

Kalder vi det social retfordighed?

Jeg går naturligvis ikke ind for at dagdrivere skal have ligeså meget som folk som arbejder som en hest

Men det jeg siger er at ALLE skal have NOk

Og det har de IKKE

Størstedelen af befolkninen knokler som slaver og får n æsten ingen penge for det på grund af griske multinationale selvskaber og et uretfærdigt pengesystem

Pls... ´ alle har IKKE de samme muligheder

De rige som bare flytter penge rundt, kan tjene flere uden at røre en finger, alt imens folk knokler på at lave alt arbejdet for dem...

Det er ikke fair...

Systemet er ikke fair

SElv om folk kalder det demokrati så er det et skjult elitete foretagende, hvor få magtfulde, styre den materialistiske udvikling med hård hånd

Thats life. indtil ve bestemmer os for at lave om på tingene

Desvære er alt for mange ligeglade og det er grunden til at vi har det som vi har det

Så jeg kan kun opfordre dem som IKKe er ligeglade med retfærdighed og deres medmennesker at protestere imod den enorme forskel der bliver gjort imellem mennesker og den uretfærdige fordeling imellem penge og rigdom, der er nok til alle, men aligevel sidder der nogen få parasitter og udnytter andre menneskers nød og bruger dem til hårdt umenneskeligt arbejde med alt for lidt i løn

Det er realiteterne, indtil nogen få beslutsomme mennesker siger at nu er det stop, vi vil ikke stiltiende acceptere den åbenlyse uretfærdighed

Det er muligt at det ligger til den lavere menneskenatur at være grisk og uretfærdig, men det skal ikke afholde dem som er kommet LÆNGERE til at sætte en stopper for udnyttelse og destruktion af naturen.

Ikke længere til det bliver accepteret at de lave low-life egoistiske drifter efter grådighed og kvalmende udnyttelse af andre og naturens gaver.

Lad os vise at vi er STÆRKE nok til et kærlighedsfuld arbejde efter en mere retfærdig verden, hvor vi kan se os selv i øjnene og vide at vi har nået bare LIDT længere

Det vanvid som vi udsætter os selv og andre for i en verden hvor man har glemt den rigtige respekt for sig selv og naturen må STOPPES!

Ellers vil naturen vende sig imod os og dem som vil komme til at betale prisen vil ikke blot være os selv, men hvores efterkommere, børn, børnebørn osv. Vil skulle betale prisen for det skidt vi lukker ud i verden, det er dem som skal rydde op og leve i den ruin vi har efterladt os, det er dem som skal leve med de uretfærdige systemer hvor de udnyttes på den mest ulækre måde.

Det er på tide at vi tager hvores ansvar alvorligt

Systemet røvrender JER, det er JER der må bære læsset og finde jer i de utallige koruptionsskandaler som går bag jeres ryg, det er JER som de pisser på... Spørgsmålet er hvor længe i føler at de skal have ret til det og hvornår folk vil rejse sig i samlet flok og bekæmpe den uretfærdige parasitære systems undertrykkelse af jeres familie og børn

Det er på tide vi siger stop over for social uretfærdighed og går igang med at finde på nye veje for en ny og bedre verden.

Dem som er stærke vil forstå mig og vil være beredte til at rydde vejen imod det som skal komme, mere retfærdighed, mere tolerance, mad til alle, et ophør af parasit-kemikalie-industri-virksomhedder som kun har penge som mål, et nyt system med virksomhedder som ikke kun arbejder for egoisme, men for at gøre verden til et bedre sted.

De kloge ved det er rigtigt, mange har tænkt lignende tanker, fordi at vi er mange som ønsker mere social lighed og mindre problemer i samfundet og det får vi kun ved mere retfærdighed, accept og tolerance.

Lad os tænde et lys på vejen så målet bliver oplyst for de mange som stadig holdes på bagveje så også de kan følge hvores fælles kamp for en global verden med fred og mad nok til alle

KÆRLIG hilsen Astral

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Astral skrev:
Det er LANGT fra hårdt arbejde som er den sikreste kilde til mange penge...

Den sikreste kilde til mange penge, er arv, skulderklapperi, koruption, kriminalitet osv.

Dem som har penge kan få flere, dem som ikke har kan gå hjem

De rige som bare flytter penge rundt, kan tjene flere uden at røre en finger, alt imens folk knokler på at lave alt arbejdet for dem...

vi er gået off topic i dit favorit emne 8)

Du har ret i at den sikreste kilde til penge er arv.. men mener dernæst at det er arbejde og unaturlig dygtig tankegang inden for rige områder. som er den næst sikreste vej.. Skulderklap får du automatisk på vejen.. Koruption og kriminalitet er ikke vejen efter min mening, men derimod vejen til et ødelagt liv, medmindre man er snu nok, og der fletter dygtig tankegang indenfor et rigt område sig jo ind.. Dem som har penge kan få flere penge uden at røre en finger ja, men hvad skyldes at de kan det?? det er ting som arv, og en arv er ikke retfærdigt at pille fra folk..

At folk der knokler og laver alt arbejdet for dem, tit er for lavt stillet og for lavt lønnet, er jeg enig med dig i..
Kan godt følge din tankegang, men det er bare urealistisk, for mennesker har klart nok en mani med at gå meget op i penge... Hold kæft hvor ku det da være fedt at vinde 10 mio i lotto :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er ligesom med Columbus, den der giver elektriciteten til at koge æget, må udnytte indianerne :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]