Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 08:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Citat:
Så kan vi snakke sammen når du har læst min. 20 bøger

HAHA... Han skal i hvert fald læse MINDST 100000000000000000000000000000000 bøger for at kunne snakke med MIG!
For min viden er bare så enormt hævet over noget menneske... Det er derfor jeg virker så messianisk... :P

Men Astral... Hvis alt er Gud, hvorfor er det så ikke også Guds onde handling der udføres mod et andet menneske eller dyr? og hvad hvis den onde handling udføres overfor et andet ondt menneske? Er det så også stadigvæk Gud den onde handling udføres overfor?

Citat:
Læs noget Rudolf Steiner

Ok, men så kan vi ikke snakke mere... Og ved det adskiller du dig selv fra en del af det guddommelige, og nedgør end anden del af hvad du også er en del af... du er OND!!!! Nederdrægtig!!! Spotsk!!!
Jeg har én Rudolf Steiner bog, den der regnes for hans Opus Magnum, nemlig Frihedens Filosofi... har ikke fået læst den helt endnu, men har læst lidt i den... Så jeg er ej værdig til at tale med Dem Astral...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Odden

Chill lige piben

Tror du at det var dig jeg snakkede til?

Jeg giver God Machine et venskabeligt tip jeg ønsker ikke at provagandere, det føre ikke til andet end misforståelser og spild af tid, man kan ikke kun bedrømme altid kun udfra en bog man har læst, men har man læst 20 bøger om Rudolf Steiner så vil man se at det går meget dybt og langt og det kan ofte være nødvendigt at sætte sig så meget ind i det for sommetider at forstå visse ting, det er sq ikke for at nedgøre, det er forståeligt, det er ikke mig som har fundet på de ting, jeg siger at alle har mulighed hvis de gider, men jeg bruger meget tid på at læse frem for at tage i byen og more mig, så jeg er vel lidt af en nørd, det har jeg ikke sagt andet har jeg?

Jeg siger ikke at nogen er mindre værd

TVÆRTIMOD!

Vi er alle mere værd end vi ofte tror, men vi er LIGE meget værd, nogen er ældre, nogen unge, nogen gamle, vi er alle på forskellige udviklings trin, men intet er dårligere end det andet, det er bare en vej, vi er alle på vej, ligegyldigt hvem vi er, også dyrene er på vej, deres gruppejeg er højere end mennesket, hvores jeg er som en baby

Men viden er godt, synes jeg og især den viden som jeg referere til, det er en viden som har gjort mig utrolig vidende om verden.

Jeg gider ikke at prale, det er jeg sq for gammel til, helt ærligt enhver kan jo læse bøgerne hvis de gider, men det er desvære ikke altid at det går sådan, det kan frustrere mig sommetider :(
Når sandheden ligger så tæt på og den ofte bliver forbigået, sandheden er ilde hørt, det er ikke noget JEG har fundet på...

Jeg ønsker blot sandhed, skønhed og godhed for alle mennesker, er ét

Hvis du kendte mig ville du vide at jeg respektere alle mennesker :)

Du definere selv ondskab, men det er vel bare for at vise mig det absurde i at kalde andre onde?

Det onde er noget objektivt hæver over individet, fordi individet altid vil være en slave af ondskab hvis vedkommende følger den eftersom den jo netop repræsentere en side

Jeg spiller ikke messiansk, det er noget ANDRE siger... Ikke noget jeg selv påberåber mig, jeg siger ikke at jeg kender svaret på alt, du lægger ord i min mund, medmindre du naturligvis er sarkastisk så er det dig som er fordomsfuld

LÆG mærke til at det er til God Machine vi snakker, jeg giver ham en VENLIG tip om noget godt

Det synes jeg da ikke er dårligt
Man skal heller ikke gå rundt og reklamere med tingene, jeg mener at hvis interessen er tilstede eller at man af glæde vil give en anden menneske noget, så er det på sin plads, du siger man ikke kan definere det onde, og aligevel gør du det, det der da et paradoks som er urationelt.

Det er verden vi snakker om for vi er selv verden, se på dig selv se på andre, nu til dags kan en 17 årig gøre sig klog på livets mening, det ligger til tiden, alle vil gøre sig overkritiske og kloge, det siger jeg ikke noget imod, jeg opfordre bare til at læse de gode ting der ligger og venter

Generationen mister forbindelsen til de gamle kulturskatte hvis de har så travlt med at nedgøre det spirituelle som God Machine (ifølge min subjektive opfattelse gør)

Det gør at jeg som et absolut ikke perfekt menneske opfordre God machine til at læse nogen af de ting så han kan forstå mig bedre

Bedre kommunikation = Mindre misforståelser og sure miner

Jeg er meget kommunikativ men ofte ser man ikke at jeg siger tingene i en anden tone end det måske ser ud på skridt, jeg håner ikke nogen, men ønsker virkelig oprigtigt at folk ved de samme ting og enda mere til,

VIDEN er hva vi har brug for hvis vi skal rede jorden

Ret er godt
Slet er ont

Vi kan ikke slette historien, vi kan rette de fejltagelser vi har gjort

Vi forstår ikke hinanden fordi vi også er individuelle, det ligger til bevidsthedssjælen, men måske vi kan finde et fælles sprog hvis du kendte mig til hverdag, hvilket IKKE ret mange herinde gør, så derfor er der ikke ret mange som kan se om jeg i virkeligheden ikke skriver meget af det jeg siger med et stort bredt smil, men måske forstået som noget andet, betydningen er noget man selv lægger, jeg lægger alternative betydninger til tingene måske gør jeg mig ikke nok forståeligt fordi jeg tror jeg kan forkorte tingene ned og det bliver ofte gjort i alt for stor en hast til at gå ordentlig i detajler, men hvis du forstår mig så lad være med at misforstå mig nu, der ligger intet hånlidt i det jeg siger

;)

Med kærlig hilsen Astral

Kys kys

Er ikke bøsse bare lige så du ved det ;)

Forøvrigt så er jeg på stoffer, okker gokker gummi klokker, klokken slår og jeg vil slutte

Uden at prutte

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Jeg har først set dit venskabelige tip til mig nu, Astral. Men jeg kan berolige med, at jeg ikke mener at have tabt noget ved ikke at bemærke det før.
Det er tro, tro, tro og tro (i Ghanas hovedstad, Accra, er en tro-tro en slags minibus med plads til 5-6 mennesker) , du bekender dig til, og det står dig helt frit for at både anbefale mig og andre denne tro. Men du får ikke mig med på vognen (i din tro-tro). Jeg betragter din erkendelse som psykologisk fænomen og som sådan væsentlig - både for dig og for mig - men jeg opfatter det ikke som en beskrivelse af noget ubetinget gyldigt.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Astral: Jeg ved godt det var God Machine du skrev til, men jeg synes bare det er en temmelig pretentiøs holdning du lægger for dagen.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Odden skrev:
Astral: Jeg ved godt det var God Machine du skrev til, men jeg synes bare det er en temmelig pretentiøs holdning du lægger for dagen.

Egentlig tror jeg bare at jeg skal tage det helt roligt og ikke lege så meget missionær som jeg har gjort

Man kan ikke frelse hele verden på én gang...

Man er naiv hvis man forsøger

Jeg har været naiv i lang tid nu, men mit største problem er nok at blive forstået...

Det gør mig både utålmodig og sommetider også utålelig og vil da med det samme slå plads at jeg ikke har stået i vejen for at få gang i en god debat, men sommetider har jeg været provokerende, men hvis du kendte mig ville du vide at der ik ligger så meget i det og meget af det er sagt for at se reaktionen.

Respektere sq jer alle som personer... Jeg sætter pris på jeres tanker, men ofte har jeg følt det sådan i mit liv at man også må være lidt fræk for at få folk på af stolen... Men jeg vil lave stilen om, eftersom der kommer for mange misforståelser ud af det...

Lad os nu få en god debat, Hva synes du Odden?

Personligt tror jeg både på Videnskaben, kunsten og religionen, i dens mange afskygninger

Alt er det en del af skaberværket

Hvis vi så bare kunne bygge bro imellem ;)

Fysisk og meta-fysisk
Egentlig ikke nogen modsætning i det

Mvh. Astral

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Det lyder lækkert Astral :)...
For vi er vist enig langt hen ad vejen... Steiner kicks ass :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ja, jeg tror faktisk vi er ret enige i mange eksistentielle spørgsmål :)

Jeg er igang med at skrive et lille essay om tro og viden
Jeg kan lige skrive det ind når det blir færdigt og der er tid :)

Men umidelbart som jeg ser det så er der ikke så stor en forskel på tro og viden hvis ens defination svare til den sammenhæng der er imellem naturvidenskaben og troen.

Tro er gammel viden og viden er gammel tro
Ligesom viden er tanker, tro vilje og eftersom tanke er gammel vilje, vupti :D tro blir til viden, ligesom mange videnskabsfolk blev brændt på bålet eller forfulgt fordi de troede at verden var rund.

Så er det idag en lidt anden slags hekseforfølgelse, men en forfølgelse aligevel på idéen om at tro og viden sku være ét.

Men i gamle dage vidste vi noget vi ikke ved idag, det er blevet tro, idag ved vi noget nyt, udfordringen ligger i at bygge bro imellem nyt og gammelt.

Jeg ser det meget som et godt billede for konflikten imellem øst og vest at heri ligger jo netop de to ekstremer. Vest - fremgang, fremtid, modernisering, men samtidig en udvikling som glemmer traditionen, selv om vi kan snakke om rødder i den forbindelse eftersom det materielle og det der vender ned mod jorden, så må vi aligevel sige at den er i fare for at miste sine rødder. Øst ses en mere kollektivistisk og traditionsbundet kultur som dog på mange måder allerede nu er begyndt at tage vestelige former rent materielt, udfra det lever påvirkningerne af kapitalisme og kommunisme i ganskevelgående stil og som en syntese i Kina, den kinesiske drage er blevet vækket :D

Hvis der er nogen som kan slå USA må det være Kina

Europa som sædvanligt ligger i klemme imellem øst og vest, ligesom tro og viden har svært ved at integreres som en kulturel helhed, en befrugtnnig af kulture vil være ønskværdigt for at formidle forskelle.

I mellemøsten er der også et eksempel på konservativ traditionel forankring som dog er stagneret og stivnet på mange måder og ikke er tidsmoden, hvorimod vesten glemmer sin fortid vil andre ikke gå fremtiden i møde, her ligger nok et fundamentalt problemstilling i verdensproblematikken at øst og vest simpelthen ikke kan enes på grund af forskelligheder, det religiøse betyder meget i den muslimske kultur, men deres form er gammel og ikke tidssvarende, den vestelige kultur har glemt sin fortid og iler frem uden holdepunkt og udfra rent praktiske intelektuelle mekanistiske indslag som anskuer verden teknokratisk.

Egentlig ur-konflikter fordi de også afspejler konflikter i selve mennesket, en konflikt som egentlig bassere sig på uforeneligheden imellem tro og viden, fortid og fremtid

En løsning må være en syntese imellem fortid (i en ny form) udfra nutidens behov og som indeholder den rigtige fremtidsimpuls i en harmonisk helhed hvor fortid, nutid og fremtid mødes
ligesom tanke, følelse og vilje som handler som en helhed og ikke autonomt

Mvh. Astral

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 1.347
Zarathustra skrev:
Problemet er ikke at argumentere mod naturvidenskaben.

Problemet er at hævde, at nogle ting "virkelig" eksisterer, fordi de er opfundet. Så eksisterer alt folk forestiller sig. Og ikke bare i bevidstheden, men "ude" i "den virkelige verden".

Da jeg laeste det, gik det op for mig at DRAEBER KALKUNEGERN FINDES!!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
det eneste der er sikkert er death and taxes - du dør og mens du lever skal du betale skat.

:lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Jeg tror at Loch Ness Uhyret findes, det er ikke et krypdyr, men et højintelligent pattedyr i famile med hvalerne, der har lært at bruge mind shields der udsender elekromagnestisk gennereret interferensbølger, en slags usynlighed, der samtidt med at den ikke kan ses eller spores, gør at man kan gå lige igennem den uden at mærke den :shock: :mrgreen: Eller måske ved sonisk masket midcontrole, det lyder ihvertfald smartere 8)

- Det er så bare en teori, men helt usandsynligt er det da ikke :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]