Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 11:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
vil meget gerne med hvis ii stadig laver de ture..har læst lidt om wicca men aldrig gået helt ind i det synes dog at der mange gode opskrifter at hente på
http://www.cyprianus.dk/modules.php?op= ... thold=0.... :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Jeg er af den overbevisning at større gruppesessioner, (næsten) uanset deres karakter, kræver meget af deltagerne i forhold til 2-3 personers oplevelser. Navnligt hvis man kun har begrænset kendskab til de øvrige deltagere. Det er vigtigt at sætte sig for hvad man selv vil med [b]sit[b/] trip og hvilke åndelige/psykologiske mål man har for sin udvikling. Man bør kende sig selv og sit standpunkt. Psykedeliske substanser og filosofi/meningudvekslinger kan være en ret destruktiv kombination hvis ikke alle parter er 100% indforståede med reglerne.

Under en gruppesession går tankerne sædvanligvis højt og hvis man ikke har nogle mentale redskaber og et veldefineret psykedelisk fundament, er det meget let at lade sig ukritisk rive med når fx. Astral begynder at tale om ånder.

Jeg tror det er vigtigt at man danner sig sine egne tanker og ideer om hvordan tingene hænger sammen. Selvfølgelig skal man lade sig inspirere af andres meninger, men vær kritisk, reflektér over dem og lad dem gå videre hvis man ikke kan bruge det selv.

Hvis man giver sig i kast med en session hvor der på forhånd er givet et idesæt, som fx. "shamanisme" risikerer man at bevæge sig med skyklapper på og måske forbigå en masse tanker og oplevelser fordi man bevidst fokuserer på den shamanistiske begrebsverden.

IMO bør man danne sig en god portion erfaring på egen hånd eller i smågrupper med folk man kender rigtig godt, før man giver sig i kast med større projekter.

Titel:
Medlem

Jeg er helt enig i at gruppedynamikken er meget vigtig i forbindelse med gruppesessioner. Har selv prøvet det meget under gruppemeditationer, hvor det ikke direkte er meningsforskelle der kan ødelægge dynamikken , men mere et spørgsmål om energi og svingninger, der afgør om det bliver fantastisk høje energier eller bare en middelmådig meditation. Det er vigtigt ligesom i spirituelle udviklingscirkler, at have en der styrer og guider gruppen, ligesom at man på forhold har et fælles erklæret mål og en plan med og for sessionen f.eks kunne man benytte Timothy Leary´s sessions og lederen kunne så guide gruppen.

Jeg er 100% enig med Astral i at beskyttelse er vigtig fordi at man blotter sig for "angreb" når man åbner sig spirituelt imod andre planer. Vigtigst er det dog ikke at være bange men derimod at bekæmpe sin frygt med viden, fordi at på de åndelige planer tiltrækker man øjeblikkeligt hvad man indeholder og specielt hvad man udsender. Det er nu heldigvis forholdsvist nemt at påkalde beskyttelse (det er det shamanen gør) og der findes en masse viden om emnet i den esoteriske litteratur b.la A.Bailey, Leadbetter og Arthur Powel har skrevet en masse om hvordan de andre planer hænger sammen, energilegemer og åndelige væsner af alle slags. På dansk har Eskild Tjalve lavet en meget flot illustreret bog: når ånd og stof mødes, der meget godt i store stræk illustrerer hvordan universet er skruet sammen og hvordan man kan beskytte sig. Shamanen allierer sig med sine kraftdyr og sine guider på nøjagtig samme måde som en god clairvoyant og healer i vesten gør det. Eneste forskel kan være at man tit i vesten bruger engle istedet for kraftdyr, men begge er udelukkende billeder af samme type energi og de repræsenterer begge beskyttelse og vejledning af forskellig karakter alt afhængig af formålet og de elementer de står for. Anyway så er der faktisk ikke noget at frygte udover frygten selv, hvis man ved hvad man gør og bare arbejder lidt med sig selv. Desværre tager mange jo stoffer bare for at flygte (uden at tænke over at der hvor de flygter hen akkumuleres deres problemer og vokser bare) og udelukkende med det formål at lamme sig, hvilket de selvfølgelig skal ha lov til, men det er respektløst overfor stofferne og de kræver respekt og omtanke. Det gør al trafik imellem de åndelige planer iøvrigt. Det er ikke en leg! Det skal retfærdigvis siges at de fleste negative energier man kan støde på er menneskeskabte tankeformer og elementaler og ikke dæmoner som nogen tror. Man skal bare huske på at ingen skygge kan leve i lyset, slippe frygten og så fokusere på lyset. Tænk på den respekt shamanen har for sine redskaber og sine hjælpere og iøvrigt for alt liv

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:
Dr.D> Jeg vidste godt det var for sjov. Men det er ikke alle som opfatter det sådan. Derfor ville jeg lige skære tingene ud i pap :)

Soma er nok den mest omdiskuterede enthogen der findes. Det var Wasson som forsøgte at redegøre for den første gang, og han var overbevist om, at det var amanita muscaria. Aligevel er der mange ting, han ikke kan forklare, bl.a. at dem der dyrkede soma, anså tyren som et helligt dyr (og specielt dens urin). Dette tyder på at soma godt kunne være en svamp som groede i kvægets gødning, og altå ikke en skovsvamp som rød fluesvamp. Psilocybe cubensis voksede på de samme bredegrader, og denne svamp passer langt bedre til beskrivelsen af soma. Terence McKenna argumenterer for at soma var den sidstnævnte, og mener at Wasson´s modstand mod psilocybe cubensis havde noget at gøre med, at han afskyede den nye bølge af hippier, som opsøgte de indianere han havde skrevet om, for at få et trip ud af deres svampe.

Hilsen Fanny

Undskyld jeg sådan graver et efterhånden ret gammelt emne op, jeg syntes bare lige jeg ville dele lidt unødig viden :)

Jeg har læst/købt en bog som handler om dyrenes instinkt til at beruse sig selv på forskellige måder, og i den står der lidt om Sibiriens rensdyrs forhold til den røde fluesvamp (amanita muscaria). I følge denne italiener, blev rensdyrene tiltrukket af de mennesker(som havde indtaget amanita)s urin, da en stor mængde bliver udskildt, og den beretter også om at svampen blev indtaget af en og at urinen så blev drukket af op til flere andre som så også opnåede en effekt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
troldmandens lærling skrev:
Jeg bryder mig ikke om amtetamins virkning på hverken organisme eller sind. I mine øjne er det et destruktivt lortestof, der skader både krop og sind. Jeg var for en del år tilbage bartende og også Dj i en periode og har foruden selv at "snuse" :D til både amfatamin og kokain en del, set en masse mennesker ændre sig adfærdsmæssigt i en grim retning og jeg har sågar flere tidligere "venner" der er blevet kronisk psykisk syge af stoffet. Ligeledes kunne jeg mærke på mig selv at stoffet tog mig i en retning der var meget dårlig for mig og jeg havde nogle meget kedelige oplevelser. Jeg er meget kropsbevidst og har altid styrketrænet meget og også her har jeg kunnet mærke hvordan amfetamin påvirkede mig i en negativ retning. Eneste spændende effekt jeg har oplevet i forbindelse med indtagelsen af stoffet var ud af kroppen oplevelser nogle gange, når jeg endelig lagde mig for at sove efter måske to eller tre dages fest i træk uden søvn. Dette kan nu sagtens opnås uden og derfor er stoffet for mig ikke interessant, men derimod er naturens skatkammer af psykedelika mm. en spændende nøgle til opdagelsen og af vores guddommelige natur mener jeg

Er lykkelig over, at finde andre med præcise samme holdning som mig! :wink:

Titel:
Junior medlem

Lyder spænende

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]