Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 11:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Ved ikke hvor meget filosofi der er i det, op til jer.
Men vil ikke smide det i fuck hvor er jeg blæst, for var ikke blæst da jeg skrev det i juni i år.
Det kommer fra et dokument hvor det var sat helt anderledes op, men det ændrer jo ikke ordene.
Enjoy!!
Skal ikke tages som et seriøst bud, på stof debatten i medierne, men bare tanker der går gennem ens hoved, nu da man står på den "anden side"
Blæser Lyrik

B:Blæser
r:realist
Dette er nogle samtaler imellem to fiktive personer, som ser verden med helt forskellige øjne.

Jeg vil pointere:

B”Vi blæser tit hjernen ud!”
r”men hvorfor dog?”
B”Kan du forestille dig at flyve til mars?”
r”nej!”
B”Det er jo netop dit problem, start med nogle svampe det hjælper på fantasien”
r”Det er farligt ved du ikke det?”
B”Alt er relativt, spring i faldskærm eller lev livet farligt på andre måder, noget skal til for at nå den ekstase af glæde, som du ikke udnytter”

realist til Blæser:
r”Spar penge op i stedet for at bruge dem med det samme!
B”Men ak hvor er livskvaliteten i denne sammenhæng?”
r”Tænk på din fremtid, du for nok en familie at forsørge, og en bil, båd og hus at betale!”
B”Det skal ikke binde mig i nuet, jeger impuls og udforsker det nærtliggende, familie live skal nok komme”
r”Du er fortabt!”
B”Din pragt er ikke andet end den illusion, du lever, men det er selfølgelig også det sikreste. Og sådan vil du leve”

Statement fra en Blæser
Vi er ekstremister, på vores egen bekostning. Blæser på fuldt tryk, men vi har ikke glemt virkelighedens realiteter. Selvom de kan være svære at holde fast i, en gang imellem.
Og et nøgleord, som ingen af os har et fast greb i, men ikke har sluppet
Do drugs, don’t let drugs do you

Samtale mellem den undrende realist og den opsatte blæser

Blæseren udforsker sindet.
Mens realisten ser forbi

r”Hvad vil du kalde dig selv, hvad står du for??”
B”Mmmmh jeg står for alt det der spottes: Euforiserende bruger jeg, og ja nyder det!!Til manges forargelse. Hvorfor forstår jeg godt efter al den propaganda der er imod de euforiserende stoffer, især er det frustrerende at der er den hetz mod cannabis, herunder pot, hash og skunk, som er mindre skadeligt end alkohol. Men ok forbyd alkohol så forstår jeg det, for begge ting er selvfølgeligt skadeligt!!
Dem der stadig holder for forbudet, gør det ikke pga. af den information de for, men fordi deres følelser nu er sådan og det vil de ikke ændre. Logikken er væk.
Hvorfor må man hoppe i faldskærm, der er der faktisk en rimelig risici for at dø. Burde det være forbudt? Nej det burde det ikke ligesom euforiserende stoffer heller ikke burde.”
r”Hvad med den vold, der går hånd i hånd med stofferne??”
B”den påstand kommer også pga. fordomme uden hold i, stoffer gør dig glad og du kan overkomme meget, hvis du så lige drikker en flaske sprut, som gør dig voldelig. Så skal det nok klikke, men det er ikke stoffernes skyld.

r”Du er for langt ude!!”

B”Ja det er jeg sikkert, men her for du lige et godt eksempel på min påstand.
Prøv at tage til en stor rave party Europa, hvor der står 30.000 og tramper for vildt, og halvdelen er blæst. Men der er ingen der slåsser.
Men ak ja, så tag ned på dit lokale disko, fyldt op med stive stoddere og lækre chicks, og alle stodderne slås om de smukke piger og brækker hinandes næser for at være though. Og der kommer der nok 100 mennesker. Godt gået partner!”

r”Men hvad med de psykiske skader??”

B”Alt i denne verden skal gøres med måde, især stoffer, ellers bliver det farligt. Ligesom hvis du ikke spænder selen.
Hvis man nu i stedet for at kriminalisere stofbrugere og kalde dem sindsforvirrede, hjalp dem med lidt hjælp til hvordan det her gøres med minimal skade.
Og mange af de undersøgelser som bliver brugt mod vores legalisering, har vendt problematikken helt forkert, især angående hashen. De har påvist at så og så mange er blevet skadet, men de glemmer at se på om de mennesker faktisk var syge fra starten, og faktisk bare har selvmedicineret. Så er det faktisk staten der har svigtet grumt.
Nu er det ikke for kun at give kritik af staten, der er massere af kult miljøer med stoffer, der er fuld af brodne kar, men vi kan kun få ryddet op i de grupper ved at byde dem velkommen og hjælpe dem der nu vil hjælpes, og ikke afvise, som vi danskere er så gode til.JANTELOV. For kløfter de skal fyldes ikke graves.

Skrevet i juni.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]