Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 23:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg har nogle gange spekuleret på om døden kan være et valg når man tripper. Når man kommer ud for et +4 trip og dermed møder/oplever noget guddommeligt, tror i så at man har valget om at komme videre fra den fysiske verden til "det andet sted"...

Jeg tænker især på Felix' rapport, hvor han undlod at "lade bølgen ramme". Hvis han havde valgt at lade den ramme fordi han under trippet mente at det var det rigtige og mest behagelige at gøre, ville han så være død af det?

Citat:
Da man begyndte at rydde ud, gik det bl.a. ud over de såkaldte gnostikere, som mente, at alle har en himmelsk gnist i sig, som er fanget i kroppens fængsel, men kan sættes fri.

Citatet er herfra:

[iframe]http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=447483[/iframe]

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Det fænomen snakker Ann Shulgin faktisk også om i PIHKAL.. Hun oplevede på sit første meskalin trip, at hun så en "portal" som hun troede førte til den anden side, men valgte ikke at gå igennem. Hun skriver også at hun havde hørt om andre som havde oplevet det samme. Endda en som havde valgt at gå over på den anden side, og at vedkommende tilsyneladende var fysisk død i nogle minutter. Hvorefter han så vågnede og berettede om at han havde mødt et væsen som havde sagt at han ikke var velkommen endnu og skulle vende tilbage.
Men må sige at jeg selv er lidt skeptisk over for idéen..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]