Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 08:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg har ikke børn endnu, men når de bliver gamle nok synes jeg det er fint hvis de vælger at prøve et par stoffer. Jeg vil helt klart foretrække et åbent forhold, poderne skal sku nok finde ud af at tage dem alligeve. Hellere oplysning om korrekt brug end forbud, jeg kan selv se at det ikke virker.

banisteriopsis: Når jeg engang får børn kommer min politik helt sikkert til at ligne din, respekt for oplysning i stedet for forbud

Det skal så lige siges at jeg går ind for alkohol og cannabis i teenage-årene, men jeg ser helst at de holder sig fra visse ting. Hvilke? Jeg stoler mere på at jeg kan give korrekt oplysning til at ham/hende kan tage en fornuftig beslutning selv. Det er vigtigt at barnet forstår og ikke mindst indser faren ved xxx. Ellers går de sku ud og gør det alligevel.

Senest rettet af Xpert 30 okt 2007 22:10, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I din lokale skov
Ayers Rock skrev:
Sahota skrev:
Ville nok ikke havde mine børn tog nogen form for stoffer, selvom jeg ikke har været meget bedre selv.. Det har vel nok noget at gøre med at man altid ønsker sine børn det bedste, og normale liv :)

Jeg har rimelig svært ved at forholde mig til denne type dobbeltmorale. Det bedste for sine børn? Hvad med det bedste for en selv?
Når du skriver "det bedste for dine børn" så må du jo mene at der er væsentlige negative sider af at indtage stoffer som du ikke ønsker dine børn oplever. Hvad er det for negative sider, og hvorfor udsætter du så dig selv for dem?
Og igen bliver jeg nød til at spørge, hvorfor det normale liv?

Selv ville jeg ikke have noget problem i at mine børn røg hash eller tog begrænsede mængder stimulanser før de 18 år. Så langt som det forholdt sig på et fornuftigt niveau, det ville jeg også føle mig langt mere tryg ved end alkohol. Psykedelika ser jeg som en ting man starter med tidligst omkring de 18 år.

Kald mig bare dobbeltmoralsk for det er jeg sikkert også.. Men ja, jeg har da oplevet negative ting med stoffer og ville sige det skyldtes fordi jeg var for ung og u viden.. Om mine børn vil havde lyst til at prøve stoffer når de er over 18 år vil jeg ikke stoppe dem i, da jeg synes 18 år er en moden nok alder til at kunne håndtere tingene bedre.

Titel: Re: ...
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hell right now
Dr. Phibes skrev:
Solataris skrev:
Ked af at sige det, men chancen for at i får børn, er meget lille efter sådan en omgang med rusmidler, danske mænd/drenges sæd er dårlig nok i for vejen.

Ked af at sige det, men chancen for, at noget fornuftigt kommer ud af dig, er forsvindende lille.

Hvad får dig til at tro at alle rusmidler, på trods af deres store diversitet i virkningsmekanisme, nedsætter sædkvaliteten? Og hvorfor tror du at vi alle fylder os med narko hele tiden?

Ha lad være at tage det som et slag, det er sku ikke for at være ond, men bare en realitet min ven.
Når man har prøvet 20 forskellige rusmidler, vil jeg sige man begynder at tage lidt for meget he, men bare min holdning, kom gerne med din.
Du er jo fornuften selv

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hell right now
Dr. Phibes skrev:
Solataris skrev:
Ked af at sige det, men chancen for at i får børn, er meget lille efter sådan en omgang med rusmidler, danske mænd/drenges sæd er dårlig nok i for vejen.

Ked af at sige det, men chancen for, at noget fornuftigt kommer ud af dig, er forsvindende lille.

Hvad får dig til at tro at alle rusmidler, på trods af deres store diversitet i virkningsmekanisme, nedsætter sædkvaliteten? Og hvorfor tror du at vi alle fylder os med narko hele tiden?

Sorry jeg laver dobbelt post, men nogle indlæg er ikke tilment alle, og dem det ikke henvender sig til lader bare være med at svare.
Vores forbrug af rusmidler er lig som så forskellige

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Solataris skrev:
Når man har prøvet 20 forskellige rusmidler, vil jeg sige man begynder at tage lidt for meget he, men bare min holdning, kom gerne med din.
Du er jo fornuften selv

Haha du kan godt selv høre hvordan det lyder ikke?

Jeg tror nu mere det bunder i stort indtag af alkohol, komælk og kinderæg

Indsæt selv et par :roll: rundt omkring

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Troede først indlægget hentydet til en ny afart af "Din mor" joken.

Tror helt sikkert at HR kommer ind i min børneopdragelse, på side med samtalen om 'blomster og bierne', jeg vil dog helt sikkert have ret meget imod at mine børn skulle tage hårdere stoffer, men det kommer til at blive deres valg i sidste ende, uanset hvad jeg synes om det, så det eneste man kan gøre ved det reelt er vel at informere.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Selvfølgelig ville jeg fortælle mine børn om mit forbrug.

Det ville være spild ikke at hjælpe dem, selvom det er ens børn er det også menneske som har brug for svar og hjælp, hvis jeg ikke bruger min viden til at informere dem ville jeg føle en tand spild af alt det jeg har lavet.

Tænkt engang hvis ens barn døede at en simpel fejl som skyldes NO RESEARCH hvilket jeg selv vil have kunne forhindret på en 10 minutters snak med mit eget barn!

Jeg ved min far har røget meget hash som ung og lidt op i årene, men han har altid sagt han synes det var okay, bare det var en gang i mellem, så vi har aldrig haft problemer med at snakke om det mht til alle stoffer, han joker endda tit med at han ikke lige har noget amfetamin liggende så jeg må bare drikke mig stiv i stedet.

Skal lige nævnes jeg ikke ryger eller drikker særlig tit

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2100 KBH
Mine børn kommer ikke til at vide hvad rusmiddeler er før de er 18 :)

Titel: ihhh..
Junior medlem
Brugeravatar

Blev her for en uges tid siden, opdaget af mine forældre i at ryge.
Her det sidste halve år har jeg røget rimeligt meget.(mest holdt det til weekender og fridage)
"Stoffer" er en verden langt væk fra mine forældres, og de har derfor svært ved at acceptere mine handlinger, da jeg "kun" er 17. Vi havde en stor diskussion og de blev meget skuffede og kede af det, og det er svært i sådan en diskussion at overbevise sine forældre om hvor lille problemet egenligt er, da de jo aldrig har prøvet sådan ting, så de overreagerede fuldstændig, og hvordan jeg kunne ende, i kan vel forstille jeg proceduren ;). jah det var noget af en blodig og vandig diskussion.
De valgte derfor at forbyde mig det! og true' med at pisseteste mig, hvis de kom i mistanke. Ved faktisk han havde bestilt dem hjem, for han havde regnet med jeg ikke ville tilstå, men kunne ikke andet, da jeg ikke ser noget forkert i det. ( sikke nogle tillidsfulde og forståelige forældre ;P)

JAAAAAAAH så nu må jeg lægge det på hylden et stykke tid :(, super træt af det, ville ønske jeg havde haft sådan en forståelig mor som banisteriopsis, hehe ;D!

Sådan nogle "perfekt" forældre fatter heller ikk en skid ;D!
I min familie har alt sådan noget ikke været noget vi diskuterede, men har altid vist at de ville blive kede af det hvis de fandt ud af det, så har valgt at gøre det i hemmelighed. Men jeg håber de en dag ville forstå.

Har snakket med mine venner om emnet, og mange af dem har snakket med deres forældre om det, hvor forældrene har sagt at det jo høre med til ungdommen, og kommet med sjove udtagelser. Dog har de også et mere knyttet forhold til deres forældre, hvilket nok gør at de stoler og selv kan se at ens beslutninger kommer af erfaringer.
argh, sikke noget, hehe :D min mor har været ked af det i mange dage, og hun er meget suspekt overfor mig ;D spørger hele tiden indtil ting, hehe :D sådan er det vel, hun er bekymret. dog alt for meget, og tager tingene ALT for personlige, hun tror det er hende der har gjort noget galt..!!! BAH!!!

men rart at få talt ud :D (undskylder stavefejl, men tasterne sidder jo lige ved siden af hinanden)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Silkeborg
Julleboy skrev:
Mine børn kommer ikke til at vide hvad rusmiddeler er før de er 18 :)

Haha - hvad vil du gøre, mure dem inde med et lille tv og en lem til spise og drikke?

:roll:

Vent, drop tv'et :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the pot, with friends.
Det ville være o.k med mig hvis de røg et par fede en gang i mellem, sne, kiks, robber o.s.v ville jeg dog foretrække at de skulle holde sig fra.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

@goldbb - jeg får lyst til at give dig/dine forældre et link til http://www.familielaboratoriet.dk
Det er nemlig vigtigt at alle parter i en familie arbejder hen imod at forstå og respektere hinanden.
Men ved du hvad, mine børn synes til tider osse, at jeg er langt ude og alt for streng....... så du må nok lære at leve med dine forældre og få det bedste ud af det - de vil dig jo bare det bedste.. Ofte ved vi forældre bare ikke, hvordan vi skal tackle situationen lige nu - og det kan måske være svært at indrømme, at man ikke aner hvad man skal gøre.
Yeah, jeg ved godt det var lidt of topic - xcuse me.... :wink:

Stoffer er en del af den verden vi alle lever i, vi blir nødt til at lære at omgås dem på en fornuftig og ansvarlig måde.
Det mest uansvarlige er at udstede et forbud.
F.eks døde en teenagepige for et par år siden i USA af at have spist giftige svampe - hun turde ikke tage på hospitalet.

Jeg kan altså ikke forstå, hvordan nogle forældre med respekt for sig selv tror at et forbud hjælper. - Det eneste man opnår med forbud er at ungerne tager stoffer i smug og i hvert fald ikke søger hjælp når/hvis det går galt, eller hvis de kommer ud i noget lort.
Vi kan da ikke lade vores børn stå alene med de problemer som stoffer kan medføre.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nær vrå på landet
jeg ville helst ha de skulle vente til de var fuldtudviklet,

ja ville heller ha at mine børn skulle ta svampe end og drikke

jeg ville nok også hellere ha de kom til mig og spurgte end hos fremmed folk
og jeg ville nok også hellere ha de kom og ville købe af mig, ikke for penge skyld, men så ved jeg hva de får, jeg ved det ordentligt og ikke et eller andet gift eller andet pjat.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]