Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 11:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Terence McKenna taler både i Food of the Gods og mange andre steder om at DMT og psilocybin har en markant indvirkning på menneskets sproglige anlæg. I Food of the Gods postulerer han ligefrem, at svampene har haft en afgørende indvirkning på menneske-abernes udvikling af sproglige kundskaber, da de indtog psilocybinsvampe som en del af deres diæt. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra folk, der har prøvet at ryge DMT, om der er noget særligt "lingvistisk" over trippet, som han påstår, bl.a. i videoen her:

På linket er der også omtale af Food of the Gods.

Synes på mange måder McKenna er en fascinerende figur, men det kan være svært at trække linjen mellem det, der er hans personlige erfaringer med diverse trips, og hvad der er mere alment gældende... Så hvis der er nogle der sidder og brænder inde med anekdoter om selv-transformerende maskin-alfer, så er det nu man skal lette sit hjerte :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har haft en oplevelse af ikke at kunne høre mine trip-bodys ord, men se hvad hans ord egentligt indebar. Ord som elske blev pludseligt "tyggere" end ord for genstande simpelthen fordi mandens følelser blev udtrygt visuelt. Dette var den klareste kommunikation jeg nogensinde har oplevet! Der var en kraftig summen som elektrisitet og så disse flydende diamanter med hypnotiske olie-skær -agtige visuelle presentation. Det var helt fantastisk! Men meget anderledes og små skræmmende, for jeg kunne virkeligt mærke hvilke følelser manden prøvede at udtrykke..
Men selvtranformerende nisse maskiner er jeg ikke familiær med.. desværre makker :wink:

/Lila

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Heftig trip den video der :)

Har ikke prøvet DMT, men det er ikke første gang jeg høre om disse alfe ligende væsener inden for den psychedeliske verden..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
for helvede da.... blev intresseret i ham Terence McKenna ud fra dit indlæg og fuck det var en øjenåbner!! han er en af den mest intressante person jeg har hørt til dato skal 100% ha fat i hans bøger

edit: hørte et af hans foredrag på nettet http://www.youtube.com/watch?v=_MEIbisokQE&feature=user

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Han er virkelig fascinerende, på grund af hans oratoriske evner og virkelig varme og tørre (paradox?) humor. Jeg har fundet dette foredrag med ham. Det betyder lidt at man kan se ham samtidig. Men pas nu på ikke at blive forblændet. Han tog for meget, alt for meget.(døde af en hjernetumor) Når han begynder at ævle om aliens osv. er det jo hovedrystende dumt at høre på.

http://video.google.com/videoplay?docid=-6088867521723616224

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Halugenlampe skrev:
Han tog for meget, alt for meget.(døde af en hjernetumor)

Mener du dermed at der er en sammenhæng mellem hans forbrug af psykedeliske stoffer og hans hjernetumor?
...Og såvidt jeg ved var hans forbrug af alt andet end cannabis nogenlunde moderat det meste af tiden.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Man skal da være mere end bare en lille smule naiv for at tro der ingen sammenæng er. Når man læser de rablende ideer han fik, så kan man tænke sig til at han må have taget betydelige doser.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Halugenlampe skrev:
Man skal da være mere end bare en lille smule naiv for at tro der ingen sammenæng er.

Han døde af cancerlidelsen glioblastoma multiforme. Det virker for mange logisk at drage en parallel mellem hans forbrug af psykedeliske stoffer og hans sygdom. Men der er intet - virkelig intet - som tyder på at cancerlidelsen GM skulle kunne udløses af hverken gængse eller mindre gængse psykoaktiver af nogen art. Kom venligst med en kilde hvis du fortsat vil påstå andet.
Halugenlampe skrev:
Når man læser de rablende ideer han fik, så kan man tænke sig til at han må have taget betydelige doser

Nåja, for forekomsten af mærkelige idéer i et hvilket som helst sind er ligefrem proportionalt med dosen af psykoaktiver man indtager?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Halugenlampe skrev:
Han er virkelig fascinerende, på grund af hans oratoriske evner og virkelig varme og tørre (paradox?) humor. Jeg har fundet dette foredrag med ham. Det betyder lidt at man kan se ham samtidig. Men pas nu på ikke at blive forblændet. Han tog for meget, alt for meget.(døde af en hjernetumor) Når han begynder at ævle om aliens osv. er det jo hovedrystende dumt at høre på.

http://video.google.com/videoplay?docid=-6088867521723616224

han siger selv i det foredrag jeg hørte (ikke i del 1) at han kun tog psychedelia sjælendt, men dog stærke doser.

ja okay hvis han begynder at snakke om aliens så tror jeg også jeg står af hehe

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Prometheus skrev:
Halugenlampe skrev:
Når man læser de rablende ideer han fik, så kan man tænke sig til at han må have taget betydelige doser

Nåja, for forekomsten af mærkelige idéer i et hvilket som helst sind er ligefrem proportionalt med dosen af psykoaktiver man indtager?

Altså nu er det hvertfald videnskabeligt kendt, at bl.a. narkotiske stoffer hæmmer den latente hæmning, hvorved en person kan blive både mere kreativ, og måske ligefrem genial. Derudover kan stofrelaterede oplevelser vel sagtens give nogle skøre ideer, eftersom man ved bl.a. DMT får en anden virkelighedsoplevelse.

Titel:
Insane psychedelia user!

And skrev:
Prometheus skrev:
Halugenlampe skrev:

Altså nu er det hvertfald videnskabeligt kendt, at bl.a. narkotiske stoffer hæmmer den latente hæmning, hvorved en person kan blive både mere kreativ, og måske ligefrem genial. Derudover kan stofrelaterede oplevelser vel sagtens give nogle skøre ideer, eftersom man ved bl.a. DMT får en anden virkelighedsoplevelse.

Hvilke narkotiske stoffer kan du nævne som menes at sænke den latente hæmning? Stimulanser, måske, psykedeliske stoffer, måske - men narkotiske stoffer synes jeg lyder usandsynligt?
Min pointe var mere bare lidt flueknepperi med formuleringen, som IMO var lidt uheldig. Jeg kan nævne mange folk med "skøre idéer" som aldrig har været i nærheden at et ulovligt rusmiddel i deres liv, hvor det er svært at sige at deres rablende formuleringer er et produkt af at de har taget betydelige doser af noget stof.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
For lige at retunere lidt til topic, så synes jeg da klart nok at man fra tid til anden kan opleve en positiv påvirkning af ens sproglige egenskaber under eksempelvis svampetrips, har desvære ikke nogen reel erfaring med DMT så det kan jeg ikke udtale mig om.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

de selv transformerende maskin alfer er ENTITETERNE, det som de kristne kalder engle og demoner, verdens psykodynamiske grundlag.

en psykodynamik er en pre eksistentiel spænding, med vedhæftet personlighed, der ligger til grund for en given hændelse. så på en måde kan man godt sige at verden bliver lavet af små og store alfer, det lyder bare dumt og plat.

når terrence mckenna snakker om aliens snakker han altså om trancendente eksistenser, når han kalder dem aliens er det fordi det eneste brugbare billede i vores mythologi er marsmænd, og fordi han ikke er den skarpeste kniv i skuffen. i virkeligheden er det altså entiteter vi har med at gøre, virkelighedens sceneteknikere og suflører.

der er så mange folk derude der famler rundt i blinde og bidrager til forvirringen (mangfoldigheden?) og skaber negatiuv (positiv?) energi.

mine egne oplevelser med DMT er noget hæsblæsende shit. umuligt at omsætte til ord. hvis jeg skal prøve er det noget med at falde ned-op-hen igennem et skel, hvor jeg ender i et rum der ikke er et rum men nærmere er et sted hvor man vælger rum. der står en kvindelig skikkelse, meget smuk, og spørger mig om vilken "bobbel" jeg gerne vil opleve. efter hun har sagt det opdager jeg en massiv fraktal struktur af "bobler" bag ved hende. hun er ligesom en form for gatekeeper, jeg vælger en bobbel og træder ind i den. oplever eksistens betingelser der er direkte modsat vores egen kulstofbaserede, andre virkeligheder og universer. resten af trippet går på at træde ind og ud af disse virkeligheder og blive belært om dem af førnævnte kvindevæsen.

langt ude fucking shit, høje doser FTW!

maskinalf eller alien var hun ikke, nok nærmere en tærskelvogter, og en venligtsindet en af slagsen, vilket er et sjældent syn. alle de andre tærskelvogtere jeg har erfaring med har været irritable eller direkte ondsindede. men DMT madammen var en kær kone, har besøgt hende mange gange siden. brugbart.

mht. til sproglige trips så syntes jeg netop at psykedeliske stoffer får en til at trancendere sproget, opleve en virkelighed der er beyond words, ISÆR DMT. men jeg er nok en rimelig indadvent fætter, kunne godt forestille mig en udadvendt person ville opleve alting, også sproget, som forstærket.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]