Bong-Kris skrev:
hej alle sammen nu ska jeg se om jeg ka få kradset det hele rigtigt ned sådan det er forståeligt.
jeg har i længere tid (det sidste år ca) været meget forelsket i LSD og har prøvet det faktisk mange gange nu efter min mening, men det er ikke pointen.
INDEN jeg prøvede syre og andre psykedliske stoffer drømte jeg ikke rigtigt om natten, ku ikke huske det og drømte ikke noget specielt. men EFTER jeg prøvede syre, svampe, salvia d. og ketamin, så begyndte jeg at få intense drømme, fleste gange var det gode drømme / fede ting jeg drømte.
drømte om en skov jeg legede meget i da jeg var lille, men i drømmen var skøven 20 gange større... det var sommer aften, træ'ernes blade dækkede HELT for himmelen, og man ku ikke kigge ud til udkanten af skove, sådan en skov som man forbinder med en stor skov, massere mos og grønt over det hele. der var massere mennesker, og kendte dj's spillede på en enorm scene inde midt i skoven, rigtig lækker full on... da jeg var lille havde vi en mani med at der sku laves huler oppe i træ'erne, så self var der store huler i træ'erne i drømmen også som var formet som bar'ere og en nærmest "købmand" hvor man ku købe alt mellem himmel og jord af rusmidler. den var så intens da jeg vågnede troede jeg virkelig det var noget der var sket, alle sanser og følelser spillede ind og var virkelig intens.
Den anden drøm jeg husker var dog ikke god, tvært imod.
alle mennesker oplever jo maridt, men det her føltes ikke som maridt.
jeg drømte en masse forskelligt i løbet af den nat, alle tingene var ubehagelige, tror jeg vågnede 7 gange, men 1 af gangene tror jeg ikke jeg var vågen. jeg ku se hele mit værelse som hvis jeg var vågen, var lam fra, jah nakken og ned, ku ikke engang dreje hovedet. prøvede at råbe efter hjælp men havde ingen stemme, det er alt hva jeg husker, VIRKELIG ubehageligt.
mit spørgsmål og søgen efter et svar på er, hænger det sammen ? ka psykedliske stoffer gå ind og påvirke min underbevisthed til at drømmene ska være mere intense og sådan nogle underlige ting eller er det bare noget jeg TROR ?
og i så fald, er der andre faktore der ka spille ind her ?
på forhånd tak og håber virkelige der kommer nogle seriøse svar, har gået og tænk og overvejet det meget.
mvh Bong

-Ved godt at emnet er lidt gammelt, men vil alligevel bidrage med min viden og erfaring, med hensyn til drømme, både med og uden euforiserende stoffer i systemet.
Som bekendt forstærkes rigtig mange af vores sanser når vi indtager psychedeliske stoffer. Vi kan være ude for at høre ting som ikke er der, se ting der ikke er der, lugte ting som ikke er der, osv. Om mine oplysninger er 100% sande/rigtige, det ved jeg ikke, (lærte af en reiki lære, da jeg på et tidspunkt i mit liv ledte efter noget at holde fast i og tro på).
-Men, det som vi oplever når vi har taget psychedeliske stoffer, kunne være: Gamle filmscener, musik, en oplevelse, et glimt, en rejse, osv. som sætter den "psychedeliske verden" igang, det er små organismer i hjernen som på den ene og den anden måde bliver henholdsvist forstærket, eller svækket.
Det vi drømmer er noget som vi har fra et andet sted, vores fantasi udspringer ikke fra "intet", så er der dem som kan sætte sammen og bygge på, og dem som ikke er så kreative.
Det er ikke unormalt at drømme nogle "vilde" drømme når man er påvirket af psychedeliske stoffer, eller lige har været det, -det er stoffet som sætter gang i, eller svækker organismer i hjernen..