Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 19:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hemmelig destination
hej alle sammen nu ska jeg se om jeg ka få kradset det hele rigtigt ned sådan det er forståeligt.

jeg har i længere tid (det sidste år ca) været meget forelsket i LSD og har prøvet det faktisk mange gange nu efter min mening, men det er ikke pointen.

INDEN jeg prøvede syre og andre psykedliske stoffer drømte jeg ikke rigtigt om natten, ku ikke huske det og drømte ikke noget specielt. men EFTER jeg prøvede syre, svampe, salvia d. og ketamin, så begyndte jeg at få intense drømme, fleste gange var det gode drømme / fede ting jeg drømte.

drømte om en skov jeg legede meget i da jeg var lille, men i drømmen var skøven 20 gange større... det var sommer aften, træ'ernes blade dækkede HELT for himmelen, og man ku ikke kigge ud til udkanten af skove, sådan en skov som man forbinder med en stor skov, massere mos og grønt over det hele. der var massere mennesker, og kendte dj's spillede på en enorm scene inde midt i skoven, rigtig lækker full on... da jeg var lille havde vi en mani med at der sku laves huler oppe i træ'erne, så self var der store huler i træ'erne i drømmen også som var formet som bar'ere og en nærmest "købmand" hvor man ku købe alt mellem himmel og jord af rusmidler. den var så intens da jeg vågnede troede jeg virkelig det var noget der var sket, alle sanser og følelser spillede ind og var virkelig intens.

Den anden drøm jeg husker var dog ikke god, tvært imod.
alle mennesker oplever jo maridt, men det her føltes ikke som maridt.

jeg drømte en masse forskelligt i løbet af den nat, alle tingene var ubehagelige, tror jeg vågnede 7 gange, men 1 af gangene tror jeg ikke jeg var vågen. jeg ku se hele mit værelse som hvis jeg var vågen, var lam fra, jah nakken og ned, ku ikke engang dreje hovedet. prøvede at råbe efter hjælp men havde ingen stemme, det er alt hva jeg husker, VIRKELIG ubehageligt.

mit spørgsmål og søgen efter et svar på er, hænger det sammen ? ka psykedliske stoffer gå ind og påvirke min underbevisthed til at drømmene ska være mere intense og sådan nogle underlige ting eller er det bare noget jeg TROR ?

og i så fald, er der andre faktore der ka spille ind her ?

på forhånd tak og håber virkelige der kommer nogle seriøse svar, har gået og tænk og overvejet det meget.

mvh Bong :roll:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Bong-Kris skrev:
jeg drømte en masse forskelligt i løbet af den nat, alle tingene var ubehagelige, tror jeg vågnede 7 gange, men 1 af gangene tror jeg ikke jeg var vågen. jeg ku se hele mit værelse som hvis jeg var vågen, var lam fra, jah nakken og ned, ku ikke engang dreje hovedet. prøvede at råbe efter hjælp men havde ingen stemme, det er alt hva jeg husker, VIRKELIG ubehageligt.

det er der mange herinde der har oplevet. nu kan jeg ikke huske hvad tilstanden kaldes. nogen andre?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Halugenlampe skrev:
Bong-Kris skrev:

det er der mange herinde der har oplevet. nu kan jeg ikke huske hvad tilstanden kaldes. nogen andre?

http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis

Har også selv prøvet det en enkel gang, virkelig skræmmende, kunne heldigvis lave nogle lave rallelyde som min eks hørte, så hun kunne få mig ud af tilstanden.

Synes altid jeg har haft meget livlige drømme, psykedelika har ikke forøget intensiteten hos mig, men nu er jeg heller ikke så erfaren med LSD, mere svampe; men ved ikke om det har noget at sige...

Medlem

Engang jeg havde spist 3 Kodein piller oplevede jeg søvnparalyse, det var virkelig uhyggeligt! jeg troede at jeg havde fået en overdosis og var ved at dø :S

Medlem
Brugeravatar

LSK skrev:
Engang jeg havde spist 3 Kodein piller oplevede jeg søvnparalyse, det var virkelig uhyggeligt! jeg troede at jeg havde fået en overdosis og var ved at dø :S

:shock: lyder meget skreæmmende

Medlem
Brugeravatar

Ambient skrev:
Halugenlampe skrev:
Bong-Kris skrev:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis

Har også selv prøvet det en enkel gang, virkelig skræmmende, kunne heldigvis lave nogle lave rallelyde som min eks hørte, så hun kunne få mig ud af tilstanden.

Synes altid jeg har haft meget livlige drømme, psykedelika har ikke forøget intensiteten hos mig, men nu er jeg heller ikke så erfaren med LSD, mere svampe; men ved ikke om det har noget at sige...

MANGE tak for go respons, men synes virkelig der er lidt vildt at man ka fucke sådan op i sin søvn :S

Medlem

Jeps, det er vildt, men husk at det også forekommer hos mennesker der aldrig har indtaget de stoffer der :)

Junior medlem

Geografisk sted: Falster, Nykøbing F.
Bong-Kris skrev:
hej alle sammen nu ska jeg se om jeg ka få kradset det hele rigtigt ned sådan det er forståeligt.

jeg har i længere tid (det sidste år ca) været meget forelsket i LSD og har prøvet det faktisk mange gange nu efter min mening, men det er ikke pointen.

INDEN jeg prøvede syre og andre psykedliske stoffer drømte jeg ikke rigtigt om natten, ku ikke huske det og drømte ikke noget specielt. men EFTER jeg prøvede syre, svampe, salvia d. og ketamin, så begyndte jeg at få intense drømme, fleste gange var det gode drømme / fede ting jeg drømte.

drømte om en skov jeg legede meget i da jeg var lille, men i drømmen var skøven 20 gange større... det var sommer aften, træ'ernes blade dækkede HELT for himmelen, og man ku ikke kigge ud til udkanten af skove, sådan en skov som man forbinder med en stor skov, massere mos og grønt over det hele. der var massere mennesker, og kendte dj's spillede på en enorm scene inde midt i skoven, rigtig lækker full on... da jeg var lille havde vi en mani med at der sku laves huler oppe i træ'erne, så self var der store huler i træ'erne i drømmen også som var formet som bar'ere og en nærmest "købmand" hvor man ku købe alt mellem himmel og jord af rusmidler. den var så intens da jeg vågnede troede jeg virkelig det var noget der var sket, alle sanser og følelser spillede ind og var virkelig intens.

Den anden drøm jeg husker var dog ikke god, tvært imod.
alle mennesker oplever jo maridt, men det her føltes ikke som maridt.

mit spørgsmål og søgen efter et svar på er, hænger det sammen ? ka psykedliske stoffer gå ind og påvirke min underbevisthed til at drømmene ska være mere intense og sådan nogle underlige ting eller er det bare noget jeg TROR ?

og i så fald, er der andre faktore der ka spille ind her ?

på forhånd tak og håber virkelige der kommer nogle seriøse svar, har gået og tænk og overvejet det meget.

mvh Bong :roll:

-Ved godt at emnet er lidt gammelt, men vil alligevel bidrage med min viden og erfaring, med hensyn til drømme, både med og uden euforiserende stoffer i systemet.

Som bekendt forstærkes rigtig mange af vores sanser når vi indtager psychedeliske stoffer. Vi kan være ude for at høre ting som ikke er der, se ting der ikke er der, lugte ting som ikke er der, osv. Om mine oplysninger er 100% sande/rigtige, det ved jeg ikke, (lærte af en reiki lære, da jeg på et tidspunkt i mit liv ledte efter noget at holde fast i og tro på).
-Men, det som vi oplever når vi har taget psychedeliske stoffer, kunne være: Gamle filmscener, musik, en oplevelse, et glimt, en rejse, osv. som sætter den "psychedeliske verden" igang, det er små organismer i hjernen som på den ene og den anden måde bliver henholdsvist forstærket, eller svækket.

Det vi drømmer er noget som vi har fra et andet sted, vores fantasi udspringer ikke fra "intet", så er der dem som kan sætte sammen og bygge på, og dem som ikke er så kreative.

Det er ikke unormalt at drømme nogle "vilde" drømme når man er påvirket af psychedeliske stoffer, eller lige har været det, -det er stoffet som sætter gang i, eller svækker organismer i hjernen..

Medlem

Geografisk sted: KBH/Falster/Berlin
Hey, jeg er ny på forummet.

Jeg ved en del om drømme, da jeg (hovedsagligt uden brug af psykedeliske stoffer) har eksperimenteret en del med at huske mine drømme, og bevidstgøre mig i dem.
I drømmeverden er alting muligt, alle (natur)love og normer fra vores vågne liv forsvinder, og man har muligheden for at nå frem til store erkendelser, lidt a'la et syretrip.
Jeg tror helt sikkert på at et svampe/syre/salvia/meskalin/og sågar hash-trip kan forstærke ens drømme, men for mig har det mest vigtige været at jeg har fortalt mig selv at jeg vil huske mine drømme og at jeg vil være i stand til at have de mest intense drømme i mit liv.
Det virker for mig. Og så at skrive drømmene ned. Der er mange tips. Man behøver i hvert fald ikke nødvendigvis tage psykedeliske stoffer for at opnå de smukkeste og virkelige drømme fra sin barndom, imo.

Nåmen, psy: "velkommen til, gamle dreng"
mig: "tak, tak, jeg bukker og nejer"

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Jeg vil undlade at svare på dit spørgsmål, men efter den ene oplevelse jeg har haft med LSD (Hvor jeg i øvrigt havde ret noieren på over hvad fanden livet var for noget i 1 times tid samt jeg forestillede mig ting som slet ikke var der), så er jeg begyndt at opfatte mareridt som en oplevelse, i stedet for før hvor jeg var bange for mine mareridt, så ser jeg dem nu som en slags eventyr hvor jeg selv er hovedperson, og jeg er klar over at der intet kan ske med mig. Det er helt fantastisk bare at ligge og drømme alt muligt intenst og bare tage det som en oplevelse, hvilket også er årsagen til at jeg har fået lidt svært ved at komme ud af min seng efterhånden :D Før jeg prøvede LSD drømte jeg heller ikke så tit, men mit LSD trip var nærmest som en drøm med alt der tilhører en drøm. Jeg tror der er sket det under mit LSD trip at den lykkefølelse jeg havde under trippet er blevet overført til mine drømme, det føles som om jeg tripper på LSD når jeg drømmer. Helt fantastisk. Jeg glæder mig virkelig til næste gang jeg skal prøve stoffet :)

Medlem

Morten på 14 skrev:
Jeg vil undlade at svare på dit spørgsmål, men efter den ene oplevelse jeg har haft med LSD (Hvor jeg i øvrigt havde ret noieren på over hvad fanden livet var for noget i 1 times tid samt jeg forestillede mig ting som slet ikke var der), så er jeg begyndt at opfatte mareridt som en oplevelse, i stedet for før hvor jeg var bange for mine mareridt, så ser jeg dem nu som en slags eventyr hvor jeg selv er hovedperson, og jeg er klar over at der intet kan ske med mig. Det er helt fantastisk bare at ligge og drømme alt muligt intenst og bare tage det som en oplevelse, hvilket også er årsagen til at jeg har fået lidt svært ved at komme ud af min seng efterhånden :D Før jeg prøvede LSD drømte jeg heller ikke så tit, men mit LSD trip var nærmest som en drøm med alt der tilhører en drøm. Jeg tror der er sket det under mit LSD trip at den lykkefølelse jeg havde under trippet er blevet overført til mine drømme, det føles som om jeg tripper på LSD når jeg drømmer. Helt fantastisk. Jeg glæder mig virkelig til næste gang jeg skal prøve stoffet :)

Hvis du kun er 14 år, vil jeg råde dig til at passe rigtigt godt på med ALLE stoffer. bare et råd ;)

Medlem
Brugeravatar

Jeg har altid haft de vildeste drømme. og tit kan jeg også vågne og tro det alt sammen var virkelighed.
Kan også rigtig tit huske min drømme rigtig godt.
Jeg har det dog også med, når jeg har feber. At jeg drømmer når jeg er vågen. Især når jeg var lille og vågnet og mit værelse fx skrumpet sammen. Så blev jeg jo bange og råbte efter mine forældre.
Da de så kommer for at berolige mig går jeg helt amok, da jeg ikke ved hvem de er. Og tror de vil gøre mig ondt. Sådanne "vågne" drømme har jeg tit når jeg har feber. Og det er altid noget skidt. Alt mulig sindsygt :s
Så man behøver skam ikke at have taget psykedeliske stoffer for at have vilde drømme. Jeg har dog taget en del af den slags inde for de sidste 3 år. Men syntes ikke jeg har kunne mærke nogen forskel.
Men er dog stadig sikker på nogen kan ja.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Haha bare rolig, jeg er 21, og har altid lavet research før jeg tog et stof :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:

Lucid Dreaming er ordet du leder efter.

- Jeg oplevede det selv forleden. Vågner efter 6 timer, (tilfældigvis) og har lidt svært ved at falde i søvn igen. Jeg tror så at jeg er faldet i søvn, men det viser sig at jeg lucid dreamer, da jeg pludselig svæver fra min seng over til et hjørne på mit værelse. Så sidder jeg der i hjørnet, og kigger. Jeg gør mit bedste for at råbe så jeg kan vågne, men der kom kun en meget lille lyd ud. Sådan gjorde jeg to gange, da jeg så pludseligt vågner op i min seng.. Fortrød med det samme at jeg fik mig selv ud af drømmen, da jeg gerne ville have oplevet noget mere. Men mens det skete, var det en smule skræmmende.

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
Morten på 14 skrev:
Haha bare rolig, jeg er 21, og har altid lavet research før jeg tog et stof :)

haha morten, det er ikke første gang, folk tror at du er 14....måske det vil hjælpe at ændre navn :D

Senest rettet af cloud9 03 maj 2009 17:09, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har lavet en signatur linie nu, jeg håber det hjælper :D

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
Morten på 14 skrev:
Jeg har lavet en signatur linie nu, jeg håber det hjælper :D

lad os nu se....der skal nok være en som overseer det :D i sin skævert!

Medlem
Brugeravatar

Morten på 14: Hmm er du kun 14? Tror du er lidt for ung til psykedelia.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Haha

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]