DACJ skrev:
Og:
Er det bevidst at du konsekvent staver Dennetts navn forkert, ZarathRusta?

Nej, det er ren stavefejl - minus propaganda og chikane
DACJ skrev:
Det kan godt være at Dennett og hans følgeskab af onde, grådige reduktionister har gjort et for stort indtryk på mig, men må indrømme at hele qualia-debatten mest af alt virker som et ynkeligt, sidste forsvar mod den krybende og kolde mekanistiske darwinismes indtog i det allerhelligste af menneskets ejendomme: sindet. Må indrømme at jeg ikke føler den store kognitive dissonans ved at acceptere idéen om mennesket som en fantastisk kompleks maskine der er produkt og naturen og ikke transcenderer den, for nu at lyde lidt syrehovedagtig.
Jeg er altså ikke total modstander af Dennet
T - men jeg synes bestemt at hans position og argumenter kan udfordres, så jeg syntes at det var på sin plads med en lille smule kritik, da du udelukkende postede positive ting (og da det lader til, at en del af de "filosofisk stærke" brugere af dette forum er store tilhængere af Dennett).
Jeg forstår slet ikke hvad du mener med, at non-reduktionismen er et forsvar mod "darwinisme" - jeg kan godt se, at der er lidt "menneske vs. dyr"-debat over det, men synes snarere at det er et bredere forsvar mod materialisme og "fysikalisme" generelt. Men det er nok fordi jeg ikke har læst Dennetts Darwin-bog.