Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 00:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ånder!!
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
jeg tænkte på når vi nu snakker ånder hvordan forestiller i jer så ånder??
som en koncentreret energi kugle/skikkelse eller røg eller hvordan?? :?:

jeg har kommet frem til at jeg tror ånder er alle steder og at de faktisk er et stor tykt lag energi i luften (noget lign. en tåge, men bare energi istedet)... tror så at når folk har set skikkelser, så er det ånderne der har formået at samle sin energi..
synes det lyder meget sandsynligt og det ville os' forklare alle de farver man ser når man tripper, en masse forskellige farvede prikker i luften der bevæger sig så hurtigt at det er svært at definerer hvilken farve det er og når en bestemt farve dominerer ka ens aura vel os' spille en rolle.. så vidt jeg ved er auraen hvis farvet efter hvordan man har det..

det ville forklare hvordan man ka mærke noget der er et stykke væk, f.eks. naturens tilstand :roll:

nå.. ville gerne høre jeres teori/mening :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Jeg tror i høj grad det er ens overgearede fantasi der afgør at man ser farver når man tripper, men jeg tror ihvertfald også på ånder. Jeg tror det er sjæle uden en krop, der flygter fra gud og deres endelige dom, altså døde mennesker, en slags spøgelser. Det kan også være at de bare ikke har fattet eller accepteret at de er døde selv om de er døde og derfor flyver de hvileløst rundt i stedet for at tage et smut hen imod det skarpe hvide lys for enden af "tunellen".
venlig hilsen
Fråder

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg tror spøgelser på en eller anden måde hænger fast ved det materielle, de er f.eks. alkoholikere eller narkomaner og snylter derved på andre stof eller spiritus drikkere, altså en slags klæbeånd, det kan også være rige mennesker på slotte som okke kan sige farvel til deres rigdomme, der er massere af eksempler, men i bund og grund så tror jeg at deres form er individuelt bestemt udfra det forhold som der er imellem iagtageren og spøgelset som fænomen, altså hvis spøgelset kan trække nok energi til sig så det kan manifestere sig i en form, så er det sandsynligvis noget som tilnærmelsesvis svarer til dens fysiske krop, eftersom den jo netop har svært ved at løsrive sig fra den fysiske krop, men spøgelser kan faktisk også sagtens være afkastede æteriske legemer med en hvis form for analog til selvstendighed, det samme gør sig gældende for forskelige astrale henkastninger, vi metamorfosere os jo hele tiden, det samme gør de "døde", altså de må have en del af omgivelserne og mangle noget andet, for at passe ind i et bestemt anrettet plan, det er logik, derfor så afkaster mennesket de ting som gør det muligt for det at drage videre, altså vi kan snakke om en slags renselsestilstand som man vil gå igennem en tid efter døden, hvorefter det bliver muligt for en at stige højere op, alt efter ens renhed....

Titel:
Medlem
Brugeravatar

eller nedad alt efter ens beskidthed :twisted:

Titel:
Junior medlem

som fråder gør lidt sjov med.
Citat:
altså vi kan snakke om en slags renselsestilstand som man vil gå igennem en tid efter døden, hvorefter det bliver muligt for en at stige højere op, alt efter ens renhed....
Hvorfor siger man altid op og ren???.
jeg ville tro at "Ånden" ville blive mindre, alså ik i størelse, men materiel(vis det alså var en energi) så tågen lisom bliver "tyndere", og så når sjælen ikke er så bundet til det materielle og ligsom blir et med sig selv; forsvinder det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

grunden til at man næsten altid snakker opad og renere er at det er den vej det normalt går altid, men man skal ikke glemme det også kan gå nedad hvis man er for egoistisk på en uheldig måde. Men før eller siden vil man stige og stige og blive renere og renere og komme rigtigt langt opad.

Venlig hilsen
Fråder

Titel:
Junior medlem

det jeg mente var; det kan jo være at man bare forsvinder/telepatiseres hen til et paralelt univers, så går det jo ikke opad. Grunden til at man siger opad er vel p.g.a. himlen og man kommer jo derhen fordi at man er god. det kan jo være at vi alle er neutrale og bare først tager afsted når ma ikke er bundet til jordiske ting.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

aaa skrev:
det jeg mente var; det kan jo være at man bare forsvinder/telepatiseres hen til et paralelt univers, så går det jo ikke opad. Grunden til at man siger opad er vel p.g.a. himlen og man kommer jo derhen fordi at man er god. det kan jo være at vi alle er neutrale og bare først tager afsted når ma ikke er bundet til jordiske ting.

Opad er symbol på hvilken ende af skalaen som man befinder sig i, skærsileden/kamaloka hvor man befinder sig i begær uden objekt og derfor i lidelse, det er det som menes med helvede.... Desto renere man er for uværdige begær iden man dør, desto lettere vil ens tur være til de mere rene, lysere regioner af den spirituelle verden, det er ikke at parralel univers, men derimod er den fysiske dimension spundet ind i den spirituelle så at sige, blot på et lavere svigningsgrad og i en aktualiseret fysisk form, formlen er så at vi skal hjælpe med til at få dette univers til at rotere med energi, den reneste form for energi, nemlig kærlighed, på den måde vil broen imellem os og den spirituelle verden blive mere solid så vi vil kunne nå hurtigere fremad i evolutionel udvikling, videre i udviklingens-"trædemølle". Eller for at typografere tingene visuelt forståeligt, så prøv at tænke på at vi alle sidder på isen, men at vi er som dråber i havet som inderst inde gerne vil tilbage til havet, kom lad os alle smelte isen :wink: Så vi kan blive ét med havet

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
ved ikke helt om det går for meget off-topic!
Men tænkte bare lige på at hvis tingne er som i bibelen og man ikke må synde....ender vi så ikke alle i helvede?
et menneske der dør når han/hun er 86 år har sku nok syndet en del!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

NEJ vi kommer ikke alle i helvede, og det er der desværre alt for mange der tror. For gud er jo almægtig, umådelig vis , og jeg kan også garantere for at han er mere retfærdig en selv det retfærdigeste menneske på denne jord.

Hvorfor lever nogle så som en kombi af fætter Højben og Onkel Joakim, samtidig med at de fleste mennesker er mere uheldige end Anders And?????. Det må jo betyde at gud er uretfærdig, og derfor ikke eksisterer????

Svaret er reinkarnation og det er ikke alene noget alle buddhister tror på men oveni købet også alle muslimer. himmel og helvede er bare andre ord for et godt eller et dårligt liv. Så spred lykke blandt dig og det vil gå dig godt i det her liv og dine næste liv, det garanterer jeg for(god sex med lækre medmennesker, det er ihvertfald en af belønningerne).

Taget fra det nyeste nr. af Illustreret videnskab:
Citat:
Buddhister er gladere og roligere end andre, viser ny forskning. Hjernecentre, som har med godt humør at gøre, er langt mere aktive hos Buddhister

Alt i verden er kun godt, gud vil os det godt og nu får vi det snart godt :D . Det er mennesker der kun tænker på sig selv og sine egne, og er ligeglade med alle andre, det er dem der er skyld i al onskab og unødvendig lidelse. Dvs. satan findes ikke i virkeligheden.

Venlig hilsen
Fråder

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Jeg er eksistentialist - jeg tror på det, der kan bevises.

Titel:
Medlem

Hvad har eksistentialisme at gøre med det der kan bevises kennaab??

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Suspekt skrev:
ved ikke helt om det går for meget off-topic!
Men tænkte bare lige på at hvis tingne er som i bibelen og man ikke må synde....ender vi så ikke alle i helvede?
et menneske der dør når han/hun er 86 år har sku nok syndet en del!

Der er mange som kommer i skærsilden, men det skal ikke forstås som en straf, nærmere sopm en renselse, en slags sygdomsperiode hvor man fobereder sig på at stige højere op... Det er kun noget som varer et vis stykke tid og det vil højst sandsynligt være mere pinefuldt, desto mere syndig man har været... Det er skam helt retfærdigt afstemt efter ens synder osv.

Når det er overstået så vil man have gennemgået en udvikling til det bedre.... Livet er en forvandlig, en dynamisk metamorfose hen imod stadig højere udviklingsstadier og opgaver, for vi udvikles netop imodstand og ved at lære konsekvensen af egne handlinger, det er opdragelse til frihed, livet er en skole...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Så vidt jeg har forstået, er eksistentialisme den "videnskabelige"?

LOL, det er vel mig, der har misforstået. Smid gerne nogle links om det!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

borgtu skrev:
Hvad har eksistentialisme at gøre med det der kan bevises kennaab??

Den moderne eksistentialisme (Sartre osv.) bygger vel på beviselighed, men det gør det meste metafysik selvfølgelig også...

Titel: Ånder
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Norway
Her er det mye uvitenhet.
Skal vi se, Det første ein bør forstå, er at psychadelisker åpner kanaler i en hvor energi kan flyte fritt. Dette er noe som veldig få mennesker har trent dem selv opp til å takle. Mange har hemninger og floker/knuter på deres energi baner. Det er vanskelig å si hvor sundt det er å trippe hvist man ikke klarer å komme i samme tilstand uten psychadelisker. Når man så tar disse psychadeliskene, overbelaster man ofte disse energi banene i seg selv, og sprenger bort knutene, en veldig destruktiv måte å gjøre det på. (men hey, whatever's youre path) Disse knutene blir ikke knytt opp, de blir ødelagt. Energie flyter fritt, men knutene kan komme tilbake sterkere etter trippen, siden tanke mønstret da blir den samme igjen. Dette gjelder selfølgelig ikke alle, mange lærer av trippen, og ser at mønstrene ikke lenger bærer frukt. Så, når disse synapsene som er knutete og ikke rettet ut blir fullsstendig sprengt er hva man ser når man ser masse lys og farger (for det meste, det er andre ting også). Har man knytt op disse energi knutene på forhond, vil man ikke se slike lys og farger.

angående ånder. Bare i rommet du sitter nå, vil eg si det er rundt 1000 forskjellige vesner. Alle på forskjellige viberasjons nivåer. Vi mennesker har gjennom vår historie og gener filtrert ut disse viberasjonene fordi vist vi ikke hadde det, ville vi bare vert forvirret hele tiden. Vi hadde ikke eingang sett handen foran ansiktet.

De nermeste vibrasjonene er de fra hva vi kaller "død-sonen". Det er hvor vi ender når vi dør eller før vi blir født. Det er del av universets viberasjon (av-på, som alt annet bølger, alt har ein modsat side) Siden dette er en så nær viberasjon, så er det lett for oss å plukke opp disse viberasjonene. Det er bare et trinn ned. (om ånder er energi: Det er ingenting som ikke er energi, til og med tomhet er energi). Viberasjonene fra denne sonen har ingen fysisk fast form (som oss), men siden det er veldig like vårt viberasjons nivå, så prosjekterer vi bilder på dem. Vist det er foreksempel en nær sleltning, så kjenner vi igjenn viberasjonen og prosjekterer bildet av den slektningen, og vi kan komuniserer gjennom denne projeksjonen.

Nå, psychadelisker kan øke viberasjons hastigheten så mye at vi kan ta inn viberasjoner som er langt fra vår virkelighet. Men vi har ingen ramme for å forstå disse viberasjonene (med annet du vet hva/hvem du egentlig er), ergo, DMT alver og aliens etc. siden disse viberasjonene er så "alien" for oss. Viberasjonene har egentlig ingen fast form, men siden vår hjærne nekter å forstå dette, må den projectere et bilde.

Feks, vist ein trener seg opp til Out of Body Experience (OBE) vil man gradvis lære seg selv at en fysisk form ikke er nødvendig, og man vil kunne oppfatte andre viberasjoner klarere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]