Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 01:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hinden
Junior medlem

En hinde af usynlig karakter slører og forflasker vores virkelighed, en hinde på den anden side af øjet forretholder et individs uskyldighed, fastholder menesker i en verden af illutioner. sluk lyset i et rum, luk dine øjne og mediter, slap af og lad tankerne langsomt flyve forbi, som var de stjerneskud på en skyfri himmel. gør dette indtil du er i ro, hold dine øjne lukkede, oplev en explotion af energi, åben så langsom dine øjne. og modstå din trang til at fokucerer på enkelte opjekter, men fokuser på luften omkring 30 cm. fra din næse, mestre du dette vil du opleve at energierne med lukkede øjne er helt de samme, som du lige har oplevet med lukkede øjne, og drag så dine egne konklutioner udfra dette, men min er klar, denne fysiske verden er ikke sand, den er kun et venteværelse for din sjæl. prøv også at udforske energierne med lukkede øjne, og du vil finde ud af at hver enkelt energi også er et fraktal med uendelige andre energier, som hver indeholder en eventyrsfirtælling i bedste H.C Andersens eller ringenes herrer stil, bare med dig i hovedrollen.

:D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Måske du skulle skære ned på stofferne ;)

Titel:
Junior medlem

lige det her har ingenting med stoffer at gøre, det er en form for meditation, men jeg kan helt sikkert godt forstå at det virker sort for personer der ikke arbejder med meditation, hertil vil jeg lige sige at jeg synes det er et problem at folk straks tænke stoffer, når man snakker om oplevelser af denne slags, det er den sammen tankegang som for folk til at sige at oplevelser med svampe eller dmt, bare sker fordi man er basket og det er fantasi og vrangforstillinger, alt du ser med dine egne øjne er da for helvede virkeligt, bare fordi dine opfattelses evne og sanser er forbedret eller ved siden af hvad de normalt, betyder det ikke at netop din opfattelse af virkeligheden er den eneste rigtige. man kan ikke sidestille psykedeliske. stoffer med andre stofformer, bare fordi man ved at et stof påvirker seritonin og et andet dopamin, det er i sig selv ikke interesandt og føre til en simpel forståelse på hvordan forskellige stoffer påvirker meneskes syke.

Nice one :D

Titel: Re: Hinden
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
benja skrev:
sluk lyset i et rum, luk dine øjne og mediter, slap af og lad tankerne langsomt flyve forbi, som var de stjerneskud på en skyfri himmel. gør dette indtil du er i ro, hold dine øjne lukkede, oplev en explotion af energi, åben så langsom dine øjne.

Jeg ville gerne meditere, men har hørt at man helst skal have en kvalificeret lærer til at inføre én i det..

Og hvor lang tid går der inden du er i ro?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

HAHAHA rolig nu, down boy!

Jeg har selv dyrket både en smule Thai chi og en masse andre former for kampsport hvor meditation indgik, så jeg ved udemærket godt hvad du snakker om. det var også mest ment som en joke ;)

David

Titel:
Junior medlem

Citat:
HAHAHA rolig nu, down boy!

Jeg har selv dyrket både en smule Thai chi og en masse andre former for kampsport hvor meditation indgik, så jeg ved udemærket godt hvad du snakker om. det var også mest ment som en joke

Når det var godt david, jeg ville nødig skulle til at ryske dig rundt, men hvad jeg ved fra den form for meditation man bruger i kampsport, så bruger man den mest til at fokucerer, d.v.s at man rører kun meget overfladisk ved det.

ps. tai chi er en form for gymastik ikke :twisted:

Citat:
Jeg ville gerne meditere, men har hørt at man helst skal have en kvalificeret lærer til at inføre én i det..

Og hvor lang tid går der inden du er i ro?

[/quote]
Citat:

Det kan være godt at have en (mester), eller bare en som kender lidt til meditation, men det er ikke en nødvendighed, at mediterer er en naturlig ting for menesker, alle kan det dybest set, og gør det også ofte uden de er bevist om det, m.h.t hvor lang tid det tager så er det ikke noget du skal begynde at tænke, for nu mere du prøver at forsere det jo længere kommer du fra dit mål. men jeg kan da prøve at lave en trin for trin model som jeg plejer at benytte.

1. sæt dig en behagelig oprest stilling
2. arbejd rytmisk og rolig med dit åndedræt i mellemgylvet
3. luk dine øjne og slap af
4. lad dine tanker pasere helt naturligt, prøv ikke at focerer noget
5. fald ikke i søvn og forfølg ikke billedetspil for ivrigt

det plejer at tage alt fra under 1 min til 15-20 min får mig.

:)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Udtal dig ikke om noget du tydeligvis ikke ved noget om!!!!

Og hvis du gerne vil være vellidt forslår jeg at du også ændre tonen en anelse, ingen gider hører på en fyr der ved alt!

Nej Tai Chi er langt fra bare gymnastik og er ikke 1 men flere stilarter der går lige fra morgengymnastik til effiktive kampsystemer og helt til dyb meditation.

jeg har også dyrket qui gong, hvilket også er en form for selvudviklingsmeditation igennem smerte og dyb meditation....

at sige at folk kun meditere i kampsport for at fokusere er en direkte løgn, og er meget individuelt for grene, skoler og former...

Og sidst men ikke mindst vil jeg gerne se dig rive mig rundt :wink:

David

Titel: Re: Hinden
In our memories
Brugeravatar

benja skrev:
En hinde af usynlig karakter slører og forflasker vores virkelighed, en hinde på den anden side af øjet forretholder et individs uskyldighed, fastholder menesker i en verden af illutioner. sluk lyset i et rum, luk dine øjne og mediter, slap af og lad tankerne langsomt flyve forbi, som var de stjerneskud på en skyfri himmel. gør dette indtil du er i ro, hold dine øjne lukkede, oplev en explotion af energi, åben så langsom dine øjne. og modstå din trang til at fokucerer på enkelte opjekter, men fokuser på luften omkring 30 cm. fra din næse, mestre du dette vil du opleve at energierne med lukkede øjne er helt de samme, som du lige har oplevet med lukkede øjne, og drag så dine egne konklutioner udfra dette, men min er klar, denne fysiske verden er ikke sand, den er kun et venteværelse for din sjæl. prøv også at udforske energierne med lukkede øjne, og du vil finde ud af at hver enkelt energi også er et fraktal med uendelige andre energier, som hver indeholder en eventyrsfirtælling i bedste H.C Andersens eller ringenes herrer stil, bare med dig i hovedrollen.

:D

Jeg kan fuldstændig relaterer til det du siger... Jeg oplever det selv, efterhånden som en helt naturlig ting

DR-D> Gider i lige ta den i privaten!
Gider ikke høre på nogen bitchfight! :wink:

Vil egentlig også mene at de former for meditation som indgår som en integreret del af et asiatisk kampsystem adskiller sig rent meditationsmessigt fra andre og er for sådan svære at sammenligne, bortset fra at man kan arbejde med flere forskelige lag af bevidstheden eller sindet, generelt blev mange af de oprindelige kampskunst former fra asien skabt af munke som i forvejen medierede meget, jeg tror så nu efterhånden det er blevet mere og mere har vundet indpas i vesten har det nog degenereret en del rent proportionsmæssigt med antallet af steder hvor man kan træne, jeg tror mange af de esoteriske aspekter har trådt mere i baggrunden i mange skoler, det samme kan siges om en lang række andre ordner og bevægelser

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Astral hvad skal jeg tage i en PM?

Det er vel fuldstændigt relateret til emnet?

Astral har du selv dyrket kampsportsgrene hvor meditation indgår? hvis ikke hvad basere du så din mening på?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
jeg synes også meditation er rart nok.. Faktisk vil jeg sige at det er lidt som et syre trip, bare uden at være blæst i hjernen. Jeg tror at Psychedeliske planter og svampe er en slags luksus som er tilgængelig for alle så man ikke behøver at komme i trance før man får en oplevelse. Jeg tror at planterne er for dem der måske har svært ved at slappe af når man skal meditere.. Jeg ved det ikke men jeg nyder ihvertfald en times meditation ligeså meget som et LSA trip..

Cope

Titel:
Junior medlem

Citat:
Udtal dig ikke om noget du tydeligvis ikke ved noget om!!!!

Og hvis du gerne vil være vellidt forslår jeg at du også ændre tonen en anelse, ingen gider hører på en fyr der ved alt!

Jeg ville bare lige stikke lidt til dig, indrømmet jeg ved ikke ret meget om tai chi, men lad det nu ligge, for det var ikke det jeg ville med dette emne.

Astral vil du måske uddybe lidt hvad dine erfaringer er med denne variant af meditation, er der nogen der også oplever energier så intenst rum omkring sig selv, så det føles næsten summene, man kan også forklare det ved at luften mellem objekt A og objekt B er blanke energier, og alt der ikke er blankt bare er malet ind i virkeligheden, nu vil jeg ikke tale over mig men er det ikke noget lingnene telekinese er bygget på, altså at man skal indse at et givent objekt ikke er fysisk i den forstand som vi forstår, men måske bare er et produkt af vores fantasi, og når man indser dette, vil man vide at alt er muligt, flyve, få en stol det at svæve og så videre.

Men jeg vil gerne opfordre folk der har noget på hjertet angåene dette emne, så man også kan få lidt diskution på banen med ting der er relaterede til stoffer men som ikke kun er stofdiskution, altså lidt som en diskution af frugteter af nogle psy. stoffer. det ville også være med til at besvaret det altid forekomne spørsmål, nemlig hvorfor overhovedet tage stoffer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]