Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 00:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Når dit liv kommer på rette spor vil dette miste sin relevans.

Titel: -
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Jeg tror Astral har fattet hvad jeg mener... Jeg synes ikke selv at jeg tænker mere u-klart når jeg indtager LSA. Mine tanker bliver viklet sammen under trippet ja, men dagen efter, og resten af mit liv, vil jeg fatte hvad meningen er når tanke-mylderet glider sammen og bliver en helhed. Den menneskelige psyke er langt mere kompleks end vores manipulerende-samfund og de akademiske lærer har fået os til at tro den er! Der er ikke kun det vi ser omkring os til hverdag mellem himmel og jord og ved meditation og/eller ved intagelse af hellige bygge kan man komme i kontakt med den anden side af vores verden... Håber i forstår mig og kan se meningen i det!:(
også dig Astral!
Til fråder: Jeg har selv taget det man kalder en OD på LSA engang og tro mig det var heller ikke sjovt men grunden til at man ikke kan styre det er fordi man stridter imod! Da jeg gav amiden lov til at rense mig og jeg råbte højt "tag mig derhen" gik det endnu voldsommere for sig men alt hvad jeg gjorde var at læne mig tilbage og studere alt det gusomme jeg så og jeg tror faktisk at jeg smilede til sidst! du skal bare tro på ånden i brykken og samarbejde med den så kan du faktisk ta så mange "OD'er" som du vil....!! og nej du har ret i at guderne ikke er taknemlige for at vi tager syre.. Det jeg mener er at der er en ånd i LSA, Ayahuasca, MAOI(alene), svampe, osv., som vil hjælpe os med at kommunikere med dem på den anden side! Men hvis vi misbruger og tvivler på ånden kan det gå galt...
Håber ikke at alt dette er som sort snak for jer!
Håber jeg ku hjælpe dig!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Copelandia-> Det kan godt være det her bare er ordkløveri for de fleste men jeg syntes det er en vigtig pointe: Det er ikke plantens ånd der får en til at se ånderne. En plantes ånd er ved bevidsthed, men det er mikro lidt og meget anderledes end menneskers bevidsthed. Det er ikke takket være stofferne man kan se ånderne. Stofferne hjælper med til at gøre "det tredje øje" ekstra opmærksomt. Man kan også sagtens uden stoffer, men det kræver endnu mere arbejde og erfaring at gøre det uden. Så stofferne skal ikke ses som adgangsbillet til "ånderiget", men snarere et værktøj der kan hjælpe med til at finde "ånderiget". Det er også sådan Shamaner og erfarne psychonauter ser på det.

venlig hilsen
Fråder

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Well put Fråder :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Plantens "ånd" manifesterer sig ofte på de mere kraftige naturlige entheogener som en slags, vejleder, a spiritual guidance, en lærer og når man har fået kontakt kan denne godt være af en relativ stærk og længerevarende forbindelse og at der derfor godt kan følge visse former for forpligtelser eller man kunne enda sige pris være for den indsigt som man blev indviet i, det er blot en opfordring om at alt det som man opnår ved at springe over hvor gærdet er lavest eller at vove sig ud på dybt vand i mørke er en ting som indbefatter at man enten er nød til at få en hvis form for føring til at kunne finde rundt eller simpelthen kæmper sig frem til den rette vejvisning ved selv at gå hele vejen selv og det kræver at man bliver ret godt bekendt med terrænet...

Titel: Re: -
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Copelandia skrev:
Jeg har selv taget det man kalder en OD på LSA engang og tro mig det var heller ikke sjovt men grunden til at man ikke kan styre det er fordi man stridter imod! Da jeg gav amiden lov til at rense mig og jeg råbte højt "tag mig derhen" gik det endnu voldsommere for sig men alt hvad jeg gjorde var at læne mig tilbage og studere alt det gusomme jeg så og jeg tror faktisk at jeg smilede til sidst! du skal bare tro på ånden i brykken og samarbejde med den så kan du faktisk ta så mange "OD'er" som du vil....!! og nej du har ret i at guderne ikke er taknemlige for at vi tager syre.. Det jeg mener er at der er en ånd i LSA, Ayahuasca, MAOI(alene), svampe, osv., som vil hjælpe os med at kommunikere med dem på den anden side! Men hvis vi misbruger og tvivler på ånden kan det gå galt...
Håber ikke at alt dette er som sort snak for jer!
Håber jeg ku hjælpe dig!

Fedt at høre andre sige det! Der findes ingen bad-trip. Kun at man kan stritte imod, og derfor få det dårligt. Det er aldrig til at vide hvor kraften vil føre en hen når man spiser trip. Det eneste man kan gøre, er at hengive sig til planten/stoffet og stole på, at det man ser, er det man har behov for at se. Ego-tab blev det engang kaldt, fordi "egoet" kæmper imod, og derfor skal man opgive det for at "se". Det er som at hengive sig til sin egen død. Når først man har opgivet dødsangsten som er knyttet til det fysiske legeme, kan ånden flyve frit, og trippet ændre karakter fra at være noget truende til noget smukt. :D Man kan opnå samme virkning uden brug af stoffer, bare ved at tage ud i en mørk skov alene en aften, og vandre igennem den, mens man med fuld overlæg forsøger at få alle grene og sten til at ligne hekse og trolde :twisted: der rækker ud efter en! Efter et stykke tid hvor man bevidst søger at føle mere og mere rædsel, vil opmærksomheden tilsidst glide over i et dybere plan, hvor frygten for kroppens død ikke længere har mening. Her flyder alle energier sammen, og man bliver en del af skovens store og mystiske væsen! Prøv det! Det er lige så stærkt som trip. :wink:
Jeg har selv leget lidt med neo-shamanisme, som det blev kaldt, men definerer mig som Heks, fordi jeg er ikke bundet til en´ trosretning, men selv gør mine erfraringer i naturen.

Titel:
Junior medlem

8) jeg går altid også en tur forbi heksens hus nede ved skoven når jeg hjem om aftenen, man føler sig så meget i live så det næsten er for meget :shock: , specielt hvis man går det efter en stener dag for foran tvet. det adrenalin sus man får en til at se energi meget kratigere.

Jeg har læst noget som Don Juan Matus sagde om eth. planters personligheder. det lød hvist sådan her.

svampe- en meget omsorgsfuld og kærligt personlighed, lidt moderlidt i sin væremåde, vil meget gerne lære dig og livet men har stor tånmodighed med dig..

mescalin-er så faren i forholdet, er strengere og vil ha tingene på hans måde, vil styrer din adfærd hen imod det rigtigt, og går det med hård hånd vis du ikke høre efter.

Pigæble- tager absolut ingen hensyn, viser dig alt uforsødet og er i det hele taget en efter min overbevisning en demonisk ting (spis ikke pigæble du bliver gal)

Har selv prøvet svampe og mescalin, og har fat rigtig gode oplevelser med begge, jeg vil også tror at det er dem der har været med til at vække mig til kulalini. men jeg ved også at der er andre mere sikre måder at vokse spirituelt på, f.eks meditation og drømme.

Det sidst vil jeg lige sige at Jesus er i mit hjerte og jeg er i hans, og det er det bedste der sket for mig i mit liv. og jeg håber virkelig at i vil lukke jesus ind i jeres liv, for jeg kan garanterer jer for at han har en plan for jer og han elsker jer meget højt.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Det er dejligt at høre dit svar :D . Dog vil jeg sige til det sidste du skrev:

benja skrev:
Det sidst vil jeg lige sige at Jesus er i mit hjerte og jeg er i hans, og det er det bedste der sket for mig i mit liv. og jeg håber virkelig at i vil lukke jesus ind i jeres liv, for jeg kan garanterer jer for at han har en plan for jer og han elsker jer meget højt.

-at for dig kan det guddommelige hede Jesus. -for andre kan det hede Balder (asa- og vanetro) eller muhamed eller noget helt tredie. Det er ligegyldigt hvad vi kalder det, så længe at vi er enige om at vi føler noget. Lad os ikke missionerer over for hinanden :wink: .

Titel:
Junior medlem

point taken. kom vist også til at prædke lidt i et andet af dine indlæg :oops: .

Men det er bare svært at lade lære, da jeg selv er nykristen :D .

hæhæ

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Ord godt igen! Det er også sjovt at se, hvordan en nykristen og en heks kan have enige meninger om den store åndelige verden! :lol:

Titel:
Junior medlem

Ja jeg mener ikke det ene behøver udlukke det andet, i de bøger jeg har læst om hekse og shamaner, så er det ikke helt ualmindeligt at de også er klar over jesus kristus eksistens, og tilmed har et forhold til ham.

Men hvis du går i den retning med dit liv tror jeg at det blive svært for dig at havde et hverdags liv som alle andre danskere, for man ser nogle ting som ændre en verdensopfattelse totalt. men det er da en spændene vej at gå, hvis du ikke har læst dem så kan jeg anbefale florinda donner, bøger, vestlig antroprolo kommer i lære hos sydamerikansk heks.

Ud over det så var jeg også lidt bange for at du ville trylle mig om til en frø :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Jeg vil give jer ret.
Det er ikke vigtigt hvem/hvad/hvilket der styrer/vogter verdenen. Bare man kan blive enig i at der er mere mellem himmel og jord end det de fleste påstår de kan se med det blotte øje!

Hilsen Cope

/

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]