Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 01:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg er en søgende sjæl- meget endda! Håber inderligt, at det er det rette sted jeg er kommet, og nogle vil besvare mine vigtige spørgsmål.

Hvilket psykedelisk stof er det bedste, hvis man ønsker kontakt med de højere magter?

Prøvede engang LSD, men det var noget værre noget, fik bad trip og alt andet fra denne uhyggelige skuffe. Dengang var det fordi jeg ville være blæst, sådan er det ikke mere. Nu vil jeg udforske den åndelige demension, hvis det altså er muligt? Jeg brænder for det, og har en snigende vished om, at jeg er et meget spirituelt menneske. Er bevidst, indsigt i filosofi, psykologi, følsom, tænkende osv. håber i kan kategorisere mig unden at jeg bliver nød til at skrive den helt store person- karakteristika! *griner*

Det jeg søger, er en vejledning til det åndelige, nogle her inde som har erfaringer med dette? et eller andet "step by step" vejledning ville passe mig perfekt.

Det skal siges, at jeg ikke ønsker denne kontakt endnu, er ikke klar til det, har en masse ting som jeg ikke helt har styr på. Psyken osv. Det skal prøves når jeg lever i fuld harmoni og at jeg gør dette i længere tid...måske om nogen år..:)

Håber at høre fra et par intellektuelle...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
du behøver ik nødvendigvis at anvende stoffer til dette formål, men vil dog anbefal lsd og svampe til at starte..

men få først styr på dine tanker osv.. :wink:

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Vær klar over at vejen til det åndelige netop går gennem bad-trippets marreridtsagtige helvedestilstande. Hvis du kun er 17 år gammel vil jeg klart anbefale dig at lære at meditere, dyrke yoga, deltage i holotropisk åndedrætsterapi eller en lignende stoffri vej til det spirituelle. Meget kan gå galt når man søger gennem LSD eller lignende kraftige psykedeliske stoffer, og man skal virkelig vide hvad man laver.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Utopia
Hvsi man nu siger at man "har styr på det hele". Hvilke metoder findes der så for at kunne skabe den kontakt?

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

så længe du "har styr på det hele" får du aldrig kontakt...!

Titel:
Medlem

Forstå mig nu ret; med det mener jeg at man ikke har skeletter i skabet dvs. at jeg har det godt nok rent mentalt.

Senest rettet af Cobz(@Delik) 14 feb 2004 16:55, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Et sprituelt gennembrud smadrer fuldstændigt illusionen om at du har styr på (kontrol over) noget som helst - og det er meget skræmmende. Så længe du bilder dig ind at du har styr på det hele har du låst dig selv fast - det er dit ego der narrer dig.
Du demonstrerer iøvrigt så smukt dette selv med din afsluttende nedladende bemærkning.

Titel:
Medlem

Du startede selv med at være nedladende... Off-topic, lad os lægge det bag os ik'?

Altså så er spirituel kontakt en slags tab af ego? Kan du beskrive hvordan det føles, f.eks. føler man at der er nogen andre sammen med én (selvom man er alene)?

Og igen, hvordan er det muligt at opnå denne kontakt?

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Jeg er ked af hvis du opfattede det som nedladende, det var mere ment som en lidt drillende provokation.
Jeg har endnu ikke oplevet en fuldendt ego døden, men jeg kommer tættere og tættere på i mine meditationer. Det føles som om man nærmer sig noget kollosalt stort, som på en gang er det mest vidunderlige og det mest frygtindgydende man kan forstille sig; jo tættere jeg kommer på, jo mere angst bliver jeg for at miste mig selv. Alligvel ved jeg godt at der på den anden side af hvad der føles som den ultimative katastofe, befinder sig det smukkeste og mest vidunderligt guddommelige man kan forestille sig. Det er bare så svært at give slip på kontrollen, bare at acceptere hvad der sker med en.
Det føles ikke som om der er 'en anden', noget udenfor en selv. Det føles som at komme tættere på ens egen kerne, det man i virkeligheden er. At gud findes i en selv, og ikke udenfor, er jeg helt overbevist om.
Selv bruger jeg altså meditation som vejen, men der findes mange hundrede forskellige metoder til at nå dette mål.

Titel:
Medlem

Jeg kan godt være lidt nærtagende nogle gange, bær over med mig! :wink:

Jeg er selv lige begyndt til yoga/meditation her for nylig, men jeg kunne det forestille mig at man skal gå til det et godt stykke tid før det rigtigt "virker". Eller hvad? Jeg er MEGET nysgerrig på det her område kan i høre... :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Citat:
Vær klar over at vejen til det åndelige netop går gennem bad-trippets marreridtsagtige helvedestilstande. Hvis du kun er 17 år gammel vil jeg klart anbefale dig at lære at meditere, dyrke yoga, deltage i holotropisk åndedrætsterapi eller en lignende stoffri vej til det spirituelle. Meget kan gå galt når man søger gennem LSD eller lignende kraftige psykedeliske stoffer, og man skal virkelig vide hvad man laver.

Hvordan kan du sige det, som om at det var den eneste vej? måske for dig, men jeg vil bestemt ikke give dig ret...

Ego død og totalt gennembrud er der ingen sikker opskrift på.
Det variere for alle.

Nogle kan opnå det på små mængder psychoaktiver hvor andre kan indtage 50mg Meo-DMT intravenøst og badtrippe i 4 timer, men stadig ikke få det mindste ud af det udover et fandens dårligt trip.

Totale gennembrud er ikke noget du bør stile efter, da du måske slet ikke kan få det. Anse det som den hellige gral indefor psykedelisk stoffer.

Jeg har selv oplevet virkeligt mange "voldsomme og spirituelle" oplevelser, men et decideret TOTALT gennembrud vil jeg ikke karakterisere dem som. Hvornår er det totalt?

For at koge det ned. Så start småt, føl dig lidt frem. du har massere af tid til at finde dig selv....

Citat:
så længe du "har styr på det hele" får du aldrig kontakt...!

Drupe, No offence, men det er måske ikke særligt hensigtsmæssigt at sige at man kun kan opnå åndelige gennembrud igennem helvedes-trip til en 17 årig?
Jeg ved godt at du ikke råder ham til det, men du kender 17 årige!!!
De tror de er uddødelige og hører det måske som en smart genvej til det "åndelige"

David :D

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

DR-D, du tolker min post helt anderledes end det var ment. Min pointe er netop, at LSD og lignende stoffer absolut IKKE er noget "nem genvej" til det åndelige. Nok nærmere en af de mest krævende og skræmmende veje overhovedet.

Jeg vil mene at man på den spirituelle vej ikke kommer uden om ego-døden i en eller anden form, uanset hvilken vej man vælger. Men det er selvfølgelig iorden hvis du har en anden opfattelse af det - hvert menneske, sin sandhed.

En total ego-død svarer til en følelse af at blive totalt 100% tilintetgjort på alle planer, og derefter blive "genfødt" til en tilstand af altomfattende, guddommelig ekstase. Det er denne oplevelse der er kernen i så godt som alle spirituelle systemer.

Og nej, du har fuldstændig ret, det er ikke noget man bør stile efter gennem stoffer, det er idet hele taget noget meget voldsomt og ekstremt skræmmende. Jeg har endnu ikke haft styrken til at fuldende en sådan oplevelse, og jeg tror der skal gå lang tid (og mange mange timers meditation) endnu før jeg får den. Fordelen med fx meditation er at man først får en sådan oplevelse når man er klar til det. Med LSD derimod, kan man nærme sig oplevelsen uden at være klar, og så ender det stensikkert med panik og ukontrolabel galoperende angst. Det er også derfor jeg vil opfordre alle til at bruge stoffri teknikker.

Nu er det ikke mere end et par år siden jeg selv var 17. Jeg synes det er lidt plat at du siger at alle 17-årige tror de er udødelige og ikke kan tænke selv. Han stiller et spørgsmål og får nogen svar igen, og jeg kan ikke se at jeg kan gøre meget andet end det jeg gør, nemlig at opfordre ham til at søge det spirituelle gennem stoffri teknikker i første omgang. Hvis manden VIL tage LSD, så gør han det også, det ændrer mine holdninger ikke på.

Cobz:
Jeg vil ikke sige at der går lang tid før meditation virker, meditation virker lige fra det øjeblik man "gør det rigtigt". Men det er klart at man skal have mediteret noget tid før man ser varige resultater. Jeg synes dog ikke der behøver at gør særligt lang tid før man oplever at "der sker noget".

Senest rettet af Drupe 15 feb 2004 19:00, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Cobz skrev:
Kan du forstå det lille ven? :roll:

Hvordan kan en person som ønsker at meditere og opnå harmoni med sig selv, finde på at lukke sådan en sætning ud? Jeg undres sku...

Relativistisk båthorn

BTboy17 skrev:
Jeg er en søgende sjæl- meget endda! Håber inderligt, at det er det rette sted jeg er kommet, og nogle vil besvare mine vigtige spørgsmål.

Hvorfor er dine spørgsmål vigtige?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]