Jeg mener at religioner har været på sin plads, eftersom mennesket har været meget primitivt og har været nød til være holdt i meget kort snor, tænk på middelalderen f.eks. der havde man jo en helt anden mentalitet end idag, det tror jeg de fleste har svært ved at at forestille sig...
Enhver ting til sin tid, problemet er bare at alt for tid så fortsætter tingene med at eksistere efter at deres funktion har ændret sig eller er blevet mindre, hvilket forårsager at der kommer en slags konfrontation, vi ser det f.eks. med 2. 3. generations indvandrere som stiller spørgsmålstegn ved den meget strenge og regelbundne religion, se f.eks. udviklingen i Iran, men på den anden side må vi ikke glemme den dog på den anden side men også negative kapitalisme/amerikanisme, jeg mener at Amerika er et land med fremtid for hele verden, men jeg mener også at der virker kræfter især fra England, som mange kalder mini USA hvilket er lidt misvisende eftersom det egentlig er Englænderne som har været dominerende i Amerika længe, glem ikke hele det net af sikkerhedsvæsen og hemelige ordener som har været og eksisteret i mange mange år, hvor de rige og succesrige bliver rekruteret for at stille deres magt og rigdom til rådighed for selvskabets skumle dagsorden, en anden vigtig faktor er den Israelske, eftersom ledende kræfter i Bush Administrationen er jøder f.eks. Paul Wolfowitz som er en af planlæggerne til Irak krigen og hjerne i den ny-konservative bevægelse og deres idé om forbyggelse ved kontroleret konflikt og offensiv taktik om at sætte sig på verdens energi reserver for langsomt at opnå verdensdominans, faktisk så virker det overhoved ikke til at de ønsker at skabe sikkerhed men faktisk at nedlægge Amerika som vi kender det, sammen med de andre lande for at erstatte det af et Globalitært Verdensrige hvor tingene styres helt centralt, det er helt klart for den objektive betragter at se at udviklingen går i denne retning, EU er bare ét led af denne verdensomspændende plan om at forandre verdensstrukturen, læg også mærke til hvordan der kommer mere og mere monopol på tingene og de multinationale firmaer mere og mere bemægtiger sig markedet ved at ryde enhver modstander af vejen, pengene koncentreres på fære og fære hænder, i Amerika er industrien og militæret i meget stor grad netop infiltreret i staten og hvordan den ledes, de store olie firmaer har fået en vigtig rolle i dette samarbejde og det er i statens interesse at så få men store korporationer indgår i samarbejdet for at have mest muligt kontrol over resourcerne og beslutningsafgørelserne.
Ja der er to partier i USA, men Hurra, de to som nok kommer i finale valgkamp imod hinanden, John Kerry og Bush er medlemmer is amme selvskab, det er hva kan man kalde et skuespil som de opstiller og folk sluger det, folk tror de har et valg...
|