Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 20:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Ja hvis der virkelig var en gud eller noget, er han da nok det største røvhul! Hvorfor fanden er han så skide urimelig, og kører på de folk som har det hårdest? Er vi bare for "dumme" til at fatte sammenhænget, eller hvad?

Hilsen en MEGET sur, skuffet og sørgelig Alcoholic [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Alcoho|ic:
Ja hvis der virkelig var en gud eller noget, er han da nok det største røvhul! Hvorfor fanden er han så skide urimelig, og kører på de folk som har det hårdest? Er vi bare for "dumme" til at fatte sammenhænget, eller hvad?

Hilsen en MEGET sur, skuffet og sørgelig Alcoholic [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]
<HR></BLOCKQUOTE>

NOGEN er for dumme til at fatte sammenhængen...

Vi er her sq for at gøre os hvores egne erfaringer og være over for hinanden som vi selv har lyst til, det gider Gud ikke at blande sig i, han vil sq gerne have at vi selv tager os lidt sammen så han ikke er nødsaget til at fortælle os lige præcis hva vi skal gøre, eller jo det gør han faktisk, man skal bare læse bibelen ordentligt!

Dvs. FLERE gange om ugen, helst gerne hver dag...

Men altså, ingen mulighed for fejltagelse, ingen fri vilje...

Derfor har vi hele tiden muligheden for at vælge rigtigt og forkert...

Er det ikke fantastisk?

Det er selvfølgelig kun stærke mennesker som kan ACCEPTERER at de bliver nød til at tage hånd og ansvar om deres EGEN udvikling...

Men alt for magne tror de kan tage den nemme løsning, men det går ikke, alting vender tilbage udfra den betragtning at alt har en virkning, virkningen kan dog blot være lidt mere kompliceret end de fleste mennesker normalt går og forestiller sig..

Nææ det er skam ikke for sjov kids...

This is a mans world...

Dedikeret medlem

Så hvis man konstant bliver syg, og det er alvorligt bare som et eksempel er det fordi, man ikke læser bibelen? Eller opfører sig ordentligt eller hvad?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
vi er for at lære af vores fejltagelser...
gør hvad du vil du ska ik stå til regnslab overfor gud, men overfor dig selv og din samvittighed...

og gud er blot en sjæl ligesom alle os andre, dog lidt klogere og vis [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

tror ik han ka gå og holde øje med alle mennesker, hvordan de har det også videre..

det er godt at bli syg, da kroppen så danner antistoffer til den sygdom og du ka så ik bli syg af den samme sygdom igen [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

men verden er ying/yang og sådan vil det altid være (hold kæft hvor jeg ævler) [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Anima, det lyder som om du er guds ven eller familiemedlem... drop det.

Der er andre folk der har andre meninger end netop din, derfor skal du ikke kalde os for "dumme", bare fordi du mener at vi ikke fatter det. Det er nærmest DIG der er dum, fordi du ikke fatter det jeg siger (det er jo egentlig det du siger).

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Tjah Anima. Du prædiker som sædvanligt et (denne gang) rimelig tilforladeligt budskab på en unødvendig abstrakt måde!

@Alkoholic

Jeg tror ikke på denne gud. Men jeg tror på det guddommelige! Prøv at ransage dig selv, find ud af nogen problemstillinger og grib så i egen barm! hvordan kan DU komme videre i din situation. Du kan jo evt. som Anima forslår prøve at læse bibelen, begynde til Tai-Chi eller noget tredje. Vi mennesker er alle individer, og jeg tror på at vi har hver vores vej til det jeg forbinder med det guddommelige!

Så min pointe er at der ikke findes nogen standardløsning, som Anima prædiker... Men hvis du ser ud over dette, så læs hans post igennem, for han har fat i den lange ende! Man må tage ansvar for sig selv, og selv gøre noget ved sin situation. For Gud, Allah eller Det (som jeg nu vælger at kalde det guddommelige) hjælper ikke folk der bare sidder og klynker!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Andreas/Saiko-Pod:
Prøv at ransage dig selv, find ud af nogen problemstillinger og grib så i egen barm!<HR></BLOCKQUOTE>

lol, han er altså en dreng andreas [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Mht. topic er jeg af samme holdning som confusion (næsten da). De eneste vi skal stå til ansvar for er os selv og vores medmennesker.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Confusion:
det er godt at bli syg, da kroppen så danner antistoffer til den sygdom og du ka så ik bli syg af den samme sygdom igen [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

Så giver det da ikke rigtigt nogen mening?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

viruser er blot en lille organisk livsform (bakterier)... de prøver at leve som alt andet liv og ved at vi blir syge af det holdes vores krop i konstant udvikling(evolution) [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
@Saiko-pod > Jeg vil lige gøre dig opmærksom på at Alco's moder er alvorligt syg og det er der måske ikke lige så fandens meget han kan gøre ved. Udover at arbejde med sine følelser selvfølgelig, ved ikke helt om det var det du mente, hvis det var så er denne post overflødig.

mvh. Psyko

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Confusion:
viruser er blot en lille organisk livsform (bakterier)... de prøver at leve som alt andet liv og ved at vi blir syge af det holdes vores krop i konstant udvikling(evolution) [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

Det er jo noget crap du fyrer af [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]
Vent hellere med at "post reply", indtil du kan stå inde for hvad du skriver [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

så vidt jeg har forstået fra diverse udsendelser på discovery.. så er det ik langt fra, men måske har jeg bare misforstået det hele [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Psyko

Nu referede Alcoholic ikke til sin mor, så jeg har ikke overvejet hende som en faktor i mit indlæg... Hvilket leder mig videre til at jeg stadig står 100% inde for hvad jeg skriver.

Essencen i mit indlæg:
Vi har alle vores egen måde at forbinde os med "det guddommelige". Nogen takler problemer ved at løbe en lang tur, nogen ved at skrive sine tanker ned, nogen igen ved at spille musik. Det er alt sammen metoder vi bruger for at komme i kontakt med os selv, hvis du forstår hvad jeg mener. Og således har Alco også en måde at bearbejde sine sager på, og det jeg argumenterede for i min sidste post, var bare at jeg ikke tror på bibellæsning som den rigtige løsning for alle.

Mht. at tage ansvar for sig selv, er dette selvfølelig irrelevant hvis topic handler om Alcos mor...og det har han jo ikke haft indflydelse på. Men man kommer bare ikke videre ved at vende ryggen til problemer og kaste bolden videre til Gud. Man må gøre noget for progression... ellers kommer man aldrig videre!

Relativistisk båthorn

En virus er ikke en bakterie, og hverken vira eller bakterier er skyld i evolution.
Så _lidt_ misforstået det har du, men hey; nu er du blevet klogere så det er jo godt nok [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Man lærer jo så længe man lever.

@alco; Hvad er der galt med din mor?
(Hvis du ikke vil snakke om det, eller ikke synes det vedkommer andre, så ska' du selvfølgelig ikke svare.)

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Saikod-pod > Det har du selvfølgelig ret i, men jeg kan forestille mig, at det er ret svært at tage sig sammen, hvis den ene af ens forældre er meget syg. Endnu værre er det hvis den anden ovenikøbet er gået bort (nu må du lige sig til, hvis jeg skal klappe kaje alco). Grundlæggende har du dog ret, Saiko...Btw, så staves det da essenSen og ikke essenCen, right?

Mvh. Psyko

[ 09 September 2003: Besked ændret af: Psyko ]

Medlem

Hvad er det for noget pis med at det er godt at blive syg? Tror ikke vi snakker sygdomme som at være forkølet, etc.

Det er sq ikke godt for nogen mennesker at få fx. kræft. Det er en meget alvorlig sygdom, som jeg sq ikke ville ønske for nogen de fik! Selv ikke min værste fjende.

Insane psychedelia user!

FAT NU NOGET T3CH!

Der er for ind i helvede forskel på at blive angrebet af mikroorganismer (influenza, hiv, ebola, SARS) og på at ens egen krop fucker op (kræft, alzheimer, sklerose).

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af MuseJens:
FAT NU NOGET T3CH!

Der er for ind i helvede forskel på at blive angrebet af mikroorganismer (influenza, hiv, ebola, SARS) og på at ens egen krop fucker op (kræft, alzheimer, sklerose).
<HR></BLOCKQUOTE>

Tag en kix og tør øjnene! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Ryg en fed og chill! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Du brokker dig sq for meget [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Psyko

Det staves essensen, en slåfejl fra min side... Din flueknepper [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Du har helt ret i at det godt kan være svært at tage sig sammen og komme op af et sort hul, men man bliver nødt til at prøve. Som sagt før, progression kommer ikke medmindre man selv arbejder for det!

Det kan være en hård omgang, og mange gange kan det føles fedt (Forstå mig nu ret) at dyrke sin nedtur! - Det skal der også være plads til. Det er i orden at være ked af ting, og det skal man ikke skamme sig over. Men det er bare så helvedes vigtigt at huske sig selv på at bearbejde sine ting og sager, i stedet for at lade dem bearbejde én!

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>FAT NU NOGET T3CH!
<HR></BLOCKQUOTE>

Seriøst anskaf dig noget 5-HTP, og begynd på en kur, hvis du ikke allerede er i gang. Dit liv må være meget trist siden du skal sidde og udløse dine aggressioner på andre mennesker over Internettet. Trist trist liv siger jeg bare.

Siger ikke der ikke er forskel, siger blot at alle sygdomme ikke er sunde for ens krop. Den sygdom Alco snakker om, er tydeligvis ikke en af de bedre og mindre skadelige,
så kære lille ven - Fat noget! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]